Toon posts:

[CM] Beetje gehobbied met mn LianLi PC60 [PICS]

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om mn hele mooie zijkant niet te verneuken en omdat k toch n mooi window wilde heb k maar gewoon de hele zijkant van plexiglas gemaakt, ziet dr ook nog aardig strak uit.

Hiero n totaalview, je ziet de zijkant die helemaal doorzichtig is, mooi glad plexiglas (vandaar die wazige reflexies) en mn 120mm enermax fannetje waar ooit n diskettestation zat.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1194325088

Hier nog n shotje van de 120mm fan (waar nog n stuk allu af plexi voor komt.(lees onderaan maar)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3038249435

Zie je dat? Zalman met enermax fan, houdt CPU koeler dan de originele, en ziet dr beter uit...
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1941701274

Nog een om t af te leren
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1758972059

Future plans:
Voorkant gaat plexiglas overheen, daartussen wil k licht, moet ik even kijken, maar ik denk dat t gewoon schuren wordt in t plexiglas en dan met dubbelzijdige tape op de hoekjes net vastmaken, maar k moet eerst ff n dremel oid kopen. Plexiglas heb k al op maat, maar dr moeen nog wat gaten uit voor CDrom enzo

Verwijderd

mooi! alleen die fan aan de voorkant vind ik vaag :{

Verwijderd

uh jah
beetje.... uh
Minder.... vooral die fan voorin
sorry...
Raampie gaat nog wel maarjah mooi logo is mooier imo >:)
maar heb je veel plezier gehad in het modde? das belangrijker ;) vind ik

Verwijderd

Topicstarter
Ja, was super leuk om te doen, mn eerste keer modde he...

en die fan is idd vaag ja, maar hey, als mn proc dr 7 graden koeler van wordt... en hij zit dr pas sinds gistere in, dus k moet nog wat leuks bedenken om dat weg te werken, maybe gewoon stuk allu drvoor he...

Verwijderd

Vet bakkie man, krijg binnenkort ook zo'n alu kast, die zijn echt om van te :9~

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Hij is er niet echt op mooier geworden. :)

zou je niet beter een mooie fanGrill op de voorste fan zetten? een NEON erbij? CD-roms stealthen, kleiner raam in de Aluminium plaat zelf?

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

[oftopic en onzinnig]
LOL :D mijn buren hebbe die stereo ook
[/oftopic en onzinnig]

Verder even over je mod... Ben je nog van plan om er een fanguard / fingerguard aan de voorkant op te maken? En waarom heb je aan de voorkant een vierkant uitgezaagt ipv een cirkel wat precies met de draaischijf van de bladen van je fan overeenkomt? Had dat persoonlijk iig afgedekt

Ennuh... over dat gat maken in je plexiglas.. misschien een id om de randen van het vierkantje wat je uitgezaagd heb netjes te schuren en hem er dan gewoon weer terug in plaats... Soort van "doorzichtige stealth" mod? >:)

Verder... Mooie mod..

Verwijderd

Topicstarter
Hij is er niet echt op mooier geworden.
zou je niet beter een mooie fanGrill op de voorste fan zetten? een NEON erbij? CD-roms stealthen, kleiner raam in de Aluminium plaat zelf?
Fangrill idd mooi, net s gekeken, moet dr ff over nadenken.
En nee geen neon, wel CCFL erin, ga k komende week halen, blauwe. CD is nu redelijk gestealth... alleen kleur klopt niet helemaal. Heb btw gezien dat ze bij Regenboog nu LianLi-cdrom-stealth kits hebben, s kijken of die passen.
en nee, kleiner raam in allu zelf vink niet mooier, en lees dan ff, k wil die plaat niet verneuken...

verder doe je wel goeie sugesties hoor
En waarom heb je aan de voorkant een vierkant uitgezaagt ipv een cirkel wat precies met de draaischijf van de bladen van je fan overeenkomt?
Das niet gezaagd, daar zaten 3 slotjes voor diskettestations, en die zijn ook niet rond he :)

Verwijderd

Je moet het wel durven, voor ik mijn dremel in zo'n dure kast zou zetten zou ik wel ff nadenken...

