Welke receiver zal ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik ben op zoek geweest naar een nieuwe receiver inclusief speakertjes. Mijn vorige poging liep op niks uit, aangezien de prijzen te hoog werden.
Ik heb er dus de keuze uit de volgende (die mij leuk leken)
1. De Philips MX956 set (receiver+speakers). Hierin zit de FR966 receiver en SW966 speakers, voor €580,- (ong).
Het is dus deze: philips link
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/mx956_l.jpg
Leuke set, alleen maar 4.1 output
Daarom is er de MX976 set met de FR996, die heeft wel 5.1 ingang. Ik ben de prijs vergeten, maar zoveel duurder is die niet.

Keuze 2: Sony
De STR-DE475 of STR485 receiver (de 485 heeft meer volume)Afbeeldingslocatie: http://www.indigo-av.co.uk/shop/shopimages/STRDE475S.JPG met de Save SA-WMS225 speakers sony link

Afbeeldingslocatie: http://www.hotkit.co.uk/Images/Large/save225.gif
Die is dan totaal € 620 met de duurdere receiver.

Humm, wat denken jullie. Ik bedoel is het goed zo (Sony, Philips :?), moeten de speakers een beetje anders, etc. Help me :), en als je dat doet, kan ik zo snel mogelijk ze kopen en er van genieten :D

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Ik heb vroeger ook eens zo'n sub van sony gehad en die speelde best (was een ander type, wel dezelfde opbouw)
verder vind ik die philips (die volgens mij van plastic is aan het plaatje te zien) een beetje amateuristisch eruit zien, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Verwijderd

Ik heb erg tevreden met die Sony..475

Verwijderd

ik zou Geen philips nemen!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 18:02 schreef Anthrax het volgende:
Wat is er mis mee? Maar aangezien jij en de vorige poster al voor de Sony gingen, neem ik die, denk ik. Nu rest alleen nog maar de vraag, of het de DE475 of DE485 wordt. Want alhoewel de speakers volgens Sony "entry level" zijn, is volgens mij de volgende stap niet zoveel beter. Maar weet ik veel }:O

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Eh sony boxjes. Heb duurste seriegehoord, die subwoofer was echt no way goed voor lage tonen (dus goedkopere serie lijkt me niet veel beter). En aan die versterker valt niks te doen zolang je geen hoger bugdet hebt (ik wou die ook eerst toch maar doorgespaart voordenon 1801 gekocht)

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 10:54
Ik zou juist WEL Voor de Philips (in de 5.1 uitvoering dan ;) gaan.

Marketing is idd niet zo best, maar hun produkten des te beter......

Ben zelf zeeeer tevreden met mijn FR966 en die heeft absoluut wel 5.1 uit (voor zowel Dolby Digital, als DTS)!!!

Verwijderd

idd ga voor de philips die zijn over het allgemeen heel goed ik heb zelf de fr 950 staan. die is goed dus die 5.1 is hetzelfde of beter. deze versterekers komen bij maranz vandaan.

Verwijderd

Ik heb beide speakers-setjes (gehad)

Sony, goede subwoofer (films redelijk) ,goede satelietjes
Philips, redelijk subwoofer (voor films goed) , redelijke satelietjes

Receiver van philips had ik de dfr 1600 (mx 1060), was er erg tevreden over !

Sony, de goedkopere modellen kan ik niet beoordelen.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik hoop dat je alleen films gaat kijken, die speakers klinken met audio nergens naar...

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Op donderdag 16 mei 2002 18:02 schreef Anthrax het volgende:
IDD, dat is echt troep want dat maken ze namelijk niet zelf.. wij hebben het ook 1 keer verkocht en daarna ook gelijk weer teruggekregen... |:(

BOINC stats

Verwijderd

Ja de satelietjes zijn van philips idd een drama als je voor audio

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 21:39 schreef chefke het volgende:
idd ga voor de philips die zijn over het allgemeen heel goed ik heb zelf de fr 950 staan. die is goed dus die 5.1 is hetzelfde of beter. deze versterekers komen bij maranz vandaan.
volgens mij komt marantz bij philips vandaan...

