Toon posts:

[XP] Hoe open ik Telnet op poort 21?

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben ff een manual aan het lezen waaen daar staat in dat ik Telnet moet openen op poort 21.
Hoe doe ik dat?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
start>uitvoeren>telnet {ENTER}

en dan staat er meer uitleg ;)

zal eens kijken

/edit

o

en dan 111.111.111.111 21

111 enz mag je zelf invullen

moet je eens telnet starten en dan ? doen

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel hoe ik Telnet start, maar ik weet niet hoe ik em op poort 21 krijg. Standaard draait ie namelijk op 23 als ik me niet vergis.

Verwijderd

Topicstarter
Nee je bent in de war. ;)

Ik vraag niet hoe ik naar een poort 21 van een server moet connecten, ik vraag hoe ik Telnet moet openen op poort 21. Ik moet connecten naar een andere poort later namelijk.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11 11:32

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik snap je niet helemaal :? Wil je een telnet server draaien op poort 21 of wil jij vanaf je eigen pc telnetten naar poort 21?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 19:25 schreef Duracell het volgende:
Ik snap je niet helemaal :? Wil je een telnet server draaien op poort 21 of wil jij vanaf je eigen pc telnetten naar poort 21?
Hij wil zijn telnet server op zijn PC op poort 21 laten draaien, toch?

Naja, telnet openen op poort 21 is makkelijk: telnet (host) 21, die andere is wat lastiger :X

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier een paste uit de manual want ik begrijp er geen reet van lol:
Open in telnet op port 21 het IP nummer van de FTP
maak contact op poort 83

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 19:31 schreef Waazaap het volgende:
Ok hier een paste uit de manual want ik begrijp er geen reet van lol:
[..]
volgens mij staat hier iets vaags... connect gewoon naar poort 83

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, als ik naar uitvoeren ga en Telnet type en dan naar dat soort DOS scherm ga dan connect ie nooit.
Als ik naar uitvoeren ga en ik doe

telnet xx.xx.xxx.xx 83

dan staat er connecting en dan sluit het scherm steeds opeens.

XP draai ik trouwens.

Verwijderd

Waarvoor wil je dan een telnet sessie openen op poort 21 ??

Waar zit het IP-Adress waar je die poort wilt openen?? Trusted of Untrusted ??

Poort 21 = FTP ..btw.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat dat in me manual staat.

Zie boven, heb een stuk gepaste.

Verwijderd

Ik denk toch dat we wat meer info nodig hebben daar we je anders niet kunnen helpen vrees ik ...:-S

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Waarom zou je Telnet willen open bij mij staat ie open ik weet niet waarom maar wat heeft het voor nut???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom wil je daar na twee jaar een antwoord op hebben? ;)
Edit:
oeh ik las het geloof ik verkeerd. Weer open dus :P

Wat is je vraag nu precies? Waarom je een verbinding kan openen naar poort21? Omdat er een service op draait, zie bijv. TCPview van sysinternals om te zien welke, maar ik neem aan dat je dat zelf ook weet. Hoogstwaarschijnlijk een ftp server.

[ Voor 75% gewijzigd door F_J_K op 21-01-2004 20:09 . Reden: TCVPview -> TCPview ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt wel door dat dit een vrij oud topic is? ;)
A terminal emulation program for TCP/IP networks such as the Internet. The Telnet program runs on your computer and connects your PC to a server on the network. You can then enter commands through the Telnet program and they will be executed as if you were entering them directly on the server console. This enables you to control the server and communicate with other servers on the network. To start a Telnet session, you must log in to a server by entering a valid username and password. Telnet is a common way to remotely control Web servers.
Als je niet weet wat telnet is, zal je het waarschijnlijk ook niet nodig hebben. Wat bedoel je met "bij mij staat ie open"?

Verwijderd

Smattie schreef op 21 januari 2004 @ 12:11:
Waarom zou je Telnet willen open bij mij staat ie open ik weet niet waarom maar wat heeft het voor nut???
Ik zou maar 's gaan uitzoeken hoe je 'm kan sluiten. Ik hoop toch dat je 'm niet open heb staan voor het internet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 12:17 ]

• Smattie
Nou ik heb mijn Poorten gescant met http://scan.sygate.com/ en daar komt uit dat mijn FTP poort en mijn Telnet open staan ik weet niet of ik ze dicht moet doen of gewoon zo moet laten staan.

Ik heb er nooit wat aan gedaan :?

Verwijderd

Smattie schreef op 21 januari 2004 @ 12:18:
Nou ik heb mijn Poorten gescant met http://scan.sygate.com/ en daar komt uit dat mijn FTP poort en mijn Telnet open staan ik weet niet of ik ze dicht moet doen of gewoon zo moet laten staan.

Ik heb er nooit wat aan gedaan :?
Als je er niks mee doet, doe ze dan maar dicht

• Smattie
Wat is de beste manier om ze dicht te doen dan??? Want ik kan mijn modem niet meer in die doet alles automatische en daar is met geen mogelijkheid in te komen. Dus dat ga ik ook niet meer proberen, maar wat is een alternatief als programma???

Iemand :?

Verwijderd

Firewall ??
Waarom kan je je modem niet in?

• Smattie
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 12:32:
Firewall ??
Waarom kan je je modem niet in?
Kijk hier maar even: Wachtwoord Alcatel SpeedTouch modem werkt niet.

Verwijderd

Smattie schreef op 21 januari 2004 @ 12:32:
Wat is de beste manier om ze dicht te doen dan??? Want ik kan mijn modem niet meer in die doet alles automatische en daar is met geen mogelijkheid in te komen. Dus dat ga ik ook niet meer proberen, maar wat is een alternatief als programma???

Iemand :?
comp management > services > iisadmin service stoppen en op manual/disabled zetten ook ftp service op manual/disabled zetten

comp management > services > telnet stoppen en op disabled zetten

als de telnet van je router (is dat mogelijk op dat routertje?) openstaat moet je je ip ff geven... misschien dat wij wel binnen komen ^^

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 14:09 ]

• Smattie
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 13:57:
[...]

comp management > services > iisadmin service stoppen en op manual/disabled zetten ook ftp service op manual/disabled zetten

comp management > services > telnet stoppen en op disabled zetten

als de telnet van je router (is dat mogelijk op dat routertje?) openstaat moet je je ip ff geven... misschien dat wij wel binnen komen ^^
Die staan allebij op Disabled dus ik weet niet wat er aan de hand is, ik ga wel even een firewall installeren en dan kijken wat er dan gebeurd :(
Pagina: 1