Verder: ziet er leuk uit, spijtig van de low res pics, anders zouden we wat meer detail zien en een beter beeld van je mod hebben :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Hmmm een hele zijkant van plexiglas vind ik wel een verdomd goed idee en dat is (tenzij je lowres me bedriegt) ook mooi gelukt :)

Verwijderd

ik vind dit persoonlijk niet super mooi ik zou bij die suckhole iets doen om het wat mooier te maken.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb hem ook helemaal van plexiglas, vond het idd. ok zonde om te gaan zagen, en zou effe fan grill ervoor zette, of een kleurtje geven desnoods. hoe zit het plexiglas eigenlijk vast, of heb ik er overeen gekeken/gelezen?

• FMS
  • Niet online

FMS

Je kunt ook de originele Lian-Li PC60 Side panel met Raam nemen. Kost wel een paar centen(40.-) maar dan heb je gelijk de mooiste raam voor je kast zonder de andere te hoeven zagen. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/llmisc/pc65220.jpg

PS. Ik heb mijn gewone zijplaat nog en die wil ik wel verkopen, om gemod te worden enz.

Verwijderd

Topicstarter
vastmaken heb k gedaan met 6 schroefjes, ff boren, schroefdraadje tappen en vastzetten, dat was heel makkelijk.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Hoeveel kost zo'n plaatje nouw?

[of staat dat in de pw?]
hm, staater nietin :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

heeeey, ik wilde ook mijn hele zijkant van plexi/acryl glas doen, dan een lgo erin + licht (glowpad effect) Maarruh, hoe kom JIJ aan die plexi? (hoe dik is die plexi?)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Topicstarter
plexi koop je bij de gamma ofzo, ik heb t van de hubo in mn hometown, 12 euro de vierkante meter op maat gezaagd.

en tis 2mm dik helder plexiglas, past echt precies.
je kunt d8 k ook 4 mm of 5 mm nemen, maar die waren mij te dik.

ojaa, plexiglas koelt lang niet zo goed als alluminium.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 20:11 schreef FMS het volgende:
Je kunt ook de originele Lian-Li PC60 Side panel met Raam nemen. Kost wel een paar centen(40.-) maar dan heb je gelijk de mooiste raam voor je kast zonder de andere te hoeven zagen. :)
[afbeelding]

PS. Ik heb mijn gewone zijplaat nog en die wil ik wel verkopen, om gemod te worden enz.
Zouden die er ook ergens in de Benelux zijn voor de Directron SF201/Recom Stealth ?

• ND863

ND863

Op donderdag 16 mei 2002 21:38 schreef Antrax het volgende:
plexi koop je bij de gamma ofzo, ik heb t van de hubo in mn hometown, 12 euro de vierkante meter op maat gezaagd.

en tis 2mm dik helder plexiglas, past echt precies.
je kunt d8 k ook 4 mm of 5 mm nemen, maar die waren mij te dik.

ojaa, plexiglas koelt lang niet zo goed als alluminium.
ja das 2mm ja, ik moet er eentjuh hebben waar leds in de zijkant passen :7 (dus mintens >3mm, liefst 5mm) weet je hoe duur die dingen dan zijn???? :'(

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 11:24
Coole mod :)

[off topic]
Die stereo heb ik ook, surround toch?
[/off topic]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

Heel mooi, alleen die fan aan de voorkant en je plannen daarmee begrijp ik niet. Hoe ga je dat doen met de luchttoevoer c.q. afvoer. Gaatjes maken in je plexi? :?
He, da's misschien wel een wack idee

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 22:01

ZiegoM

Yammie R1

Wel lachen

Die geheel doorzichtige zijkant is wel een beetje 'Fantasieloos'. Wel netjes, vooral die fan

\_Specs_/

Verwijderd

Jammer van die fan, dat ontneemt toch heel wat cachet van dat front. Check mijn LianLi: ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2799903602.jpg

Zoals je ziet ben ik voor zo'n kant en klaar zijpaneel gegaan. Ik heb wel de gatzaag in de top gezet om een 120 mm fan te plaatsen. Op het window zit ook een mooie windowetch uit een inkoopactie. Beide CD-drives zijn gestealth dmv dubbelzijdig tape en zelfklevend klitteband, gaat vrij easy. De baybus met 5 schakelaars en een rheostat voor de topfan is gedeeltelijk zichtbaar. Komend weekend wordt de floppydrive aangepast (ik heb zo'n zelfklevend LianLi floppyfrontje bemachtigd). :D

Binnenkant is voorzien van rounded kabels en twee ccfl's. De HD VU meter zit binnen in mijn kast (10 superfelle blauwe leds) 8-) aangezien hij enorm veel licht geeft, maar die verhuist soon naar de onderkant. Ben ook nog van plan enkele platte ccfl's onder de case te monteren (blue ofcourse) en die liggen ook al klaar. Pulsing powerled en cathode throbber zijn ook zo goed als klaar. Verder wacht ik nog op een CF-lcd-tje die ik in een 3,5"bay wil modden.

