Toon posts:

Enigmah-X modchip voor Xbox bij lik-sang?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om vanavond de Enigmah-X modchip te bestellen voor mijn Xbox.
Ik kan em bestellen op Lik-sang.com alleen ik heb een vraag.
Iemand hier al eens iets besteld bij hun?
Ik wil namelijk weten hoe dat beviel en of ze te vertrouwen zijn, voordat ik mijn creditcard gegevens invul en het laat versturen via UPS.

Bedankt!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 13:47

Elroy

Zelda!!!

ja ze zijn wel te vertrouwen, ikzelf heb daar al een paar dingen gekocht.

Alleen je moet wel opletten als je via UPS besteld dat je ~30% import kosten moet betalen

Specs Computer

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Mijn tip is om nu nog ff te wachten er zijn an de enigmah en xtender 2 andere chips aangekondigd, de prijzen gaan snel omlaag door deze concurentie denk ik.
Plus dat er wel andere functies erin kunnen worden gestopt zoals dvdfilm zonder dongle..

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik via elke betaalmethode invoerkosten betalen?

OMG 30%, en als ze zien dat het een MOD-chip is ben ik em misschien nog kwijt ook. |:(

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Op donderdag 16 mei 2002 18:03 schreef Waazaap het volgende:
Moet ik via elke betaalmethode invoerkosten betalen?

OMG 30%, en als ze zien dat het een MOD-chip is ben ik em misschien nog kwijt ook. |:(
Behalve als je het via de post verstuurd, dan wordt het als kado opgestuurd en dan hoef je geen import kosten te betalen

Specs Computer

Verwijderd

Topicstarter
Hmm is dat Global nog wat methode van 4 euro of bedoel je echt puur de verzending via luchtpost?

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Je hebt gewoon de laatste optie nodig die je kan kiezen en dat is tevens ook de goedkoopste.

Specs Computer

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat is via luchtpost, is dat wel veilig?

En betaal ik dan geen importkosten?

Verwijderd

moved GT >> SP

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 29-10-2025
Op donderdag 16 mei 2002 18:01 schreef B0MBACI het volgende:
Mijn tip is om nu nog ff te wachten er zijn an de enigmah en xtender 2 andere chips aangekondigd, de prijzen gaan snel omlaag door deze concurentie denk ik.
Plus dat er wel andere functies erin kunnen worden gestopt zoals dvdfilm zonder dongle..
Nope alle modchips hebben dezelfde functies en moeten ook hetzelfde gesoldeerd worden. Ennigma (eigenlijk de neo-X) wordt het goedkoopst tenzij xtender hun prijs met zo'n 15 pond naar beneden doen

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:21

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik weet wel dat voordat ik zo'n modchip ga kopen, ik eerst eens ff afwacht wat voor reacties er op komen... Is het makkelijk te solderen, werken de spellen goed, hoe moeten ze gekopieerd gebackup worden, op wat voor media moeten de spellen gezet worden, etc.

Ik vind sowieso dat je spellen als Halo, PGR, Project Ego, etc. gewoon moet kopen ipv kopieren.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op donderdag 16 mei 2002 20:10 schreef [FrEEzEr] het volgende:

[..]

Nope alle modchips hebben dezelfde functies en moeten ook hetzelfde gesoldeerd worden. Ennigma (eigenlijk de neo-X) wordt het goedkoopst tenzij xtender hun prijs met zo'n 15 pond naar beneden doen
Ze zijn nu nog hetzelfde daarom zeg ik nu er nog twee modchips bij komen moeten ze extra functionaleit geven of hen prijs verlagen..

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op donderdag 16 mei 2002 18:01 schreef B0MBACI het volgende:
Misschien een ontzettende n00b vraag, maar wat moet ik me hier bij voorstellen :?

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Die enigmah is voorlopig wel dé chip.
We have now finished the final design of the mod. It has been optimized down to a high performance CPLD. We do not use any copyrighted code in this mod. We do not replace the Flash ROM. We do not disable any onboard ROM. The Enigmah will include a feature to disable the entire mod with the push of a button so it leaves your machine in its original state. The technical performance of this mod is sensational and you will NOT be dissapointed.
Xtender heeft trouwens wel wat probleempjes met bepaalde releases, dan is er een patch nodig. En dat kreng is nog duurder ook. Niet kopen dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.enigmah.com/enigmah_proto.jpg
Op donderdag 16 mei 2002 21:41 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

Misschien een ontzettende n00b vraag, maar wat moet ik me hier bij voorstellen :?
DVD's kunnen afspelen zonder DVD kit denk ik.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit alleen nu nog met dat gekloot wat manier van verzending betreft:
Selecteer de gewenste verzendmethode:

Verzending via GLOBAL PRIORITY: $4.00 (~4.42 EUR)
Absoluut aanbevolen voor kleinere zending als alternatief voor koeriersdiensten. Global Priority zendingen komen ongeveer binnen 5 tot 14 dagen aan, afhankelijk van de bestemming. Global Priority zendingen kunnen niet online gevolgd worden. Er worden geen extra kosten berekend zoals transporteurs als UPS en FedEx soms doen in bepaalde landen!

