Leadtek Ti4200 128 MB

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
ik liep vandaag bij de dynabyte binnen om te kijken of ze nog iets leuks hadden liggen en zag dat ze een Ti4200 van leadtek hadden, een 128 MB versie wel te verstaan, maar dat ding was 445 EUR of zoiets, heb ik me dan vergist in het soort Ti of wordt je daar gewoon zo hard genaaid?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02

danplo

The Force is strong with me

Op donderdag 16 mei 2002 17:32 schreef MBrulez het volgende:
ik liep vandaag bij de dynabyte binnen om te kijken of ze nog iets leuks hadden liggen en zag dat ze een Ti4200 van leadtek hadden, een 128 MB versie wel te verstaan, maar dat ding was 445 EUR of zoiets, heb ik me dan vergist in het soort Ti of wordt je daar gewoon zo hard genaaid?
lijkt me meer de prijs voor een ti4400 wat zeg ik er zijn zelfs winkels die de ti4600 leadtek voor die prijs verkopen.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 17:35 schreef danplo het volgende:

[..]

lijkt me meer de prijs voor een ti4400
zelf bijna de prijs van een ti4600(zie pricewatch)
Bij Dynabyte is hardware bijna altijd veeeeeel te duur.

• danplo

danplo

Op donderdag 16 mei 2002 17:37 schreef SH007 het volgende:

[..]

zelf bijna de prijs van een ti4600(zie pricewatch)
Bij Dynabyte is hardware bijna altijd veeeeeel te duur.
ja klopt ik keek ook even en veranderde het maar jij was net voor me hahaha...maar klopt nou dan weet ik het wel voor hem ...kopen die ti4600 kaart.
ik kan zeggen dat het echt een top kaart is ben zeer tevreden met deze kaart.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
ik weet het type nr niet precies maar er zat een grote aluminium koeler op met 2 kleinere koelertjes erin met stoffilter. meer als de helft van die kaart was bedekt met de koeler behalve een paar cm links en rechts.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Dynabyte is gewoon een veel te zware commerciele zaak. Net zoiets als dixons, je zult mij daar nooit hardware ofzo zien kopen. Die prijzen van hen zijn gewoon veeeeelste duur. Je wordt daar afgezet bij het leven hoor.

Wèh zedde gij??

• danplo

danplo

Op donderdag 16 mei 2002 17:40 schreef MBrulez het volgende:
ik weet het type nr niet precies maar er zat een grote aluminium koeler op met 2 kleinere koelertjes erin met stoffilter. meer als de helft van die kaart was bedekt met de koeler behalve een paar cm links en rechts.
dan zal het wel de ti4600 geweest zijn.
want de ti4200 heeft een kleine cooler erop zitten
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3120263915

zie deze foto van de leadtek ti4200.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1508264878

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Dan kan het ook de ti4400 zijn hoor :) Dynabyte is wel zo'n naai zaak waar ze de ti4600 voor €539,- over de toonbank doen ofzo...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Overigens wil ik je er op wijzen dat de 64MB versie sneller is dan de 128MB versie. De 64MB versie gebruikt 500MHz DDR en de 128MB versie gebruikt 444MHz DDR. Ga dus bij voorkeur voor de 64MB versie. Echter kan het zo zijn dat de 128MB versie toch 500MHz DDR aan boord heeft, maar dat kan ik je niet garanderen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Als je nog 1 a 1.5 jaarde nieuwste spellen wilt spelen moet je ZEKER een 128 MB kaart kopen. (geen 64 MB) Ik ga ook voor de leadtek.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 18:12 schreef silentsnow het volgende:
Overigens wil ik je er op wijzen dat de 64MB versie sneller is dan de 128MB versie. De 64MB versie gebruikt 500MHz DDR en de 128MB versie gebruikt 444MHz DDR. Ga dus bij voorkeur voor de 64MB versie. Echter kan het zo zijn dat de 128MB versie toch 500MHz DDR aan boord heeft, maar dat kan ik je niet garanderen.
Bij de meeste fabrikanten heeft de TI4200 128 MB versie ook gewoon 4ns geheugen. Dit is dus certified op 250 MHz=500Mhz DDR.