Ik heb nog wel enkele andere ideeen maar die moet ik nog uitwerken.

Is het wat of moet ik opnieuw beginnen met mijn case??

• FMS
  • Niet online

FMS

Pureoptical, nice mod. :) nog meer pics?

misschien is dit iets voor jou:
Afbeeldingslocatie: http://www.regenboog.net/assets/big/floppy-alu.jpg het geeft een mooie look aan de front. te koop bij regenboog.net

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 22:33 schreef FMS het volgende:
Pureoptical, nice mod. :) nog meer pics?

misschien is dit iets voor jou:
[afbeelding] het geeft een mooie look aan de front. te koop bij regenboog.net
Die heb ik dus vandaag gekocht (6,95) bij de regenboog bij mij in het dorp, toevallig :P , zoals je in mijn reply kunt lezen. Ben er erg blij mee. Ga morgen toch eerst de floppydrive spuiten, aangezien ik gelezen heb dat dat plakfrontje niet de hele bay bedekt, hier en daar zie ja dan nog de beige drive (en dat mot ik niet). Ook het knoppie en het floppyflappje worden dan zilverkleurig (zinkaluspray denk ik). Als ie gespoten is plak ik daar dat front op en zet ik hem nog eens op GoT.

Dus meer pics volgen spoedig

Verwijderd

neem een zilver stift ipv spuitbus, schijnd voor metalic beter te werken

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Check hier eens voor die opplak frontjes:
http://www.dansdata.com/llbezels.htm

Alleen recht van voren ziet het er goed uit, van een andere hoek niet :|

Gewoon stealthen door de originele frontjes op je drives te plakken. Dit zodanig doen dat je ook nog iets aan de binnenkant kan plakken op de plaats van je open/dicht knopje, dan kan je ook vanuit de buitenkant je drives open doen. Ik heb ook wel eens gezien dat iemand een klein gaatje had geboord op de plaats van de cdrom led en er een klein stukje glasvezel ingemonteerd, zodat je led nog ziet :)

• DeadPool
  • Laatst online: 10-06 22:02
Op donderdag 16 mei 2002 17:13 schreef Antrax het volgende:
kleiner raam in allu zelf vink niet mooier, en lees dan ff, k wil die plaat niet verneuken...
Je kan gewoon nieuwe zijplaten kopen hoor :) op www.pc-cooling.de zag ik ze laatst bijvoorbeeld staan

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 08:50 schreef Scarp het volgende:
Check hier eens voor die opplak frontjes:
http://www.dansdata.com/llbezels.htm

Alleen recht van voren ziet het er goed uit, van een andere hoek niet :|

Gewoon stealthen door de originele frontjes op je drives te plakken. Dit zodanig doen dat je ook nog iets aan de binnenkant kan plakken op de plaats van je open/dicht knopje, dan kan je ook vanuit de buitenkant je drives open doen. Ik heb ook wel eens gezien dat iemand een klein gaatje had geboord op de plaats van de cdrom led en er een klein stukje glasvezel ingemonteerd, zodat je led nog ziet :)
CD-drives zijn reeds gestealth-ed (oid). Alleen voor de floppy gebruik ik dat opplakfront. Ik ben niet niet zo'n gevorderde tweaker dat ik die floppy uit een aluplaat Dremel (het zou wel lukken maar dit werkt sneller en het oogt ook goed). Floppy heb ik net zinkalu gespoten en straks plak ik die plakplaat erop zodat het van alle hoeken goed uitziet. (het ziet er reeds nu mooi uit :9 ) Misschien voer ik de cdrom leds later nog door.

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 17:15

CBA

een vat, een vat, een vat !

