Toon posts:

Commodore 64 aansluitprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 732 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn commodore 64.
Als ik em nl. aansluit op de tv, via de normale coax kabel en dan gesplit aan de achterkant van de tv ( ik wil nl. ook gewoon tv kunnen kijken ) dan kan ik nergens het c64 beeld correct vinden, omdat er zoveel andere zenders storen rond de c64 frequentie. Zelfs het er uithalen van de andere kabel (antennebron) heeft geen nut.

Heeft iemand anders suggesties voor het aansluiten van de commmodore 64 op mijn tv.
Info : ik heb een samsung breedbeeld tv met twee scart ingangen en aan de voorkant een stereo/video ingang voor de camara(of ander apparaat)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Via scart of de video-in kan ook, maar dan moet je zelf even een aansluit-kabel gaan maken.. (naast de seriele aansluiting voor de diskdrive zit een aansluiting waar audio & video-signalen uitkomem).

Vaak zit er achter bij de tv-modulator ook nog een klein instel-schroefje.. (da's niet altijd zo).
Met dat instel-schroefje kun je het kanaal regelen waarop de modulator werkt, dus da's een andere optie..

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Hmmm ik heb/had bij mijn commodore 64 een soort van tulpstekker zitten. Ik zeg soort van omdat het niet echt een standaard rood, wit, geel ding was. Maar met die kabel kon ik em zonder problemen op een tv aansluiten en dan via het videokanaal werken. Met die kabel was ie ook aangesloten op mijn oude groen monochroom monitor :).

Je zou dus eens op zoek kunnen gaan naar zo'n kabel.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Die kabels zijn niet zo moeilijk te vinden, zag ze vorige week nog bij de elctronica zaak. Die zijn wel voor luidsprekers bedoeld maar hebebn dezelfde aansluiting. De orhinele Commodore kabel had 2 gele tulp uitgangen die voor video en audio-mono waren.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2273794759

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.