Toon posts:

Trage internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman heeft ook @home en hij haalt maar maximaal 30 KB/s en ik haal 350 KB/s maar nou heeft hij een firewall zou dat de reden kunnen zijn dat zijn verbinding zo kut is want hier is laatst ook een storing geweest. Welke van de 2 zou het nu liggen zijn firewall (norton) of die storing. Kan iemand me helpen

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:35
Ik denk niet dat het aan de firewall ligt. Check alles eens na, kabels, drivers etc. Misschien helpt het om het bestuuringssysteem opnieuw te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
die buurman woont naast me heeft dezelfde xp en enz en ik haal over de 300 kb/s en hij 5 kb/s zonet (meestal op tucows zijn de downloads het snelst) 5 kb/s daar kom je nog met isdn overheen en ik denk niet dat het aan de drivers ligt want hij heeft zo'n test gedaan op mordax en daar kwam ie op 352 kb/s :?

Verwijderd

probeer voor de gein anders is jou pc direct aan te sluiten op zijn netwerk kabeltje, en of er dan verschil is of niet.... dan weet je snel genoeg of het probleem aan de soft/hardware leg of niet

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft in het begin de zelde verbinding gehad als mij en ineens is het zo slecht

• ChromeFR
Op donderdag 16 mei 2002 19:11 schreef blazor het volgende:
die buurman woont naast me heeft dezelfde xp en enz en ik haal over de 300 kb/s en hij 5 kb/s zonet (meestal op tucows zijn de downloads het snelst) 5 kb/s daar kom je nog met isdn overheen en ik denk niet dat het aan de drivers ligt want hij heeft zo'n test gedaan op mordax en daar kwam ie op 352 kb/s :?
Als hij met Mordax 352 kb/s haalt dan denk ik dat het gewoon goed werkt. Bij Mordax wordt er tenslotte ook iets gedownload, gaat in principe op exact dezelfde manier. Je kan ook nog ff proberen bij www.speedtest.nl, maar goed, eigenlijk zinloos, want dat krijg je weer zo'n vergelijkbare snelheid. Was het niet toevallig een trage server waarvan hij downloadde met 30 kb/s?!

Verwijderd

Topicstarter
nee want ik heb het bij mij thuis ook nog eens gedownload van de zelfde server en ik deed het met 322 kb/s downloaden

• ChromeFR
Hmmz, ja dat kan het denk ik alleen nog aan de browser liggen. Probeer eens Opera, kan je vinden op www.download.com.

Verwijderd

Het kan ook een probleem zijn met het signaal. Ik d8 dat @home ook met com21 werkt. De specs daarvoor liggen tussen de -15 tot 15 downstream en 30 tot 58 upstream. Lijkt me verstandig om de helpdesk te bellen en dit te laten controleren.

Als de verbinding met het surfen ook trager is. Dus vrij lang moeten wachten voordat er een pagina laadt. Dan kan het ook zijn dat signaal/ruis verhouding niet in orde is. Zelfs met down/up stream waarden iets buiten de com21 specs hoeft er niks aan de hand te zijn. Maar als je signaal/ruis verhouding de mist in gaat resulteert dat in packetloss.

Dit kunnen ze allemaal bij de helpdesk bekijken door monitoring van FEC en HEC, en TEI errors. Als dit buiten de specs loopt moet gekeken worden waar de oorzaak kan liggen. Bv. slechte optimizer. Verrotte coax. Soms kan het modem de oorzaak zijn. Ik zou dat aan je buurman vertellen.
Pagina: 1