Verzending via UPS: $22.00 (~24.34 EUR)
verzending duurt gewoonlijk tussen de 1 en 3 dagen naar de grote(re) bestemmingen.
De status van de zending kan online gevolgd worden. Aanbevolen!

Verzending via EMS: $22.00 (~24.34 EUR)
Koeriersdienst, verzending duurt gewoonlijk drie a vier dagen naar de grote(re) bestemmingen
De status van deze zending kan niet online gevolgd worden, wereldwijd.

Verzending via AIRMAIL: $6.00 (~6.64 EUR)
Aanbevolen voor kleinere en niet-dringende bestellingen, als alternatief voor de koeriersdiensten. Verzending via luchtpost duurt afhankelijk van de bestemming ongeveer tussen de 7 dagen en 1 maand.
De status van een luchtpost zending kan niet online gevolgd worden.
Iemand een idee welke ik moet kiezen nou?
Het liefst betaal ik geen 30% invoerrechten, welke moet ik nemen dan?

:?

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op donderdag 16 mei 2002 22:15 schreef Waazaap het volgende:
Ik zit alleen nu nog met dat gekloot wat manier van verzending betreft:
[..]

Iemand een idee welke ik moet kiezen nou?
Het liefst betaal ik geen 30% invoerrechten, welke moet ik nemen dan?

:?
Ik heb een paar maanden terug bij CD64.com besteld en airmail gekozen, toen had ik geen verdere kosten.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Op donderdag 16 mei 2002 22:25 schreef D³ het volgende:

[..]

Ik heb een paar maanden terug bij CD64.com besteld en airmail gekozen, toen had ik geen verdere kosten.
Klopt.. Lik-sang en CD64 zijn beide te vertrouwen.. Heb zelf alleen ervaring met CD64.. Je moet het laten versturen via airmail en dan een waarde van maximaal $15 erop zetten met 'toy sample' ofzo.. (ff een mailtje naar ze sturen, hebben ze voor mij ook gedaan)

Dan heb je verder zeer waarschijnlijk geen importkosten...

Airmail nemen dus!! Met UPS zijn ze veel strenger.. Duurt ongeveer even lang en Airmail is nog goedkoper ook..

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan kies ik voor airmail, scheelt me 20 euro t.o.v. UPS.
Ben alleen zo bang dat ie dan beschadigt ofzo, want als ik soms zien hoe ze met bagage enzo omgaan op die vliegvelden..

Ik neem aan dat ik geen problemen kan krijgen met het invoeren omdat het een "modchip" is?

• .GoO
  • Laatst online: 10-01 22:35
Op donderdag 16 mei 2002 22:37 schreef Waazaap het volgende:
Ok dan kies ik voor airmail, scheelt me 20 euro t.o.v. UPS.
Ben alleen zo bang dat ie dan beschadigt ofzo, want als ik soms zien hoe ze met bagage enzo omgaan op die vliegvelden..

Ik neem aan dat ik geen problemen kan krijgen met het invoeren omdat het een "modchip" is?
Welnee dat beschadigd niet... Toen ik mn GBA FlashAdvance besteld had kwam het ook aan in een keurige doos met eromheen van dat plastic, daarin nog eens een doosje met piepschuim waar uiteindelijk dat ding in zat :)

Denk niet dat je daarmee veel risico loopt.. Let wel op dat bedrag + toy sample ding he.. Weet niet of ze dat er van zichzelf er al op zetten of dat je ff een mailtje stuurt.. Ik zou dat sowieso ff doen als ik jou was..

Verwijderd

Topicstarter
Ok man, bedankt voor de info!
Ze willen alleen dat security nummer van die creditcard weten, me pa ligt te maffen. Morgen maar dus. ;)

• Zamorano
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 22:50 schreef Waazaap het volgende:
Ok man, bedankt voor de info!
Ze willen alleen dat security nummer van die creditcard weten, me pa ligt te maffen. Morgen maar dus. ;)
Als je de kaart in je handen hebt >

achterop op de strook waar de handtekening is gezet, de laatste groep getallen meestal 3 of 4 cijfers. Dat bedoelen ze waarschijnlijk.

Verwijderd

je kan de extender ook gewoon bij www.plextor.nl bestellen hoor.

maar ik zal je een tip geven... en dat is... wacht nog even..

enigmah is beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bestel de Xtender ook niet, ik sta op het punt om de Enigmah te bestellen bij lik-sang.com he. ;)

Verwijderd

vraagje, waren die modchips niet illegaal verklaart?
Zelfs winkels mochten ze niet meer verkomen??

Naja, als ik het fout heb sorry :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het vage, die Xbox mods en verkooppunten komen ineens als paddestoelen uit de grond.
Denk dat die rechtzaken puur gingen over de PS2-mods, misschien kunnen er geen wetten vastgelegd worden over dingen die nog niet bestaan (toendertijd over het verbod op de Xbox die toen nog moest komen) ofzo.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Als je 'm eenmaal hebt, ben ik wel benieuwd naar je ervaringen. Zou wel eens willen weten of dat makkelijk te solderen is en of het ook echt al goed werkt

Pagina: 1