Viper 2 + tv-kaart : doetutniet

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19
Ik heb een Viper 2 (Savage 2000) videokaart en een Pinnacle pctv rave videokaart. Probleempje, er hangen strepen door het beeld... Het wazige is dat als ik video capture het er wel goed uitziet...:?

De tv-kaart is goed, in een andere comp doet ie het wel. Vreemder, als ik die Viper 2 weghaal en een andere kaart plaats doet ie het ook... (een Ati Rage Pro Turbo 8MB Agp).

Iemand enig idee waarom mijn viper niet wil samenwerken met die tv-kaart?

Drivers tv-kaart : oude drivers van bijgeleverde cd, die doen het namelijk prima en bij de nieuwe zit een erg brak prog om tv te kijken

Drivers Viper 2 : 9.51.14 van S3 (geen JGC of andere tweakdrivers...)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mentalist
Voorzichtig trapje...
Anders probeer ik straks JGC wel naar dit topic te krijgen :S

Verwijderd

LOL @ viper 2 :D
toeval????????
dit hebben wij ook gehad met de viper2 :(
twee tvkaarten zelfs :?
een pinnacle nog wat.
en een Voodoo TV FM.
Ik denk dat je beter die viper2 kunt vervangen dan je TV-kaart<<<<< het ligt immers aan je viper2 kaart.
Viper2 > UT en Q3 ,maar verder :r

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:16

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik heb een andere TV kaart en die doet het met mijn TNT 2 M64 goed. Je moet bij dat programma opgeven wat voor kaart je gebruikt, en TNT 2 staat daar ook bij.
Ik weet niet of er nieuwere versies van het programma beschikbaar zijn? Het zou namelijk aan de oude drivers kunnen liggen (ik wee the eigenlijk wel zeker)..

Saved by the buoyancy of citrus

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:23
Woei, waar jij tegenaanloopt is het probleem wat een heleboel S3 kaarten hebben (alle Savages ongeveer): kut overlay. Als je een capture doet met je TV-kaart programmaatje, kopieert ie rechtstreeks de info van je TV-kaart naar een AVI. Als je die afspeelt is het wel goed. Speel je echter gewoon van de TV-kaart af, is het bout.

Waar ik wel redelijk over te spreken ben is ATV2000, staat wel ergens in google. Wordt ook verwezen naar een Brooktree reference driver, werkte bij mij al stukken beter dan die lifeview troep (ja, ik heb een kaart die de aldi twee jaar later als el-cheapo kaart verkocht heeft).

Sinds ik mn Voodoo Banshee verwisseld heb voor een Savage4 en later een Savage2000, heb ik nooit weer goed beeld gehad met die TV-kaart.

• Mentalist
Omg....Tis niet waar...

Ik heb die booktree drivertjes gedownload, ik kan ze nu alleen niet proberen, weer een probleem, vermoedelijk ook wel bekend : de comp draaide op de nieuwe S3 drivers, en om te proberen of het aan die drivers lag had ik even de oude diamond drivers geinstallt (die hele oude). Toen dat ook niks opleverde zette ik de nieuwe drivers er weer op en tjakka... Geen beeld meer. Zodra ie in windows moet verdwijnt het beeld van de monitor en op de tv-out is ook niks meer te zien...

Dit heb ik eerder gehad, toen heb ik windows opnieuw geinstalleerd, maar daar heb ik nu eigenlijk niet zo'n zin in ;( ;(. Veilige modus werkt nog wel, en windows gewoon in kan ook (met 640*480@16 kleuren) maar er werkt nu helemaal geen driver meer ;(.
Dat wordt maar wéér een nieuwe videokaart.. (nou ja, een Viper 2 in je 2de comp is ook 1337 :P). Iemand dan ook nog een idee of een Kyro (1) of een Ati Radeon SDR of Ati Radeon 7000 (wat is het verschil?) problemen hebben met tv-kaarten?

Btw : leip dat mijn S3 ViRGE wel goed tv kan weergeven :(

Verwijderd

tja ik heb ooit eens gezegt over msn dat je die kaart in de vuilnis bak moet doen :+

eerst heb je een probleem dat jouw viper2 geen hoge agp bus doet
en nu wil je op de je pc tv kijken en doet dat ding weer niet goed

ik had hem persoonlijke al vervangen

• Mentalist
Wist ik veel dat die kaart geen goede overlay heeft.. Maar ik hou die kaart toch wel als ik een nieuwe koop, dan gaat ie gewoon in m'n 2de comp...
En dat ie geen hoge AGP bus doet is niet zo'n probleem meer nu, ik heb ooit overwogen een BX mobo te kopen maar dat kon dan niet vanwege de vid kaart, maar er zijn ook niet zoveel kaarten die zo'n hoge agp bus halen... Ik heb nu al een nieuw mobo...

