Toon posts:

S3 overklocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik heb al m'n cpu overgeklokt (133@150mhz). Maar ik wilde ff weten of een s3 ViRGE 4mb ook over te klokken is, met software ofzo.
of is ie daar weer &*#*(&ŸœœŸ‘’ŒŸ‘Œ‘ te oud voor?
:)

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Het kan wel met powerstrip.

Eppie

Verwijderd

Topicstarter
Ow, dat is een software proggie?
Kijken of ik dat ergens kan downloaden... momentje

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Software proggie?
Ik moet het eerste hardware proggie nog tegenkomen :P

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Ik heb hier ergens nog dat progje liggen, maar ik raad je het sterk af, ik heb die van mij een stapje hoger gezet en ben nu de blije eigennaar van een zwarte pixel midden in het beeld, meestal zie je hem niet maar het is wel iri

Verwijderd

dat is dan wel een hardware progje

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zit nu bij prestatie stemmen en hij staat op 38.2mhz (met een schijfbalk, dan kan je hem toch overklokken?)
Op hoeveel mhz kan ik hem zetten?

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb hier ergens nog dat progje liggen, maar ik raad je het sterk af[/quote]Zeg, wij zijn toch zeker tweakers? Dus ik haal alles uit die kaart wat er uit te halen valt... en wat kost een s3 virge nou nog?
:)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ermee wil bereiken is dat quake2 wat beter loopt op 400 x bij nogwat

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

tweaken voor quake2 heeft weinig zin. Je videokaart is in sofware mode echt de bottleneck niet, aangezien ie alleen maar 2d op het scherm hoeft te toveren, verspilde moeite dus.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, en ik kan hem niet op open glide zetten?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Er zijn glidewrappers voor de S3, die heb ik wel eens gebruikt voor GLQuake. Verwacht daar een fps van 1-1.5 mee, good luck.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>tweaken voor quake2 heeft weinig zin[/quote]En voor divx/mpeg dan?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mpeg 1 heeft weinig nodig, dat loopt op een P120 al prima. Voor DivX is maar een ding interessant en dat is pure CPU power. Film gebruiken alleen 2d, daar is een S3 snel zat in voor filmpies.

Verwijderd

Topicstarter
Mpeg1 loopt nog niet helemaal soepel :( Vooral als de achtergrond veel beweegd. Behalve als ik het geluid af zet, dan loopt ie heel strak :)

Verwijderd

Je hebt MCLK nodig. Quake2 loopt redelijk op 800x600 in software (vergeet OpenGL....). Quake1 kan met een wrapper maar WinQuake is beter (in 2D dus).

http://www.fastgraphics.com/mclk.html
http://members.tripod.com/~liaor/myutil.html

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik heb het gedownload, maar ik snap er de ballen van.. kan iemand ff helpen?
Afbeeldingslocatie: http://rommelshit.homestead.com/files/Mclk.jpg

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 22:30
Hehehehem, ik zou liever iets anders gebruiken als ik jou was.... Kijk maar eens op een site als www.tweakfiles.com en kijk of je daar iets kan vinden.... btw... powerstrip moet volgens mij kunnen... maar ja ik neem aan dat je dit in je autoexec wil opnemen...., type dan gewoon eens MCLK /?... programaatje is namenlijk expres moeilijk gemaakt om te voorkomen dat idioten (die niet begrijpen dat X^2 staat voor x tot de macht 2) hun vid kaart gaan OC-en

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>btw... powerstrip moet volgens mij kunnen...[/quote]Ja, maar wat ik dus in powerstrip heb veranderd is dat me monitor op 62hz staat, en dan ik me scherm iets wijder heb gezet (kan namelijk niet verder met die draaiknopjes op het beeldscherm) maar elke keer als die opnieuw opstart zet ie hem weer in z'n oude stand terug, pas als ik powerstrip heb geladen (duh)
Moet ik hem dan gewoon in me autoexec.bat zetten?
en ik kan bij prestatie stemmen de geheugenclock veranderen (daarmee klok je hem toch over????) hij staat nu op 38.2mhz maar als ik op standaard klik, staat ie op 66mhz (wat is het nou??)
Pagina: 1