Lite On LTR 16102B na flashen plots smartburn?

Pagina: 1
Acties:

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 23:30
Toch wel tamelijk vreemd.. ik draaide al enige tijd met nero 5.5.4.0 met mijn 16x10x40 Lite On fikker. Toen plots zag dat er een nieuwe firmware was. Na flashen en booten kon ik plots niet hoger dan branden dan 8x. Vervolgens Nero 5.5.8.2 gedownload en nu beweert Nero spontaan dat ie ipv. burnproof smartburn aan boord heeft! Fikken gaat overiges tot zo ver goed. Iemand anders dezelfde ervaring?

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:00

Xanax959

relax...

Het was altijd al smartburn, maar je oudere nero versie noemde het nog burnproof, maakt verder niks uit in functionaliteit. Over je brandsnelheid kan ik je niks vertellen... misschien een slechte cdr??

Atari portfolio Dos 2.11

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 09:30

Cis

Blegh, SmartBurn :r
Daarmee wordt dus de "geadviseerde" snelheid gehanteerd.
Je kun 'm volgens mij uitzetten in Nero...
Maar dat moet je nog maar ff opzoeken. Als je in de search zoekt naar smart en burn, kun je ongetwijfeld wel iets vinden erover :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-04 21:43

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

SamrtBurn en BurnProof is dezelfde techniek, en wordt dus ook hetzelfde herkent door Nero.

Waarom heet het dan anders?
BurnProof is copyright van Plextor. Toen andere dit ook begonnen te gebruiken ging Plextor dan ook protesteren. Zodoende wordt er een andere naam aan gegeven, terwijl het precies dezelfde functionaliteit geeft. Dit klopt dus wel, en zou geen invloed mogen hebben op de brandsnelheid.

Nero herkent dus nu dat het bij deze branden SmartBurn moet zijn... maar de brandsnelheid ligt dan toch echt aan die firmware 'upgrade' :+ om het zo maar te noemen. Misschien toch net de verkeerde versie binnengehaald?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 09:30

Cis

Of heet Smartburn tóch wel invloed? :)
Smart Burn, or Smart Monitoring & Adapting Recording Technology for Burning, is Lite-On's version of buffer under-run protection. It is similar to BurnProof, created originally by Sanyo, but is more capable and updated to meet the demands of faster operating CD-R and CD-RW drive units. Smart Burn recognizes the quality and capability of media in the drive and adjusts the speed accordingly to ensure a quality burn, as well as ensuring that the throughput never exceeds the built-in cache; a failure in either area typically results in a badly burned disc, (i.e. a "coaster.")

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

bij Aopen heet ut weer Justlink / justspeed :)

Verwijderd

En BurnProof is ook al opgewaardeerd.
Dit wordt nu gebruikt icm PoweREC; deze functie controleert ook de cdr, en stelt de (volgens hem) beste snelheid in.
Pagina: 1