Dus ondanks dat ie standaard op 444 MHz loopt kan je er eigenlijk wel zeker van zijn dat ie relakst op 500 MHz loopt. :P

Ik zou alleen bij de wat meer B-merken uit gaan kijken.

die zijn vaker wat minder royaal met de kwaliteit van het geheugen. :(

Verwijderd

Sjeezus.. is 1 Ti4200 topic nou echt niet genoeg?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Ti4200 van Leadtek schijnt, volgens de website, ook op 500MHz te lopen. Dus tsja, ik weet het ook niet. Maar wat _achterlijk_ duur! Ik zie ze er nog wel voor aan dat ze de Ti4600 als zijnde een Ti4200 verkopen, hoezo slechte marketingstrategie :o :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

ff op de www.dynabyte.nl kijken en voila, het gaat dus om een Leadtek Winfast A250 voor 449 euro.
De ultieme videokaart voor de gamer Nieuwste Nvidia GeForce 4 TI4400 processor Supersnel 128MB 550 MHZ DDR geheugen Nvidia GeForce 4 TI4400 processor chipset 4X/2X AGP Bus Maximale resolutie 2048 x 1536 Koel rip & hardware monitor voor max. overkloking Incl. drivers voor Win 9x/ME/XP/2000/NT4.0 36 Maanden garantie Wordt geleverd met 2 DirectX spelletjes, Winfast DVD software, 3 Deep.

idd aan de dure kant, maar Dynabyte naait niemand, je naait jezelf als je de kaart voor die prijs koopt

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mja zo kan je het ook bekijken, maar erg duur is het wel weer voor een kaart die over 3 maanden ofzo alweer oud is

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die kaart kost in de pricewatch 333 euro (uit m'n hoofd), dan vind ik 449 euro toch echt een naaiprijs hoor. Klanten die er niet zoveel vanaf weten, geven nu 120 euro meer uit, da's dik 250 gulden :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Maar de Leadtek Geforce 4 Ti4200 128 MB is toch nog helemaal niet uit in Nederland?!

Verwijderd

Het kan goedkoper, maar dan moet je wel in Frankrijk wezen :P

http://www.ldlc.fr/fiche/PB00013527.html

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Smarron

The bend

Het is gewoon zo dat Dynabyte echt zooo verschrikkelijk duur is! Ik snap niet dat ze uberhaupt nog wat verkopen daar!

(Ze verkopen ook altijd aan mensen die echt geen verstand hebben van PC's en prijzen. Heb wel medelijden!)

Smarron heeft zijn Ti4400 voor € 299,- gekocht! Dat scheelt nogal wat!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Op zaterdag 15 juni 2002 19:16 schreef Roels het volgende:
Het kan goedkoper, maar dan moet je wel in Frankrijk wezen :P

http://www.ldlc.fr/fiche/PB00013527.html
nog duurder dan de leadtek gf4ti4400

Verwijderd

Ja klopt, maar altijd minder dan die 333 euro waar Grrrrene het over had. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat er, van de Ti4400 van Leadtek, 50 euro afgaat? :?
Ik wil namelijk echt niet veel meer betalen dan 250 euro voor een nieuwe videoplank.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:53
Op zaterdag 15 juni 2002 19:54 schreef Roels het volgende:
Ja klopt, maar altijd minder dan die 333 euro waar Grrrrene het over had. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat er, van de Ti4400 van Leadtek, 50 euro afgaat? :?
Ik wil namelijk echt niet veel meer betalen dan 250 euro voor een nieuwe videoplank.
Hmm de Ti4200 is toch rond de 250. Vergeleken met de Ti4400 scheelt het echt niet zoveel. Die Meerprijs die je moet betalen staat niet in verhouding tot de winst in prestaties.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Het enige wat ik me afvraag is eigenlijk: Als je nu een 64 MB versie koopt en die nu erg relaxed is, maar dat je met de 128 MB versie wel vooruit denkt, is die kaart(128), tegen de tijd dat je die 128 MB-"functie" echt kan gebruiken, al weer te traag?

