KT7 of HD problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:32
Hoi,

Ik heb een vaag probleem, misschien heeft iemand een idee.
Ik heb een KT7 mobo, met een duron 750@850.
Verder zit er een Maxtor 40 gig 54098U8 harde schijf in en 640 Mb aan ram.

Het probleem is dat de HD soms niet herkend wordt bij het opstarten. Zodra ik dan een echte aan/uit doe, herkent ie de harde schijf wel, en start gewoon op (Win98Se nu nog eventjes). Daar loopt hij ook de laatste tijd steeds vaker vast.

Ik dacht eerst aan een HD probleem, maar de HD werkt prima in een andere machine (linux, P2), ook powerdiag van maxtor geeft geen problemen aan.

De laatste tijd wordt het steeds erger, en is er bijna niet mee te werken. Zou dit een mobo-probleem zijn, zo ja, waar moetik dit zoeken? zou 't harde schijf zijn, geheugen, anders?

Ik heb een SB-live, matrox G400, Creative DRX2, netwerk en pctvrave kaart erin hangen. Het heeft vroeger (tot half jaar terug) allemaal redelijk foutloos gewerkt.

Iemand tips? misscihen ander mobo kopen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer een andere IDE kabel, en probeer ook een andere IDE poort. Dan zie je of 't aan je kabel danwel je poort ligt (je moederbord dus).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Theswitch
Ik heb 3 verschillende kabels (80 en 40 pins) op beide poorten geprobeerd, allemaal zelfde probleem. Valt me wel op verder dat de boel sneller crashde met de 80 pins kabel dan met de 40 pins (UDMA66 en/of 33 dus).

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

tips:

- test je geheugen: www.memtest86.com
- probeer in de bios "HD-delay" op 1 seconde te zetten

(als die optie er niet is -> bios update)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Theswitch
Op donderdag 16 mei 2002 20:02 schreef StratoFarmer het volgende:
tips:

- test je geheugen: www.memtest86.com
- probeer in de bios "HD-delay" op 1 seconde te zetten

(als die optie er niet is -> bios update)
heb HD-delay aangezet. Ga nu geheugen testen..

• Theswitch
Geheugen was niet brak, maar HD wel met de powermax tool. Heb vandaag nieuwe HD gekregen van Maxtor, direct ff testen vanavond
Pagina: 1