Toon posts:

Gravis Gamepad Pro + XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen!

Ik had een tijdje terug al eens een vraag gesteld over mijn Gamepad Pro. Na veel geklooi doet ie ut nog steeds noet helemaal lekker. Emails heen en weer naar Gravis/Kensington kwamen tot de conclusie dat ik mijn gameport-uitvoering maar moest gaan "hot-swappen" om te kunnen spelen ermee. :( Nou heb ik net een en ander gelezen en hoor van een heleboel mensen dat ie prima werkt onder XP. Hopelijk heb ik iets fout gedaan en kunnen jullie me helpen om het ding eindelijk weer (normaal) te kunnen gebruiken onder XP.
Het probleem is, dat als ik de Gamepad installeer met de eXPerience software voor XP en ik mijn PC uitzet, ben ik de gamepad kwijt uit de spelbesturingslijst.
Oplossing is dan, verwijderen, hot-swappen en weer installeren. Met hot-swappen heb ik geen probleem, maar dus niet mijn gameport-device!
Hopelijk heeft iemand een oplossing/suggestie om het goed te krijgen :? :) *D (Wellicht een losse driver ZONDER dat eXPerience geneuzel?)

Specs:

ECS K7VZA 3.0 (laatste BIOS) <- Gebruik de onboard sound/gameport hiervan.
AMD Athlon 900@900
XP Pro als OS en de VIA 4-in-1 4.37 (Bij 4.38 raak ik mijn UDMA kwijt voor mijn IDE Devices)

Verwijderd

En als je hem bij spelbesturingen probeerd toe te voegen kan hij hem niet vinden?

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie wel, na uitschakelen PC staat ie als "Not Connected" dan moet ik hem dus verwijderen, hot-swappen en opnieuw toevoegen. Dan kan ik hem gebruiken, na uitschakelen PC zelfde verhaal, etc, etc. :?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ja heb ik ook, wordt je helemaal gek van.

Ik gebruik die gravis drivers niet, ik zou niet weten wat het voordeel daar van is. Als jij het wel weet, vertel het me (button-mappen heb ik niet nodig).

Het ligt gewoon aan die GamePad Pro, want mijn Xterminator heeft er totaal geen last van. Bij mij was/is het wel erger geworden (dus misschien dat me pad een beetje 'brak' is).

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ff iets heel anders (Nightcreature). Ben jij Richard van het Ridderkerkse A******** (zal naam maar expres niet noemen).

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 19:47 schreef GolbeZeromus het volgende:
Ff iets heel anders (Nightcreature). Ben jij Richard van het Ridderkerkse A******** (zal naam maar expres niet noemen).
Aftrekclubje?

• GZ

GZ

!!

Op donderdag 16 mei 2002 19:55 schreef MeisterHim het volgende:

[..]

Aftrekclubje?
Lachen met jou... NOT!

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 19:55 schreef MeisterHim het volgende:

[..]

Aftrekclubje?
Nah... Anaalclub, lekker jôh! >:) (:r)

Enne, ja Benny tha G.C.M. ik ben de persoon :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 17:26 schreef Jake het volgende:
Ja heb ik ook, wordt je helemaal gek van.

Ik gebruik die gravis drivers niet, ik zou niet weten wat het voordeel daar van is. Als jij het wel weet, vertel het me (button-mappen heb ik niet nodig).

Het ligt gewoon aan die GamePad Pro, want mijn Xterminator heeft er totaal geen last van. Bij mij was/is het wel erger geworden (dus misschien dat me pad een beetje 'brak' is).
Zou kunnen, alleen is mijn pad nog niet zo erg oud.... Gravis/Kensington update: "Het GrIP systeem is dusdanig verouderd dat het niet met hedendaagse onboard gameports werkt." <- Vreemd. :? Zelfde systeem met Windows 98SE werkt echt prima. :?

• GZ

GZ

!!

Ik heb wel een selfexecutable driver van Gravis voor je. Deze werkt onder W2000. Ik heb hem niet met XP getest. Als je ff mailt kan ik hem zo naar je toe sturen. Je mail staat namelijk niet in je profile. De driver versie is iig 4.2. Hij weegt zo'n 750 KB.

Doe de groeten aan iedereen daar.

Verwijderd

Klopt, de gamepad Pro is neit cpompatibel met 2000/XP, maar op de een of andere manier werkt ie bij mij wel gewoon :??

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
bij mij bij 2000 ook, maar elke keer als ik wil gebruiken moet ik hem er op nieuw inpluggen, best vaag

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
bij mij werkt ie ook gewoon
heb em bij windows handmatig toegevoegd, en gebruik de experience software niet
heb je deze drivers al geprobeerd?
Xperience Software for Windows 98, Me, Windows 2000, or Windows XP

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Crash: Verdwijnt ie bij jou niet? Ik heb ook geen gravis-software of -drivers, gewoon de std. windows drivers, maar die GamePad Pro verdwijnt toch echt (maar zoals ik al zei, hij is best oud).

• Crash
Op vrijdag 17 mei 2002 14:33 schreef Jake het volgende:
Crash: Verdwijnt ie bij jou niet? Ik heb ook geen gravis-software of -drivers, gewoon de std. windows drivers, maar die GamePad Pro verdwijnt toch echt (maar zoals ik al zei, hij is best oud).
nope, bij mij blijft hij gewoon staan
nergens problemen mee, alleen als ik er 2 tegelijk aanhang :(

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Problem solved, zoals in mijn andere topic over XP installatie gemeld, ben ik nu voorzien van een ander mobo. (En de nieuwste versie eXPerience) Hij blijft nu WEL gewoon staan! Mensen met ditzelfde probleem kan ik dus ook aanraden de nieuwere versie te pakken! *D *D

• Crash
Op dinsdag 28 mei 2002 23:32 schreef NiGHTCReaTuRe het volgende:
Hey!

Problem solved, zoals in mijn andere topic over XP installatie gemeld, ben ik nu voorzien van een ander mobo. (En de nieuwste versie eXPerience) Hij blijft nu WEL gewoon staan! Mensen met ditzelfde probleem kan ik dus ook aanraden de nieuwere versie te pakken! *D *D
das mooi om te horen :)

• Mr_x007
  • Laatst online: 21:14
Op donderdag 16 mei 2002 19:47 schreef GolbeZeromus het volgende:
is het iets alternatief?
Pagina: 1