Klinkt waarschijnlijk erg vreemd, maar je begrijpt het vast wel 8-) :P

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
128 mb is overkill net als 64 mb overkill is op een gf2. je betaalt stukken meer dan de versie met minder mb. terwijl je nauwlijks performance erbij krijgt.

Ik snap dat niet dat zoveel mensen op dat grotere geheugen kicken, mis is nu een aantal benchmarks ofzo waar het voordeel ervan blijkt? ik zie altijd maar een paar fps winst met die gotere geheugens en dan vooral in hogere resoluties.

Beste keus op et moment lijkt me de 64 mb leadtek 4200 voor 208,- ofzo dacht ik. en dan overklokken maar.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
lol, hier bij de dynabyte hebben ze de geforce4 mx4200, met 128 mb, dus dat kaartje waar het hier over gaat
foutjuh :+

maar wat ik dus wil zeggen, dynabyte hebben ze over het algemeen weinig verstand van zaken, en de prijzen zijn veel te hoog
wordt een beetje een 2de vobis zo :{
jammer, een jaar geleden waren de prijzen wel beter :)

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Wow, niet doen hoor, ik heb net een Geforce4 TI 4600 128MB Tv out weten te bemachtigen voor 270 Euro extra

Helaas moest ik er wel een hele computer omheenkopen..hehehe...en die was wat duurder

Maar die Geforce was nie duur toch.

Verwijderd

Tja, eigenlijk heerst er het probleem, dat als ik nu een Leadtek Geforce 4 Ti4200 64 MB koop voor (voor mij veel geld)230 euro ofzo, voor hoeveel kan ik hem volgend jaar dan, realistisch gezien dan, verkopen? En dan is dat misschien maar een fractie van een, op dat moment, nieuwe kaart, die nodig is om Doom 3/Quake 4 redelijk te kunnen draaien. Ik weet het niet, denkt iemand dat als ik bereid ben de Leadtek Ti4200 128 MB vrij ver over te clocken, ik in de toekomst kijk en nieuwe spellen als Doom3/Quake 4 of welke game dan ook goed kan draaien?

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 10:44 schreef veldmuis het volgende:
lol, hier bij de dynabyte hebben ze de geforce4 mx4200, met 128 mb, dus dat kaartje waar het hier over gaat
foutjuh :+

maar wat ik dus wil zeggen, dynabyte hebben ze over het algemeen weinig verstand van zaken, en de prijzen zijn veel te hoog
wordt een beetje een 2de vobis zo :{
jammer, een jaar geleden waren de prijzen wel beter :)
Is het niet een gf4mx 420 trouwens ik vind dat die gf4mx 420 misleiding is is gewoon sdr ram dat ze het gewoon geen gf2mx 500 hebben genoemd

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 12:49 schreef T-1o0o het volgende:

[..]

Is het niet een gf4mx 420 trouwens ik vind dat die gf4mx 420 misleiding is is gewoon sdr ram dat ze het gewoon geen gf2mx 500 hebben genoemd
geloof het nooit voor €400 nogwat :o

maar de mx420 is idd best een misleidende naam :)

daarom: gelukkig dat er GoT is :Y) :)

