[Discman] Zuigt stroom....

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Grundig discman, niet al te duur. En hij heeft altijd prima gewerkt, maar de laatste tijd gebruikt-ie steeds meer energie. Zoveel zelfs, dat de laatste tijd om de 4 minuten een nieuw paar batterijen erin moet. Geen oplaadbare, maar kant-en-klare batterijen.

Nu zijn er wel een paar dingen waar het (misschien) aan zou kunnen liggen:
* Ik gebruik de laatste tijd veel gebrande cd's ipv normale.

* Ik gebruik de laatste tijd (icm de gebrande cd's) ook vaak de shuffle functie.

* Ik loop vaak rond met de discman in mijn zak.

Maar nog, zelfs dan kost het toch geen paar batterijen per 4 minuten!?! :?

Waar zou het aan kunnen liggen? Waar gaat die stroom überhaupt heen....?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Een keertje goed schoonmaken dat ding.
Kan zijn dat er een baggerlading (geleidend) stof in ligt...

Anders even kijken of er niet ergens sluiting zit ofzow...

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 20:42
En gebruik toch oplaadbare batterijen joh, dat scheelt een bom duiten :)

Je hebt 1800mAh NiMH batterijen, of nog beter, oplaadbare Alkaline batterijen. Die oplaadbare Alkaline batterijen hebben ook gewoon 1,5 volt i.p.v. de 1,2 bij NiCd en NiMH. Bovendien hebben ze ook nog een hogere stroomsterkte (ik meen 1950mAh). Je hebt daar echter wel een speciale lader voor nodig (Rayovac lader).

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

4 minuten??? Klinkt als kortsluiting. Ik zou hem denk ik openmaken en schoonmaken (met een droog wattenstaafje is wel veilig lijkt me), als je er handig mee bent tenminste.

En probeer even een ander setje oordopjes. Misschien zit er iets fout in de isolatie daarvan.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 20:42
Op donderdag 16 mei 2002 18:13 schreef John_Glenn het volgende:
4 minuten??? Klinkt als kortsluiting. Ik zou hem denk ik openmaken en schoonmaken (met een droog wattenstaafje is wel veilig lijkt me), als je er handig mee bent tenminste.

En probeer even een ander setje oordopjes. Misschien zit er iets fout in de isolatie daarvan.
Kortsluiting? Maar dan zou ie toch ook een slechter geluid moeten produceren (bromtoon ofzo) of zelfs helemaal niet werken ... of hoeft dat niet :?

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op donderdag 16 mei 2002 23:39 schreef ThaWout het volgende:

[..]

Kortsluiting? Maar dan zou ie toch ook een slechter geluid moeten produceren (bromtoon ofzo) of zelfs helemaal niet werken ... of hoeft dat niet :?
Mjah, daar heb je een punt. Als het een kortsluiting is moet dat dus ergens buiten het signaalpad zijn. Oordopjes vallen af... :)

Verwijderd

en worden de batterijen niet heet ofzo? ik had dat eerst met een oude discman van mij waren die dingen gloeiheet geworden was er ergens sluiting ofzo(weet het niet meer had hem weggebracht voor reparatie)

Verwijderd

MD Uber alles :P

48uur met 1 AA batterij

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 11:28
Op vrijdag 17 mei 2002 00:58 schreef PhantomLord het volgende:
MD Uber alles :P

48uur met 1 AA batterij
Met een discman ongelimiteerd op 2 (oplaadbare) batterijen :P
Pagina: 1