• _JGC_
Wat betreft een hoge AGP bus: zegt 157MHz FSB op een KT133A met M-Tek geheugen genoeg over Viper2 en hoge AGP bus? tis misschien maar 78Mhz vanwege de hoge klokdeler, maar met beter geheugen zou ie verder komen.

Wat betreft overlay: het is niet de viper2 die een probleem heeft, maar de drivers. Hier onder Linux is het beeld perfect :+

• Mentalist
Op zaterdag 18 mei 2002 20:19 schreef _JGC_ het volgende:
Wat betreft een hoge AGP bus: zegt 157MHz FSB op een KT133A met M-Tek geheugen genoeg over Viper2 en hoge AGP bus? tis misschien maar 78Mhz vanwege de hoge klokdeler, maar met beter geheugen zou ie verder komen.

Wat betreft overlay: het is niet de viper2 die een probleem heeft, maar de drivers. Hier onder Linux is het beeld perfect :+
Ik wil dan wel nieuwe drivers gaan proberen... Maar weet je misschien ook van het andere probleem waar ik nu mee zit, eerst had ik de nieuwste S3 drivers, toen gedowngrade naar de oude van diamond, en toen weer terug naar de nieuwe waarna er helemaal geen beeld meer is (als de driver geladen wordt, dus nog wel in safe mode enzo).

Ik wil Windows niet opnieuw installen ;( :'(
En nu kan ik die nieuwe drivers ook niet proberen...

• _JGC_
AGP aperture size 64 of 256 zetten, S3 drivers zijn een beetje buggy en struikelen tegenwoordig al over waarden als 128MB :r

• Mentalist
Op zondag 19 mei 2002 11:21 schreef _JGC_ het volgende:
AGP aperture size 64 of 256 zetten, S3 drivers zijn een beetje buggy en struikelen tegenwoordig al over waarden als 128MB :r
Stond al op 64...

Ik heb 1 probleem wel opgelost, ik heb weer beeld. Nooit zomaar een hele zooi drivers over elkaar raggen, altijd netjes de uninstall functie gebruiken |:(. Ik zat wel even met een driver die de naam van de nieuwe driver had maar de functionaliteit van de oude, dus ik ga het straks nog even helemaal rechtzetten...

Ik heb die booktree reference drivers van atv2000 ook nog geprobeerd, maar als ik die gebruik en ik start een programma om tv te kijken krijg een error ("dit prog heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt nu afgesloten" volgens mij :X). Werkt dus ook niet... :'(

Weet iemand toevallig of een Kyro (1) of Radeon SDR ook last hebben van dit soort probs :?

• Mentalist
Ik zat wat te knoeien, en wel lol, ik heb een "workaround" voor de kutte overlay gevonden :D.

Ik had Windows Media encoder aangezet en live laten uitzenden van de tv-kaart naar lokaal netwerk/internet. Vervolgens open je een WMP en ga je gewoon naar je eigen stream kijken :+. Dit kost gruwelijk veel rekenkracht en het is best wel lame om alle video te encoderen en decoderen maar het werkt wel ;). Of je gaat gewoon in virtual dub kijken, preview (schokkerig) en iets gaan opnemen (dan wordt het vloeiend). Probleem is dat je hd na een tijdje dan vol is... En je hebt geen full-screen.

Als broadcasten en kijken teveel cpu power vraagt bedacht ik me daar ook nog wat voor : ga op een andere computer op het netwerk kijken :D. Dat ziet er eigenlijk best wel gaaf uit... Nu kan ik ook tv kijken op computers zonder tv-kaart ;). Ik kan zelfs gaan broadcasten over internet, maar dat had iemand in de HK al gedaan en zijn verbinding lag meteen plat dus dat doe ik maar niet...(misschien nog eens alleen audio, muziek tv).
Jammer genoeg is bij deze workaround het zappen wat omslachtig (WME afsluiten, tv-prog starten, zappen, tv-prog afsluiten, WME starten, broadcasten) en de kwaliteit niet perfect, dus ik ga toch maar op zoek naar een andere videokaart :X (en de Viper 2 naar de 2de comp, kan ik eindelijk serieus Q3 over het netwerk draaien >:)).

• _JGC_
Voor echt goede overlay zou ik eens een kijkje bij Matrox of ATi nemen. S3 en Nvidia zijn nou niet echt het beste wat je kunt krijgen op overlay gebied.

Wat overigens ook wel kan helpen: refreshrate op een veelvoud van de TV framerate zetten. 75 of 100hz dus. Als ik op mn voodoo banshee TV ging kijken, schakelde ie altijd over naar 800x600x16 @ 100hz :)
Pagina: 1