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
No offence, maar ik zou zowel Sony als Philips lekker links laten liggen. Een echt merk als Denon of Marantz (en ook al is Marantz een onderdeel van philips, ze hebben echt een eigen fabriek en 3 keer zo mooi spul) met een setje speakers van Jamo of Canton, kost je misschien iets meer, maar is het zeker waard.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Humm, hebben jullie het me nog moeilijker gemaakt dan het was :)
Het echte probleem is dat ik geen 2000 piek (en vooral niet meer) wil uitgeven aan mijn audio setup. Want als het in de toekomst echt serieus wordt, koop ik wel iets echt goeds.
Ik zal nog kijken in de winkel wat de prijzen zijn van die Denon/Marantz/Jamo/Canton, maar als het echt veel meer is, dan ga ik op vele aanraden (meerderheid :) ), voor de sony.

Verwijderd

Je geeft aan dat je budget ongeveer 600 euro is...

dan kan moet je gewoon naar een audio zaak en moet je vragen om een aanbieding = receiver + speakers en hoeveel dat dan kost... Daar komen vaak verassende aanbiedingen uit ( weet ik uit eigen ervaring )Dan luister je naar een paar combinaties en maak je je keuze

En als je het niet weet dan kies je voor de complete pakketten... en luister je daar naar ( zowel audio als DVD )

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Ik zou je die sony aanraden. Ik heb zelf de STR-675, de grotere broer van de 475, en daar ben ik erg tevreden over. Met die speakers heb ik geen ervaring. Het enige nadeel is dat die sateliet setjes bij muziek idd iets minder mooi klinken. Ik zou iig eens gaan luisteren in een audiozaak naar deze beide setjes.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb toch maar de Sony gekocht. Wel de 475, dus niet de 485, want die hadden ze niet. Na ja. Maar ik heb wel de Sony SA-VE325 speakerset gekocht ipv de SA-VE225. Dit alles was voor €611. Best wel een goede koop (hoop ik :) ).
Thuis gelijk uitgepakt, aangesloten, en damn het is echt vet!!! Ok, hetzelfde zou ik gezegd hebben voor elk 4speaker systeem, sinds ik tot nu toe alleen maar stereo had, maar echt onwijs gaaf :9~

Natuurlijk bekeken met The Matrix, en voor DTS met de Gladiator :z

Edit: Deze dus link
Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/54958_SA-VE325.gif

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Die Phiilips heb ik ens gezien, en volgens mij zijn die boxen/satelieten + subwoofer eigenlijk voor een PC set bedoeld, doe maar ens een search daarop (kijk op www.hardwareinfo.net bij revieuws van boxen, en dan die van Phillips)

Over de sony, neem de 485, want dat is een nieuwere model, is meer de opvolger van de 475, (mijn vader wou eerst de 585, zelfde als 485, maar dan met meer vermogen)

Maar staar je niet al teveel op alleen een SOny of Phillips, wij wilden eerst dus die Sony 585, maar het is (onverwacht) een JVC7011 geworden :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op zaterdag 18 mei 2002 18:17 schreef ND het volgende:
Die Phiilips heb ik ens gezien, en volgens mij zijn die boxen/satelieten + subwoofer eigenlijk voor een PC set bedoeld, doe maar ens een search daarop (kijk op www.hardwareinfo.net bij revieuws van boxen, en dan die van Phillips)

Over de sony, neem de 485, want dat is een nieuwere model, is meer de opvolger van de 475, (mijn vader wou eerst de 585, zelfde als 485, maar dan met meer vermogen)

Maar staar je niet al teveel op alleen een SOny of Phillips, wij wilden eerst dus die Sony 585, maar het is (onverwacht) een JVC7011 geworden :)
Hij heeft het al gekocht...

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zaterdag 18 mei 2002 18:17 schreef ND het volgende:

Niet echt consistent: adviseer het nieuwste model terwijl je zelf nu met de JVC een oud model heb gekocht :? (no offence :z)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb Onkyo nog niet langs zien komen, daar moet je ook eens naar luisteren :)

Alle proemn in n drek

Pagina: 1