• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:39
Kheb wel eens in reclame's gezien dat je daar speciale brillen voor kunt krijgen.
Dan krijg je geen pijn in je ogen meer als je lang naar het beeldscherm kijkt.
Nu heb ik m'n schermpje op 85 Hz, maar toch heb ik nog wel een beetje last.
Als zo'n brilletje nou helpt zou dat wel makkelijk zijn en waar koop ik zo'n ding.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Ik heb niet z'n bril maar wel een soort kap voor over je beeldscherm, en ik moet je zeggen dat het heeeeeeeel veel uitmaakt!! :P

maar je kan wel z'n bril via Telsell kopen! B-)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-12 10:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb ook nog zo'n scherm in de "oude hardware doos" liggen, het werkt wel, maar ziet er afgrijselijk uit. 85 herzt lijkt me toch meer dan genoeg om lekker te kunnen computeren. Weet je zeker dat het niet aan iets anders ligt?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op donderdag 16 mei 2002 19:47 schreef __00__ het volgende:
Kheb wel eens in reclame's gezien dat je daar speciale brillen voor kunt krijgen.
Als zo'n brilletje nou helpt zou dat wel makkelijk zijn en waar koop ik zo'n ding.
??? Alsof een beeldbuis UV straling afgeeft, en je die tegen kunt gaan met een zonnebril.

Het enige wat je dus kunt doen is de lichtintensiteit af laten nemen, maar dan kun je net zo goed geen bril kopen en de brightness lager zetten van je monitor.

Enuh, de refreshrate van een monitor wordt 0,0% hoger door het dragen van een bril, dus ook daar kun je nog steeds koppijn van krijgen na een tijdje.
85 herzt lijkt me toch meer dan genoeg om lekker te kunnen computeren.
85Hz is genoeg voor zowat iedereen om lekker lang achter je pc zonder koppijn te kunnen zitten. Waarom koop je zo'n bril, ik zie er niet het nut van in. WAT PRECIES, verbeter je door zo'n bril te dragen, wat je NIET kunt verbeteren met pc instellingen?
speciale brillen voor kunt krijgen
Wat is er speciaal aan die brillen dan, want aan een zonnebril heb je echt niets.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

ik weet niet welke resolutie je draait, maar die zou je kunnen verlagen totdat je 100 Hz kunt instellen...

mijn monitor (Samsung 757dfx) kan op 1024x768 120 Hz aan, dus als je ook een fatsoenlijke monitor hebt, zou je ook 100 Hz kunnen draaien...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 19:47 schreef __00__ het volgende:
Mij was ooit vertelt dat je boven de 70 Hz niet meer kon zien, maar mischien wen je er ook wel aan :?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12 13:29
Op vrijdag 17 mei 2002 11:17 schreef SoSaMaN het volgende:

[..]

Mij was ooit vertelt dat je boven de 70 Hz niet meer kon zien, maar mischien wen je er ook wel aan :?
je hersenen kunnen maar 24 beeldjes per seconde verwerken maar je neemt er stukken meer op.
85Hz is dacht ik 42.5 beeldjes per seconden.
Daarom zie je vaak bij 60Hz beelde flikkeren.
En zo ff verder te bouwen op de Hz's dan zul je zelf wel weten dat 100Hz nog lekkerder kijkt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• joep_k
  • Laatst online: 24-12 06:49

joep_k

......

Bij pearl heb je van die brillen. Datavision ofzo ?? Daar kan je er iig ook informatie over halen.
Volgens mij verhogen ze het contrast of iets in die richting.

hmmm

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 10:16 schreef Mooooody het volgende:
ik weet niet welke resolutie je draait, maar die zou je kunnen verlagen totdat je 100 Hz kunt instellen...

mijn monitor (Samsung 757dfx) kan op 1024x768 120 Hz aan, dus als je ook een fatsoenlijke monitor hebt, zou je ook 100 Hz kunnen draaien...
Ik heb me eens laten vertellen dat 85Hz voldoende is. Alles hoger levert geen merkbaar verschil op, je systeem wordt er alleen trager van.

Kan iemand dit bevestigen? (of afkraken natuurlijk ;))

Verwijderd

ik heb meestal me gewone zonnebril (met oranje glazen) op omdat ik het te licht vind kijkt best fijn maar ik heb buiten ook bijna altijd me zonnebril op dus het zal wel aan mij liggen.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34

Sorcerer8472

Mens sana?

??? Alsof een beeldbuis UV straling afgeeft, en je die tegen kunt gaan met een zonnebril.
Uhm, ja, allebei ja...
Ik heb me eens laten vertellen dat 85Hz voldoende is. Alles hoger levert geen merkbaar verschil op, je systeem wordt er alleen trager van.
Ik kraak het af... Ik krijg geen koppijn bij 85 Hz, maar 100 Hz blijft prettiger, en dan ben ik minder opgefokt als ik gegamed heb... 60 Hz gives me headaches.

Die brilletjes ken ik niet. Bedoel je niet per ongeluk shutterbrilletjes?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 13:34 schreef Insomnia het volgende:

[..]

Ikzelf zie ook duidelijk verschil tussen 85 en 100Hz op mijn monitor (CTX PR711F). Bij 1152x864@100Hz zie ik op egale lichte vlakken geen geknipper, als ik hem op 85Hz zet wel...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 17 mei 2002 11:42 schreef klaasbram het volgende:

[..]

85Hz is dacht ik 42.5 beeldjes per seconden.
Not, als het 85Hz interlaced zo zijn wel, maar de 85 Hz op computermonitors is praktisch (altijd) progressief.

Verwijderd

vroeger deden ze toch altijd van die contrast verhogende / straling afvangende filters voor het scherm. Het keek wel wat relaxter...vroeger dan :)

• joep_k
  • Laatst online: 24-12 06:49

joep_k

......

Op zondag 19 mei 2002 13:36 schreef Mries! het volgende:
vroeger deden ze toch altijd van die contrast verhogende / straling afvangende filters voor het scherm. Het keek wel wat relaxter...vroeger dan :)
juist, en nu zet je die op je neus met een trendy montuurtje eromheen

hmmm

Verwijderd

Bij www.hansanders.nl hebben een bril met zwarte glazen deze schijnt heel goed te werken

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-12 13:33
Misschien is het slim om naar de opticien te gaan en je ogen een keer te laten controleren, kost niks, duurt maar even. Misschien heb je bijvoorbeeld een kleine cylindrische(?) afwijking.
Pagina: 1