Toon posts:

Linux Op Iets Oudere Pc

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag, ik heb het al meer voorbij zien komen maar toch vraag ik het nog even omdat ik zeker wil weten dat het goed gaat.

Ik heb een iets oudere bak, een 6x86 PR233+ met 32 Mb Ram uit de schuur getrokken en wil hier wat met linux op gaan pielen,...

Nou de volgende vragen;

-1: Welke Linux kan ik het beste nemen ?, wil wel dat het een beetje aardig loopt allemaal.

-2: Is het mogelijk dat ik deze in netwerk zet met een windows XP machine ? Waarbij de Windows XP machine de server is ? wil op die oude bak namelijk ook internet onder linux.

By the way ben een linux beginner en d8 misschien kan ik dus daar mee beginnen op deze oude bak uit de schuur Moeehaha :)

Ik ben benieuwd ! :)

Verwijderd

lees de faq en use the search

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 18:16 schreef Amd-Rulez het volgende:
Ik heb een iets oudere bak, een 6x86 PR233+ met 32 Mb Ram uit de schuur getrokken en wil hier wat met linux op gaan pielen,...

Nou de volgende vragen;

-1: Welke Linux kan ik het beste nemen ?, wil wel dat het een beetje aardig loopt allemaal.

-2: Is het mogelijk dat ik deze in netwerk zet met een windows XP machine ? Waarbij de Windows XP machine de server is ? wil op die oude bak namelijk ook internet onder linux.
-1 UTFS / Lees FAQ
Willekeurig welke distro, Debian draai ik ook een P-90. Nagenoeg alles is mogelijk.

-2 Ja is mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
/Quote: lees de faq en use the search

Heb ik gedaan wil alleen even kort en bondig snel antwoord op de vragen die ik heb.
Omdat ik strax uit me werk gelijk aan de slag wil.

Dus als er tweakers zijn die mij zouden kunnen helpen even snel ben ik heel erg blij :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 18:19 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

-1 UTFS / Lees FAQ
Willekeurig welke distro, Debian draai ik ook een P-90. Nagenoeg alles is mogelijk.

-2 Ja is mogelijk.
Maar is dat ook de beste distro voor op tragere pc's ?

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 18:22 schreef Amd-Rulez het volgende:

[..]

Volgens mij is die 6x68 PR233+ sneller dan mijn Pentium-1 90Mhz hoor >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 18:23 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

Volgens mij is die 6x68 PR233+ sneller dan mijn Pentium-1 90Mhz hoor >:)
Maar is er niet meer geheugen nodig ? Gewoon om lekker te draaien ? 32 mb lijkt mij zo weinig.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
One word -> Slackware.
Als het per se Linux moet zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 18:27 schreef warp het volgende:

[..]

One word -> Slackware.
Als het per se Linux moet zijn ;)
sneller als de al eerder genoemde Debian ?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

[..]

Dat zullen vele hier vinden, maar die comp is toch ook weer niet zo traag. Je moet er geen KDE/GNOME op gaan draaien, maar Windowmaker o.i.d. zal prima daaien.
Als server is ie zelfs voor particulier gebruik aan de snelle kant ;) Daar volstaat een 486 wel. Enne: windows eXtra_irritant:P als server? :+ Waarom doe je niet linux als server? :? Lijkt me logischer dan linux als desktop eigenlijk... ;)

Zie verder ook het 'welke distro moet ik nemen' topic

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 18:28 schreef Amd-Rulez het volgende:

[..]

nee. Wel lastiger :P ;)

• warp
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 18:28 schreef Amd-Rulez het volgende:
Slackware is de meest 'kale' distro.

• warp
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 18:30 schreef banaan-X het volgende:
nee. Wel lastiger :P ;)
Tuurlijk. Het is allebei Linux (zelfde kernel, zelfde performance) :P ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 18:29 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Dat zullen vele hier vinden, maar die comp is toch ook weer niet zo traag. Je moet er geen KDE/GNOME op gaan draaien, maar Windowmaker o.i.d. zal prima daaien.
Als server is ie zelfs voor particulier gebruik aan de snelle kant ;) Daar volstaat een 486 wel. Enne: windows eXtra_irritant:P als server? :+ Waarom doe je niet linux als server? :? Lijkt me logischer dan linux als desktop eigenlijk... ;)

Zie verder ook het 'welke distro moet ik nemen' topic
Ja linux als server leek me ook wel wat, alleen ja, ik ken linux nog niet en daarom koos ik ervoor om het voorlopig eerst als 2de pc neer te zetten, om gelijk een server ervan te maken leek me een lastige klus aangezien ik nog niet weet hoe ik die 10/100 kaartjes dan moet instellen in linux....

