Toon posts:

computer gecrashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een IBM Aptiva met een pentium 450 MHz.
Hij doet héél raar.

Windows 98 had ik erop geïnstalleerd. XP ook, maar die deed 't niet goed (kon niet op internet)
Op een gegeven moment startte ik de computer op, ging ie na 5 seconden helemaal op zwart (monitor). Het klonk alsof de harde schijf gewoon bleef draaien. Maarja ik kon dus niets meer met de computer.
Op een gegeven moment kreeg ik bij 't opstarten een melding dat de klok 'aangepast' was.

Windows startte vervolgens probleemloos op. Ik kreeg de bekende melding in 't scherm van windows dat ik de tijd instellingen moest nakijken omdat windows de klok naar de zomertijd veranderd had .

Daar zat ik dus niet zo mee, want m'n computer werkte weer, was ik al weer blij mee.
Vervolgens heb ik de hele avond kunnen computeren, alles werkte (internet etc.)

Volgende dag zette ik de computer weer aan, windows ratelde helemaal uit. Maar op een gegeven moment (ik had nog niets gedaan) kreeg ik een screen freeze, niets werkte meer

Dit proces heb ik een paar keer gedaan, telkens opnieuw opgestart en telkens weer kreeg ik na een tijdje een screen freeze.

Anyway!
Ik snap er dus helemaal niets van en hoop dat iemand mij kan helpen met het oplossen van dit probleem!

Met vr groet

DaafAzuil

Verwijderd

bios batterij vervangen???

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 19:08 schreef Magicmasta het volgende:
bios batterij vervangen???
kan dat een reden zijn waardoor ik een screenfreeze krijg?

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
Ik zou een oppervlak controle uitvoeren op je hdd
en je geheugen testen.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 19:59 schreef messi het volgende:
Ik zou een oppervlak controle uitvoeren op je hdd
en je geheugen testen.
kan dat ook in Dos? :+

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
JA :+

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 20:25 schreef DaafAzuil het volgende:

[..]

kan dat ook in Dos? :+
Als je weet wat voor merk hd je hebt dan kun je meestal van de website van de fabrikant wat tools downloaden.

Voor IBM is dit oa de Drive fitness test (DFT)
Voor Maxtor volgens mij MaxBlast.

Deze kun je dan op een bootflop zetten enz.

Verwijderd

ALs je bios-batterij leeg zou zijn geeft ie dat volgens mij wel aan, zoiets van CMOS BATTERY STATE LOW.

Maar aan de andere kant verklaart het waarschijnlijk dat je tijd gewijzigt is, als er nog meer bios-instellingen gewist zijn zou dat mischien je vastloper kunnen verklaren.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dat je hulp wilt hoef je niet te vermelden in je topic-titel.
De meeste topics hier zijn van mensen die hulp zoeken voor een of ander probleem. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• mhbwessels
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-07-2025

mhbwessels

ICT Projectmanager

Als het het bios batterij is, dan geeft cmos zowiezo de foutmelding: Harddiskfail (80). Wanneer je dat bericht ziet, dan moet je de batterij vervangen.

ICT Projectmanager, tevens Joomla designer.

• mhbwessels

mhbwessels

ICT Projectmanager

Maar hoe oud is die computer van je?

Verwijderd

check het geheugen met memtest86. Dit lijkt me namelijk een geheugenprobleem te zijn

Verwijderd

Topicstarter
Om antwoord te geven op de vraag van mhbwessels, m'n computer is 3 jaar oud.

Het rare is nu, dat telkens als ik de computer opstart, start ie win98 gewoon op, als ie uitgerateld is, krijg ik na 15 seconden een screenfreeze en doet ie hélémaal niets meer. heel raar

die memory test, kan je me uitleggen hoe ik dat in dos doe?

Ik heb trouwens ook geprobeert in veilige modus op te starten, maar dan loopt ie ook vast.....

:? :? :?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 15:34 schreef DaafAzuil het volgende:
Om antwoord te geven op de vraag van mhbwessels, m'n computer is 3 jaar oud.

Het rare is nu, dat telkens als ik de computer opstart, start ie win98 gewoon op, als ie uitgerateld is, krijg ik na 15 seconden een screenfreeze en doet ie hélémaal niets meer. heel raar

die memory test, kan je me uitleggen hoe ik dat in dos doe?

Ik heb trouwens ook geprobeert in veilige modus op te starten, maar dan loopt ie ook vast.....

:? :? :?
Download van http://www.teresaudio.com/memtest86/ memtest86 voor Dos en Windows, dan krijg je een ZIP-bestandje, daarin zit ook een install.bat en daarmee installeer je volgens mij memtest86 op een diskette.

• mhbwessels

mhbwessels

ICT Projectmanager

Nou als je computer pas drie jaar oud is, dan denk ik dat het niet aan de batterij ligt, want die gaat heel wat langer mee. Ik denk dat ik het ook in de hoek van memtest zou zoeken.

Succes :+

Pagina: 1