Toon posts:

warmte van de pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met dit warmere weer merk ik dat 't op m'n kamer flink warm wordt van de pc, omdat ik 'm ook 's nachts aan heb staan bij full processor-load (DPC) wil ik eigenlijk 'ns kijken hoe ik de warmte die ervanaf komt kan beperken. Ik heb 't dus niet over de processor maar puur over de omgeving (airco ofiets dergelijks is geen optie).

Ik heb 'n AMD XP 2000+ met zalman cooler (volle snelheid), 2 casefans (één voor en één achter op 12 volt), 3 HD's (2x 7200, 1x 5400 RPM), geforce 3 en 'n 340 WATT voeding.

Jah ik heb de search gebruikt, maar daar vondt ik alleen maar topics over de temps van processoren.

Verwijderd

en wat is je vraag?

Verwijderd

maar zo'n flexibele wasdroger slang aan je outtake fan naar buiten of zet je raam open :p

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 19:48 schreef MasterOverdrive het volgende:
en wat is je vraag?
hoe ik 't voor elkaar krijg dat de omgeving (lees: kamer) waarin de pc staat niet zo warm wordt...

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 19:48 schreef MasterOverdrive het volgende:
en wat is je vraag?
LOL :)

Euh... tja, nog meer fans erin zetten ofzo? :?

Verwijderd

mijn pc (AMD Duron 700mhz), heb ik alle fans op 5volt draaien en komt nu ook behoorlijk wat warmte vanaf, vooral omdat hij al de hele dag aan is. Kijken hoelang hij het nog vol houdt....

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 19:49 schreef jeroentje_m het volgende:

[..]

hoe ik 't voor elkaar krijg dat de omgeving (lees: kamer) waarin de pc staat niet zo warm wordt...
Airco? Je zal die warmte uit je kamer moeten transporteren op de een of andere manier, het blijft gewoon warmtetransport pc -> kamer, dus dat moet weer uit je kamer.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 19:49 schreef jeroentje_m het volgende:

[..]

Pc uitzetten. Serieus. Moet ik ook elke zomer in de middag uren. En scherm zeker.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 19:50 schreef XippIX het volgende:

[..]

LOL :)

Euh... tja, nog meer fans erin zetten ofzo? :?
het gaat niet om de binnenkant van ze pc maar om ze kamer...

Verwijderd

Shit, zoek gerust eerst in de Search :P :9

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 19:50 schreef blackd het volgende:

[..]

Airco? Je zal die warmte uit je kamer moeten transporteren op de een of andere manier, het blijft gewoon warmtetransport pc -> kamer, dus dat moet weer uit je kamer.
ik meldde al dat airco geen optie is (vink 'n beetje duur enzo :(

Verwijderd

Raam open, ventilator achter je pc, richting het raam.

Verwijderd

Topicstarter
is 'n optie, slaapt alleen nie echt lekker 's nachts :P

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Dat is onmogelijk.

Waarom? Je pc produceert gewoon een bepaald aantal Watt (J/s) aan warmte. Dit kan effectief afgevoerd worden, waardoor de onderdelen in de kast zelf niet te warm worden, maar dan komt die warmte toch weer ergens terecht, in dit geval worden die watts gebruikt om de lucht in je kamer op te warmen.

Je zou dus kunnen denken aan een in- en outtake fan voor je kamer :P (of heet dat airco? 8-) )

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 19:58 schreef Conquistador het volgende:
...
Je zou dus kunnen denken aan een in- en outtake fan voor je kamer :P (of heet dat airco? 8-) )
ventilator in de deur maken, en een voor 't raam, :D

als 't airco is dan heb je volgens mij maar 1 "ventilator" nodig

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 19:50 schreef TweakMaster het volgende:

[..]

het gaat niet om de binnenkant van ze pc maar om ze kamer...
sorry foutje...... niet goed gelezen denk ik, maaruh dan is het toch niet zo moeilijk, koop gewoon een fentilator ofzo :?

Verwijderd

ben zelf gelukkig in bezit van Airco een must overigens.
tja ik weet niet waar je PC staat, zet een raampje open ofzo?

overigens ikzelf ga lekker paar weekjes op vakantie, $aantal weken zonder PC ;( :s

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

je kamer wit verven, dan reflecteerd het alle zonnestralen, dus ook net als bij tuinders effe je ramen wit kalken.

serieus: zorg voor een ope raampie ofzo, geen lampen aan, en voor de rest ken je weinig doen he?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 20:02 schreef J4ZP3R het volgende:
ben zelf gelukkig in bezit van Airco een must overigens.
tja ik weet niet waar je PC staat, zet een raampje open ofzo?
...
hij staat nou ongeveer in 't midden van de kamer, maar over 'n paar maanden ga ik de boel 'n beetje herinrichten, kdenk dat ík 'm dan wa dichter bij 't raam ga zetten :)

die nieuwe pc's zijn allemaal wel leuk enzo, maar bij die oude dingen had je tenminste nie zo veel last van warmte die d'r af kwam :D

Verwijderd

Raam open en deur open zorgen meestal wel voor een tocht :) Anders moet je van die fans op poten halen... van die grote :) dat brengt ook wel een luchtstroming teweeg ;)

Verwijderd

Meer CASEFANS :D
en ene lekkere herrie maker op een poot :D
dat doet wonderen :)

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:07
'k heb hier een ventilator aan't plafond hangen en dat ding werkt behoorlijk goed!!

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 20:07 schreef messi het volgende:
'k heb hier een ventilator aan't plafond hangen en dat ding werkt behoorlijk goed!!
moe je wel ruimte aan je plafon hebben :D

Verwijderd

koop gewoon simpelweg een flexi 120mm(?)slang voor zo'n wasdroger(condensdroger) en monteer die op 1 of andere manier op je outtake fan(s) en hang die buis naar buiten.evt. kan je aan de andere kant van de buis ook nog een fan naar buiten monteren.
Met een hamer past alles!!

Zie pic van wat ik bedoel ongeveer :
Afbeeldingslocatie: http://www.groenwitgoed.nl/public/info/witgoed/drogers/luchtafvoerslang.jpg

Verwijderd

ik zit hier op een zolder waar het nu 29 graaden is,
mijn temp van mijn pc is nu 57 amd 1600 gaat nog steets goed hier moet van de week ook maar even gaan kijken voor een airco denk ik.
Pagina: 1