Verwijderd

<b>nepquote</b>
btw, als je twijfelt tussen de 128mb en de 64mb versie.. de 64mb kaarten lopen allemaal op een hogere snelheid, en zijn dus sneller. ivm veel duurder worden van de kaart is dus de 128mb langzamer. je zal hiervan alleen voordeel krijgen bij erg zware spellen die het van het videogeheugen vooral moeten hebben (denk aan comanche 4).
als je nog een tijd (minimaal een jaar) met de kaart moet gaan doen moet je voor de 128mb versie gaan, alhoewel ik het betwijfel hoe het dan draait als je bijv. doom 3 erop wilt spelen. als dat je doel is, (een goede kaart voor de next-gen shooters en andere games) dan raad ik je aan de 64mb versie te kopen, omdat de performance gain van de 128mb met lagere snelheid nu er nog gewoon niet is. dan koop je over een jaar weer een nieuwe, waarop de games wel lekker zullen draaien, die 128mb nodig hebben.

---------------

Wie is het er hier mee eens? Wie bevestigt dit?

Verwijderd

dit is de enige topic waar ik wat op post en er komt geen hond! |:( ;( :'(

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
als je zo zit te wikken en wegen tussen de ti4200 64mb of 128 mb neem dan de ti4400...dat is denk ik ook een bedoeling van nvidia , die gasten zijn niet dom..dan doe je maar die 4400 voor het gemak...en over doom3 enzo...dat draait wel op een gf4ti4200...geen zorgen daarover...want de meeste spellen kan je nu nog spelen met je gf2mx.... :z

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 17 juni 2002 18:26 schreef Roels het volgende:
---------------

Wie is het er hier mee eens? Wie bevestigt dit?
Volgens mij zit het zo:
als je hoge resoluties wil draaien moet je voor de 128 mb gaan, wil je max FPS in lagere resoluties dan de snellere 64 mb

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 18:45 schreef Yonni het volgende:
als je zo zit te wikken en wegen tussen de ti4200 64mb of 128 mb neem dan de ti4400...dat is denk ik ook een bedoeling van nvidia , die gasten zijn niet dom..dan doe je maar die 4400 voor het gemak...en over doom3 enzo...dat draait wel op een gf4ti4200...geen zorgen daarover...want de meeste spellen kan je nu nog spelen met je gf2mx.... :z
Tja, maar ik zit nu zo diep int geld }:O

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 18:45 schreef Yonni het volgende:
Ook met een TNT II Pro hoor! :+ Alleen GTA3 draait wat traag nu. Ik zou zelf de GF4 Ti4200 nemen van 64 MB. Ik heb er zelf ook naar gekeken, maar ik denk dat ik hem niet neem omdat ik het er met mijn systeem lang niet het maximum uithaal. Maar met een nieuw systeem zou ik zeker de 64MB versie nemen, het scheelt veel geld voor bijna gelijke performance. Wil je in de toekomst goed zitten, neem dan gewoon de Ti4600, dan weet je het zo goed als zeker :)

Verwijderd

hardware zijn meestal duur bij dit soort winkels

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
Op zaterdag 15 juni 2002 19:37 schreef Tha_TE het volgende:

[..]

nog duurder dan de leadtek gf4ti4400
idd check je source Roels >:)

Verwijderd

Misschien niet erg handig gezegd, maar ik bedoelde dat ik niet zo diep in het geld zit dat ik een Ti4400 zal kopen.

Verwijderd

Ik heb zelf de leadtek a250td, heerlijke kaart maar een vriend van me heeft de gf4200 op een iets trager system (p2.0, pc800rdram0) en we zien niet echt veel snelheids verschil....:( dus ja als je nu een snelle niet te dure vidkaart zou ik ook gaan voor de gf4200, maar ja ik wilde deze omdat ik niet van plan ben om over een tijdje weer een nieuwe aanschafen cker niet als je kijkt naar prestatie vershillen tussen de gf4600 en de maxtor parhelphia [ofzo :)] check www.tomshardware.com maar.. dusse ja wil je nu vet snel game en toch over een aantal maanden een nieuwe wil kopen [ivb met dx9 en nieuwe kaarten] of ga je voor de langere termijn...
Pagina: 1