Toon posts:

slechts 1 van de 3 partities op raid set zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had dus problemen met windows xp dus wou ik weer terug naar win98
ik koppel daarvoor mijn raid controller los en de power kabels op beide drives die eraan hangen
zo deed ik dit de vorige x ook, al weet ik niet meer zeker of ik toen powerkabels of ide kabels losmaakte
dit doe ik omdat ik op de raid set zelf helemaal geen windows kan installeren en ook op een andere schijf niet als die raid set erinhangt, heel vaag maar anyway
ik heb dus win98 geinstalleerd op een andere schijf die normaal op mijn moederbord zit
alles geinstalleerd en daarna de raid set er weer ingehangen
nu ziet ie alleen de 1ste partitie met me games maar de andere 2 partities met al me belangrijke info en backups niet :'(
ik heb ff de search gebruikt en kwam daar iemand tegen die na t loskoppelen van ze controller en power, net als ik helemaal geen partities meer zag maar ik zie er dus nog wel 1
iemand enig idee hoe ik t kan oplossen ?
in fdisk ziet ie volgens mij ook geen logische stations meer in de extenden partitie...
array deleten en nieuwe maken zoals werd aangeraden daar lijkt me beetje extreem, dan is echt alles weg als ik dat doe want heb dat vaker gedaan dus :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zijn die andere partities geen NTFS misschien?
Want dan is het logisch dat je ze niet ziet..

Verwijderd

Topicstarter
neeh dat dacht ik eerst ook maar toen ik een upgrade deed naar xp zag ie nog steeds alleen de 1ste partitie

voorheen had ik winx xp en toen zag ie ze wel allemaal...

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 23:07

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dus je hebt nu ook een werkend xp systeem ?

zijn het niet alle 3 primaire partities ? win9x kan maar 1 pri. part. aan maar xp heeft geen problemen met 3 pri.partities. maar als je nu dus ook winxp weer hebt geinstalleerd en je ziet ze nog niet is er iets anders mis.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu weer die oude hd met xp erin gezet en dan ziet ie ze inderdaad wel
ik heb nu alles gebackupped en zal dan wel die raid array deleten en nieuwe aanmaken en alles terugzetten..
toch raar want hij zag dus die 1ste partitie op de raid set wel, dat was de primare partitie ! en die andere 2 logische stations in de EXTENDED partitie zag ie dus niet :(
en ik heb dus nog een aparte schijf waar windows zelf op staat, gewoon aan me mobo, die is natuurlijk ook primair dus hij zag de 2 primaire partities wel maar de 2 logische stations niet, vaag toch ??....

maar toen ik van win98 naar xp upgrade deed zag ie ze niet
alleen op die oude schijf waar xp full install opstond

Verwijderd

Topicstarter
kwou dus net ff kijken of die 1ste partitie nog kan blijven door uitgebreide te deleten maar dan zegt ie dat dit nie kan omdat er nog logische stations inzitten, maar als je die logische stations wilt weggooien zegt ie dat er geen logische stations zijn gedefinieerd
ze zijn er dus nog wel maar zowel fdisk als windows ziet die logische stations niet :(

is toch niet normaal :?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:24
Heb je al met partitionmagic gekeken of je partities nog aanwezig zijn en zo ja welke formaat en/of visible zijn?

Verwijderd

simpelweg met FDISK de juiste partitie actief zetten.

Verwijderd

Topicstarter
parition magic werkt niet met raid
hoewel die onder xp een paar formats terug wel een x heb gewerkt, weet ik zeker..

met fdisk partitie activeren slaat nergens op omdat er maar 1 partitie/schijf active kan staan en dat is de normale hd met windows erop die gewoon aan me mobo hangt en dus nix met mijn raid set te maken heeft

nu heb ik de raid array verwijderd, een nieuwe aangemaakt, 1 primaire partitie van de hele raid array gemaakt, geformatteerd, ging allemaal goed maar toen starte windows niet meer op
na de fail-safe settings te laden in de bios start windows op, hoewel t niet veilige modus is lijkt het er wel op, alle hardware zon beetje is uitgeschakeld
anyway, hij geeft dus aan bij de raid controller dat ie is uitgeschakeld omdat windows niet meer reageerde bij t inschakelen blabla, heb da welles eerder gehad, toen opgelost door meerdere partities te maken dacht ik maar dat lukt nu ook niet, dus geprobeerd met 1 partitie, ook met 3 of met 4, nix werkt gewoon
hij zit nu wel gwoon die raid set met 1 partitie in windows in fail-safe toestand maar als ik bios settings weer normaal zet start windows dus niet meer op :(
kben egt geneigd om gwoon die verrekte controller het raam uit te flikkeren en die hds gwoon aan me mobo te hangen
zijn ATA133 schijven volgens mij, kom je met ATA133 beetje in de buurt van raid snelheid ? dan donder ik die duitse kutcontroller er zo uit..

• Brakius
Een duitse kutcontroler? Wat is dat?

Verwijderd

Topicstarter
een waarbij alleen een duitse handleiding bijzit en waarvan het bedrijf alleen een duitste website heeft maar wel mensen die niet uit duitsland komen geldt uit hun zak klopt :(
nu eindelijk aan de praat gekregen met nieuwe driver van highpoint, die drivers van advance (dat duitse bedrijf) deden t voor geen meter
en xp wil ie nog steeds niet installeren ook nie met nieuwe drivers..
nahja win98 dan maar.. :)

• Brakius
En hoe is jouw performance met die controler?

Verwijderd

Topicstarter
nou voorheen onder xp niet zo goed
niet zo heel veel sneller als mijn 20gb maxtor schijf die toen aan mijn mobo hing
ik zal t zo nog es teste hoe t nu is met sandra
verschil is dat windows nu vanaf mijn raid set draait
dat scheelt wel wat lijkt me..

Verwijderd

Topicstarter
hoogste wat ik nu haal is 29000 nogwat in sandra :(
in xp had ik t nog iets hoger maar tis egt niet normaal zo sloom
alhoewel t voor me gevoel wel redelijk snel gaat..
nahja alles werkt iig, daar ben ik al blij om :)
Pagina: 1