MSI K7T266 PRO2 RU Start niet door in Raid BIOS

Pagina: 1
Acties:

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Tweakers,

Mijn moederbord wil niet doorstarten op het moment dat hij in het raid bios komt. Hij zegt scanning ide drives.
Dan krijgt hij 1 puntje en dan staat hij daar maar te staan en doet vervolgens niets meer. Ik heb het bios geflashd maar dat heeft zeker een week goed gelopen. Ik heb hem geflahd naar 3.5. De d-leds geven ook een boot attempt aan. Alleen zou ik niet weten wat het inhoud. Wie kan mij dit vertellen. Dus ik heb 2 schijven van maxtor van 40 gb die allebij master zijn. en op de raid controller zitten. een promise fasttrack versie 1.31.1 build 30., Wie weet wat er fout gaat en hoe ik het kan oplossen ?)

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

Ik mag aannemen dat je allebij de HD's op een apparte ide kabel hebt staan op apparte aansluitingen op het moederbord met de hd aan het uiteinde van de kabel toch????
Kun je je raid bios in komen???
Detecteerd ie de schijven???/
Boot ie wel door als je niks op de raid aansluitingen hebt zitten????
Werken de schijven bijde wel gewoon op de normale IDE aansluiting???

PLEASE SPECIFY

• Rembrand20
Ja ik heb alle schijven op 1 aparte ide kabel zitten.
En ze zitten aan het uiteinde.
Ik kan niet in mijn RAID bios komen.
En nee hij detecteerd geen schijven want daar blijft die hangen.
En bij geen schijven boot i ook niet.

Werken de schijven bijde wel gewoon op de normale IDE aansluiting???
Dit kan ik niet testen omdat ik ook niet meer in mijn gewonen bios kan komen. omdat hij eerst door het raid bios wil komen. maar daar komt hij niet door. Maar me cd rom speler zit hij wel op ide 1.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

Ok, probeer dan eens het volgende:
Haal alles los van je moederbord, alle usb extra's etc.
Alle kaarten eruit, alle ide kabels los ALLES
Zorg alleen dat er een reepje geheugen, een videokaart (toch geen geforce4 mx440 he???) en een proc plus cooler is wel handig. Probeer dan eens of ie boot. Als het dan nog niet lukt de clear cmos jumper om leggen 10 minuutjes wachten voor de zekerheid en het nog een keer proberen.
LAAT HET ME WETEN, SUCCES ERMEE
(MSI zijn wel de beste bordjes!!!!!!)

• Rembrand20
Op vrijdag 17 mei 2002 09:24 schreef The_Intersector het volgende:
Ok, probeer dan eens het volgende:
Haal alles los van je moederbord, alle usb extra's etc.
Alle kaarten eruit, alle ide kabels los ALLES
Zorg alleen dat er een reepje geheugen, een videokaart (toch geen geforce4 mx440 he???) en een proc plus cooler is wel handig. Probeer dan eens of ie boot. Als het dan nog niet lukt de clear cmos jumper om leggen 10 minuutjes wachten voor de zekerheid en het nog een keer proberen.
LAAT HET ME WETEN, SUCCES ERMEE
(MSI zijn wel de beste bordjes!!!!!!)
Okay weet jij dan wat die melding inhoud BOOT ATTEMPT ???
Ik ga vanavond alles los trekken en het nog een keertje proberen. En hij heeft een GF4 4400 geloof ik. cmos heb ik al een keertje gecleard. maar dat gaf geen resultaat. :(

• Rembrand20
Nou het zou weer moeten werken. Hij gaat weer door zijn raid bios heen. Alleen jammer dat je nu je pc op nieuw moet installeren :( en dat ik dus alles kwijt ben maar dan had ik maar moeten backupen :)

Verwijderd

Wat was het nou??? Je zegt niet wat nou de oplossing was???

• Rembrand20
Ja sorry maar het is wat je zei nadat ik alles verwijdert had werkte het weer.

Ik weet niet wat het is Sla mij maar dood

Verwijderd

Hmmm dit klinkt net zo vaag als de problemen met de gf4 mx440 met dit moederbord, die heeft een probleem met de geheugen adresseringen. Als het probleem zich weer voordoet misschien eens een andere videokaart erin zetten.
In iedergeval veel plezier met je MSI bordje!!!!!!!
Succes
Pagina: 1