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
sneller dan debian ???

Elek distro vind ik in principe even snel, maar dit is afhankelijk van wat je wil.
In principe draaien met exact gelijke pakketten, functie en kernel (goed gecompileerd) alle distro's volgens mij even snel.
Heb ik het wel over bij Redhat, Suse, Debian, Mandrake enz, en natuurlijk niet over FreeBSD enz.
Als iemand het hier niet mee eens is hoor ik het graag :)

Warp was net even sneller met posten als mij maar volgens mij bedoeld hij hetzelfde als ik

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MadEgg

Tux is lievvv

Zolang je maar niet aan de automatische grafische distro's begint die gelijk de hele computer volstampen met allerlei troep, zoals Redhat en Mandrake zit je wel goed.

Debian, Slackware, Gentoo zijn kale distros nadat je ze hebt geinstalleerd. Zullen er nog wel wat meer zijn trouwens.
Daarvan is naar mijn weten(ja ik heb ze alle drie geprobeerd) Debian het makkelijkst te installeren en Gentoo het moeilijkst.

Dus ik zou zo zegen, begin eens te klooien met Debian!

Tja

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Mandrake 8.1 thuis liggen, dus die zou in princiepe voldoen ? en da is ook makkelijk in te stellen (gewoon in grafische menu's) voor het netwerk ???

:)

Trouwens bedankt voor de hulp allemaal

• warp
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 18:33 schreef MadEgg het volgende:
Zolang je maar niet aan de automatische grafische distro's begint die gelijk de hele computer volstampen met allerlei troep, zoals Redhat en Mandrake zit je wel goed.
Ben geen Red Hat fan, maar Red Hat kun je dus echt wel in console-mode installeren (als je iets verder kijkt dan je neus lang is tenminste).

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Als ie geen ervaring heeft laat um dan lekker Roodhoed installeren. Dat is makelijk, ook voor als je een server wilt maken. Kloten kan inderdaad goed met Debian. Slackware lijkt me wel wat minder geschikt jah.

edit:
Fok, da waren nie ff 3 dezelfde berichten in dezelfde tijd

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MadEgg

Tux is lievvv

Op donderdag 16 mei 2002 18:36 schreef Amd-Rulez het volgende:
Ik heb Mandrake 8.1 thuis liggen, dus die zou in princiepe voldoen ? en da is ook makkelijk in te stellen (gewoon in grafische menu's) voor het netwerk ???

:)

Trouwens bedankt voor de hulp allemaal
Is wel makkelijk te installeren, maar loopt niet echt lekker op het PC-tje wat je beschrijft, installeerd nogal wat troep me, draait nogal ziek veel programmatjes automatisch na een installatie.
Doe nou Debian :)

Tja

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 18:44 schreef MadEgg het volgende:

[..]

Is wel makkelijk te installeren, maar loopt niet echt lekker op het PC-tje wat je beschrijft, installeerd nogal wat troep me, draait nogal ziek veel programmatjes automatisch na een installatie.
Doe nou Debian :)
Ok, dan gaan we die maar even downloaden als dat echt het beste loopt ! Niemand heeft hier andere ideen voor ?

Verwijderd

Is een btje zonde van die snelheid (468 volstaat ook), maar als je een ECHTE server wil maken neem dan freesco, de installatie hiervan is niet zo heel ingewikkeld, er is een nederlandse pagina met genoeg uitleg hierover (ben ff te lui om te zoeken :))

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 18:20 schreef Amd-Rulez het volgende:
/Quote: lees de faq en use the search

Heb ik gedaan wil alleen even kort en bondig snel antwoord op de vragen die ik heb.
Omdat ik strax uit me werk gelijk aan de slag wil.

Dus als er tweakers zijn die mij zouden kunnen helpen even snel ben ik heel erg blij :)
Als je dat gedaan had, dan had je zelf al een redelijk beeld kunnen voren. Daarnaast had je dan het enorme aantal topics als deze gezien dat op slot gaat, met een verwijzing naar het zogenaamde "welke distro moet ik nemen?" topic.

Die overigens ook gewoon in de faq genoemd wordt.

Als je vraag nog niet beantwoord is, bekijk de faq dan nog eens goed en stel evntueel je vraag nogmaals op de juiste plek.

Succes. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.