Leadtek ti4600 Heatsink met schroefjes vastmaken

Pagina: 1
Acties:

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:32
Ik heb de heatsink van mijn leadtek afgehaald om artic silver op de gpu en simmetje te doen. (of het slim is iniet aan de orde :'( )

Nu sluit de heatsink echter niet meer goed aan op de gpu en simmetjes omdat er mega veel koelpasta op zat. Nu past die dus goed mee. Ik wil nu de heatsink met schroefjes vastmaken maar ik vraag me af of dat kan ivm kortsluiten of iets dergelijks.

De plastic pinnetjes zijn er moeilijk af te halen en breken geheid een keer. Vandaar deze vraag.

Ik heb nu M3*16 schroefjes. Weet iemand of deze passen?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Gewoon kijken of het gat groot genoeg is, ik heb de koeler op mijn geforce 2 ook met schroefjes vastgezet.
Ik zou wel iets van plastic ringetjes aan de achterkant doen ter voorkoming van kortsluiting.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• bassio
Er zit aan beide kanten een aluminium heatsink dus er is geen contact met de printplaat. Alleen in het gaatje.

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Dat is niet zo erg denk ik, je kunt voor de zekerheid een plakbandje om het boutje doen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• bassio
Hebben meer mensen ervaring met een niet goed passende heatsink van de leadtek of met het vervangen van de koelpasta van de kaart.

Is het anders mogelijk om er een meer conventionele heatsink
op de zetten?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Het kan opzich geen kwaad om er ijzeren schroefjes door te doen, de banen lopen vrij ver om de gaatjes heen. Maar omdat het toch een vrij dure kaart is zou ik voor de zekerheid de boutjes door en dun buisje oid halen of er een dunne coating op aanbrengen (plakband :P)

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
waarom hebbie die heatsink eraf gehaald dan :? alleen om AS erop te doen?
Denk niet dat dat veel verschil maakt hoor in vergelijking met het originele.
Zonde dus.

• bassio
Ik heb veel gelezen op internet en ook op tweakers dat het wel degelijk uitmaakt. Vandaar dus. Maar goed daar ging het niet om.

Het is inderdaad wel een goed idee om er iets van plastic of rubber om de schroefjes te doen.

Ik krijg nu binnen windows binnen een minuut een onleesbaar scherm. Hij slaat echter niet vast. Dit kan volgens mij niet anders dan aan de videokaart liggen.

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 08:01

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Hoeveel koelpasta heb je er tussen gesmeerd, omdat je zelf al aangeeft dat het koellichaam niet meer past?

Anders kan je misschien iest van de pasta er tussen weghalen.

Shit, een typo :P

Verwijderd

Er een conventionele koeler op zetten lijkt me zonde, of je moet er een p4-koeler op zetten (mocht je dat idd doen, mag ik dan je oude heatsink?) Di schroefjes kunnen volgens mij echter geen kwaad.

• bassio
Het is juist andersom. Doordat er vorige keer heel veel pasta op zat paste hij waarschijnlijk wel. Nu zit er ruimte tussen de simmetjes (en misschien ook wel tussen de heatsink en de gpu)waardoor hij geen goed contact maakt. Met dat plastic pinnetje komt er niet genoeg druk op waardoor hij niet goed aansluit.

Heel veel articsilver erop doen lijk me ook niet handig ivm eventuele uitloop op de printplaats.

• bassio
Ik heb het bij nader inzien toch maar niet gedaan. Er zat idd te weinig Artic tussen dus ik heb er meer tussen gedaan. Maar dat hielp nog steeds niet.

Verwijderd

ipv met schroeven te gaan zitten klooien kun je dan niet beter plastic ringetjes om die "plastic dingetjes" frutselen!? Aan de achterkant dus, op deze manier trek je de cooler dus ook naar beneden!!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Je moet ook geen Arctic Silver gebruiken! Gebruik Arctic Alumina, das een soort lijm. Alumina kan je namelijk breder opsmeren. Arctic Silver is te zacht, en zal alleen maar wegglijden.

Kortom, koop Arctic Alumina :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is het al gelukt? :)
Op vrijdag 17 mei 2002 02:21 schreef silentsnow het volgende:
Je moet ook geen Arctic Silver gebruiken! Gebruik Arctic Alumina, das een soort lijm. Alumina kan je namelijk breder opsmeren. Arctic Silver is te zacht, en zal alleen maar wegglijden.

Kortom, koop Arctic Alumina :)
Zal alleen maar wegglijden :? :? :?

Het is koelpasta, dat wordt echt niet ineens vloeibaar als water als het warm wordt :) Ik heb het koellichaam niet gezien, maar als je nu gewoon met die plastic pinnetjes (zitten die door gaten waar schroefjes + moertjes doorheen zouden kunnen?) naar de Hubo, Gamma, Karwei, Formido of wat voor doe-het-zelf zaak dan ook gaat en daar vraagt of ze iets passends hebben, ff opmeten hoe lang het moet zijn en de diameter adhv die pinnetjes meten en ze kunnen je prima helpen :) Als de schroefjes te lang zijn kun je ze altijd nog afzagen met een ijzerzaag :)

Vertel ff hoe dat ging, ik ga nml ook voor de leadtek, maar moet hem nog bestellen cq. aanschaffen

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• bassio
Voorlopig ging het nog niet. Ik heb er nog een keer extra Artic silver opgedaan en gewoon weer vast gezet met de normale plastic pinnetjes. Het hielp echter niks. Ik doe er voorlopig niks aan en ga morgen even terug met de kaart. (voor ik hem zelf helemaal sloop)

Volgens mij moet het echter wel kunnen. De schroefjes had ik reeds gekocht: M3 x 16. Waren volgens mij wel goed.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zit er schroefdraad ergens in dan? Of moet je er een moertje achter zetten? Met extra veel artic silver zal het echt niet beter koelen, dat koelt alleen goed als het er heel dun op zit :)

Misschien is er met aluminiumfolie wat te doen, flink vaak dubbel vouwen en dan enorm plat persen, maar ja... Dat moet dan ook weer heel precies en dat is moeilijk :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• bassio
Er zit geen schroefdraad in maar door de heatsink die er aan beide kanten opzit kan je een schroefje met een moertje vastmaken.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

MartNL

Ik heb er gewoon een dikke fan boven opgelegd.
Elk hoekje vastgemaakt met fotoplakkertje.

Werkt echt goed.
Ik haal nu makkelijk 340/740 echt hoger heb ik nog niet geprobeerd.
Terwijl ik eerst bij 700mhz all artifacts kreeg.

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

danplo

The Force is strong with me

Op zaterdag 18 mei 2002 12:17 schreef MartNL het volgende:
Ik heb er gewoon een dikke fan boven opgelegd.
Elk hoekje vastgemaakt met fotoplakkertje.

Werkt echt goed.
Ik haal nu makkelijk 340/740 echt hoger heb ik nog niet geprobeerd.
Terwijl ik eerst bij 700mhz all artifacts kreeg.
ik haal al standaard 325/740 met die zelfde cooling die erop hoort nergens geen last van geen bleur beeld of dat hij vast slaat.
nee beste cooling die van die leadtek ti4600.
en de core is niet zo belangrijk de geheugen wel.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
gewoon een rubber ringetje onder het boutje/moertje (dat ding dat je om de schroef heendraait |:( ).

edit: typo

Verwijderd

Er bestaan toch ook plastieke moertjes en boutjes, als er dan teveel spanning op staat breek het boutje vanzelf wel, (iets wat je met metalen boutjes niet heb, dan breek eerder je printplaat...)
Pagina: 1