zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
hij moet wel s-video ondersteunen 
en dan weet je het nog niet zeker, want dan geeft ie bij mij nog steeds zwart wit beeld
en dan weet je het nog niet zeker, want dan geeft ie bij mij nog steeds zwart wit beeld
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Inderdaad, een TV van die leeftijd had nog geen S-Video helaas voor jou.
Maar je hebt wel gelijk dat S-Video aansluiting indien mogelijk een beter beeld geeft...
Maar je hebt wel gelijk dat S-Video aansluiting indien mogelijk een beter beeld geeft...
godver, dus eigenlijk moet ik een tv kopen die die rgb sjit ondersteund wil ik optimaal van het beeld kunnen genieten? Ik bedoel op zo'n scart kabel zitten tig pinnetjes, is het niet zo dat elke 2 pinnen voor een andere kleur is?? En als ik nou weet welke pinnetjes bij welke rgb-kleur horen, dan kan ik toch zelf mijn eigen kabeltje maken met EN perfect beeld op een OUDE tv hehe, of is mijn gedachtengang onmogelijk??Op donderdag 16 mei 2002 19:06 schreef chucky666 het volgende:
hij moet wel s-video ondersteunen
Als je de vgakaart aansluit dmv een s-video kabel dan zou dit betere kwaliteit moeten opleveren dan met composite.
In de praktijk merk IK* hier echter niets van (*een ander dus misschien weer wel....)
Ut zal wel aan mijn ogen liggen maar ik zie geen verschil tussen composite en s-video.
In de praktijk merk IK* hier echter niets van (*een ander dus misschien weer wel....)
Ut zal wel aan mijn ogen liggen maar ik zie geen verschil tussen composite en s-video.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
volgens mij gaat dat niet lukken 
ik heb hier een kabel wat aan de ene kant s-video is en aan de andere een scart.
hetzelfde ongeveer als de plaatjes maar dan in 1 stuk zonder andere aansluitingen erop
deze kan ik alleen op me nieuwe tv gebruiken die s-video ondersteund en niet op me oude die het niet ondersteund
sommige oude tv's hebben trouwens wel een s-video aansluiting
ik heb hier een kabel wat aan de ene kant s-video is en aan de andere een scart.
hetzelfde ongeveer als de plaatjes maar dan in 1 stuk zonder andere aansluitingen erop
deze kan ik alleen op me nieuwe tv gebruiken die s-video ondersteund en niet op me oude die het niet ondersteund
sommige oude tv's hebben trouwens wel een s-video aansluiting
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Niet lullig bedoeld, maar zoek ff in een faq naar de definitie van S-Video.
Het komt hier op neer bij svideo heb je een kleur en een helderheid signaal. Gebruik je het op een oude (dus niet s-video) tv dan wordt alleen het helderheidssignaal gebruikt, dus zwart-wit.
En ik* vind het verschil tussen composite en s-video wel heel duidelijk te zien. Composite is *$&#& voor je signaal.
*= ik heb 2 tv's waarvan 1 met composite aangesloten en het verschil in kwaliteit is schokkend.
En over je verhaal van RGB <--> S-Video: Jou tv gebruikt waarschijnlijk dan ook geen volledige RGB. En het lijkt me nogal onmogelijk om daar zelf iets voor te solderen...
Zou wel leuk zijn, want ik heb dus ook 1 'oude' tv.
Het komt hier op neer bij svideo heb je een kleur en een helderheid signaal. Gebruik je het op een oude (dus niet s-video) tv dan wordt alleen het helderheidssignaal gebruikt, dus zwart-wit.
En ik* vind het verschil tussen composite en s-video wel heel duidelijk te zien. Composite is *$&#& voor je signaal.
*= ik heb 2 tv's waarvan 1 met composite aangesloten en het verschil in kwaliteit is schokkend.
En over je verhaal van RGB <--> S-Video: Jou tv gebruikt waarschijnlijk dan ook geen volledige RGB. En het lijkt me nogal onmogelijk om daar zelf iets voor te solderen...
{signature}
Ja dat is niet zo mooi, dat gaat me weer doekoe kosten!Op vrijdag 17 mei 2002 15:35 schreef Voutloos het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar zoek ff in een faq naar de definitie van S-Video.
Even een vraagje tussendoor: Wat kost zo'n stekker ongeveer?
Verwijderd
Dan krijg je zwartwit beeld. Als je pinnetje 15 en 20 verbindt krijg je kleurbeeld, ook met S-video.Op donderdag 16 mei 2002 19:01 schreef Bonkdoos het volgende:
Ik wil graag mijn videokaart fantsoenlijk op mijn tv aansluiten. Hiervoor koop ik het volgende stekkertje:
[afbeelding]
Als ik nou mijn videokaart met de tv verbind met een s-video kabel, heb ik dan beter beeld dan met de composite uitgang? Of moet je echt een apparaat hebben dat s-video ondersteundIk heb namelijk een Grundig die even oud is als ik
(als je zoekt kun je het topic wel vinden waar dit in genoemd werd.
volgens mij zijn er ook geen gewone videokaarten met een RGB-uitgang, normaal gesproken alleen Svideo en CompositeOp donderdag 16 mei 2002 19:10 schreef Bonkdoos het volgende:
[..]
godver, dus eigenlijk moet ik een tv kopen die die rgb sjit ondersteund wil ik optimaal van het beeld kunnen genieten? Ik bedoel op zo'n scart kabel zitten tig pinnetjes, is het niet zo dat elke 2 pinnen voor een andere kleur is?? En als ik nou weet welke pinnetjes bij welke rgb-kleur horen, dan kan ik toch zelf mijn eigen kabeltje maken met EN perfect beeld op een OUDE tv hehe, of is mijn gedachtengang onmogelijk??
Ik heb er net eentje gekocht, koste 6,?? €Op vrijdag 17 mei 2002 22:02 schreef Device het volgende:
Even een vraagje tussendoor: Wat kost zo'n stekker ongeveer?
You don't need eyes to see, you need vision
Pagina: 1