SB Live Player dig-uit naar dig-in van versterker

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Dit is al vast een paar keer langsgeweest, maar ik ben er nog
steeds niet uit, en zowiezo ben ik een n00b op audio niveau, dus jullie zullen me wel vaker zien. >:)
Ik heb dus deze geluidskaart, de CT480 (ik denk dat dat de SBLive! Player 1024 is):
Afbeeldingslocatie: http://www.liacs.nl/~tfarago/temp/sblive-player.jpg
Nou wil ik deze aansluiten op me toekomstige versterker met digitale ingang, wil ik het natuurlijk via de digitale uitgang van de geluidskaart doen. Dus van digitaal naar digitaal.
Ik dacht dat het andere kant (de versterker in), deze moet zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.liacs.nl/~tfarago/temp/optical.jpg
Maar waar vind ik nou zo'n kabel, en zal het wel werken??

Edit: ik heb deze gezien bij conrad:Afbeeldingslocatie: http://www.liacs.nl/~tfarago/temp/dig-opt.jpg
maar hoe sluit ik die dan aan op mijn geluidskaart :?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

die kabel is voor een optische digitale verbinding. je soundkaart heeft iig gewoon een coax digitale uitgang. ik weet niet wat je versterker heeft maar als die alleen een optische ingang heeft(onwaarschijnlijk) gaat het iig niet werken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 17:10 schreef cosmoOo het volgende:
die kabel is voor een optische digitale verbinding. je soundkaart heeft iig gewoon een coax digitale uitgang. ik weet niet wat je versterker heeft maar als die alleen een optische ingang heeft(onwaarschijnlijk) gaat het iig niet werken.
Dus er zijn 2 soorten digitale uitgangen, optisch en coax? Maar ze zijn wel allebei digitaal?
Dus, of ik vind een versterker met coax-dig-in en sluit het zo aan, of koop dat ding van conrad (bouw hem op een of andere manier in), en verbind optisch-optisch?

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

http://www.hardwarexpo.net/sblive1.html

Op deze pagina staan foto's van mijn CONRAD setje welke ik zelf in elkaar gesoldeerd heb, dan krijg je een COAX-IN (welke cinch plug op jouw fto ontbreekt op het printplaatje)
daarna even een COAX kabeltje maken van 3.5mm naar Cinch(RCA) welke dan als in op het printplaatje wordt aangesloten en dan kun je je Optische kabel op de TOS-Link-OUT op het printplaatje ansluiten en dan de voeding, ik gebruik hiervoor een 9 volt batterij...

Ik ga hier van uit dat je op de versterker een Optische ingang hebt!

Bij Conrad hebben ze ook kant en klare setjes compleet gebouwd, en ook diverse glasvezelkabels.
succes.....

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
/edit: dubbel post met bovenstaande bericht

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 19:01 schreef harry het volgende:
http://www.hardwarexpo.net/sblive1.html

Op deze pagina staan foto's van mijn CONRAD setje welke ik zelf in elkaar gesoldeerd heb, dan krijg je een COAX-IN (welke cinch plug op jouw fto ontbreekt op het printplaatje)
daarna even een COAX kabeltje maken van 3.5mm naar Cinch(RCA) welke dan als in op het printplaatje wordt aangesloten en dan kun je je Optische kabel op de TOS-Link-OUT op het printplaatje ansluiten en dan de voeding, ik gebruik hiervoor een 9 volt batterij...

Ik ga hier van uit dat je op de versterker een Optische ingang hebt!

Bij Conrad hebben ze ook kant en klare setjes compleet gebouwd, en ook diverse glasvezelkabels.
succes.....
Humm, leuke foto's. :) Dat is dus net zo'n setje zoals je die bij Conrad kan kopen, he? Maar waar moet dat ding in godsnaam op mijn pc zitten? En de batterij? Sorry, maar ik ben een echte n00b op soldeer/etc gebied, dus sorry als het stom klinkt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 16 mei 2002 17:12 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Dus er zijn 2 soorten digitale uitgangen, optisch en coax? Maar ze zijn wel allebei digitaal?
Dus, of ik vind een versterker met coax-dig-in en sluit het zo aan, of koop dat ding van conrad (bouw hem op een of andere manier in), en verbind optisch-optisch?
helemaal 100% correct.

En bijna elke versterker heeft die beide soorten digitale ingangen. Je moet dan alleen een verloopkabeltje hebben, want op een versterker zit een 'cinchplug' als stekker en op de geluidskaart zit een minijackje. Die moet je kopen bij de audioboer :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1