Ja als je er een lampje achter steekt achter die fan vanvoor moet het wel leuk staan

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op donderdag 16 mei 2002 20:11 schreef FMS het volgende:
[afbeelding]

De kick van het modden is toch juist dat je zelf dit soort dingen doet? Als je alles kant en klaar koopt, hoort het niet eens in dit forum thuis imo

I'm not as think as you stoned I am

• FMS
  • Niet online

FMS

Op vrijdag 17 mei 2002 10:08 schreef WooK het volgende:

[..]

De kick van het modden is toch juist dat je zelf dit soort dingen doet? Als je alles kant en klaar koopt, hoort het niet eens in dit forum thuis imo
je moet wel onzeker van je zelf zijn om perse niet de raam te kopen, alsof je [CM] dan minder waarde heeft op de mod schaal. |:(
ik hoef iig niets te bewijzen zolang ik blij en met het eind resultaat.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-07 08:18

McBoom

Broem

Waarom zou je moeilijk doen? Ik heb een PC-65 gekocht omdat ik graag een Lian Li wou en een raam in mijn PC. Hiervoor had ik een HQ45. Daar zou ik mettertijd ook nog een raam inzetten, maar dat is er nooit van gekomen....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/syperda/gotpics/lianli.jpg

Zoals je kunt zien is ie nog helemaal standaard, maar ik heb nog wat dingen in mijn hoofd die ik nog even in concrete plannen moet omzetten. Maar als die dingen werkelijkheid worden gaat het heel mooi worden. :) De kabels moeten nog weggewerkt worden, er moet nog een Digidoc komen (waar ik ook zo mijn plannetjes mee heb). Ik heb 'm net een week... :)

The ramblings of an idiot

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Voor 50 euro ofzo kan je een zijpaneel met window kopen voor je lian li. Ik heb gelijk een pc65 gekocht, waar ie al bijzat en trouwens heb ik het gewone zijpaneel (zonder plexiglas) er ook bij (mocht ik het kijken in me computer zat worden).

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

een raampje is inmiddels niet zo origineel meer, maar het maakt het altijd leuker als je er zelf eentje inzet, plus je dan het voordeel hebt dat je dan je eigen vormen kan maken. :P like me

http://jump.to/ModmaN

de quicknet server is niet al te snel

get rich or die try'in

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 14:51

Jesse99

Everything's Tweakable!

'k wou dat ik wist hoe ik zo'n LCD kon aansluiten om dit soort data weer te geven... van LCD's weet ik dus niks! |:(

New pc under construction...

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Modden is gewoon leuk!
De foto's zijn al oud, maar zeer binnenkort nieuwe!!!
http://members1.chello.nl/~melcherts/SilverSurferII/page_01.htm B-)

Wordt geremod!

• ND863

ND863

Op vrijdag 17 mei 2002 13:03 schreef Mcboom het volgende:
Waarom zou je moeilijk doen? Ik heb een PC-65 gekocht omdat ik graag een Lian Li wou en een raam in mijn PC. Hiervoor had ik een HQ45. Daar zou ik mettertijd ook nog een raam inzetten, maar dat is er nooit van gekomen....

[afbeelding]

Zoals je kunt zien is ie nog helemaal standaard, maar ik heb nog wat dingen in mijn hoofd die ik nog even in concrete plannen moet omzetten. Maar als die dingen werkelijkheid worden gaat het heel mooi worden. :) De kabels moeten nog weggewerkt worden, er moet nog een Digidoc komen (waar ik ook zo mijn plannetjes mee heb). Ik heb 'm net een week... :)
offtopic:
Ik zie dat je vlakbij je proc, nog een casefan hebt, geeft dat geen problemen met je CPU cooler? :7

Verwijderd

Heb dus gister dat ALU flopfront gehaald. Aangezien je bij bepaalde invalshoeken toch nog het beige van de drive zag, besloot ik om de kunstof delen te voorzien van een zinkalu-spray laagje. Is dat knopje en het flopflapje tenminste ook in de same look. *D

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2814251360

Hier zie je onderdelen na het spuiten. Bovenaan het alu plakfrontje!

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2511495882

Hier is alles gemonteerd. Zoals je ziet heb ik de filterhouder voor die 2 intakes voorzien van een leuke mod.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1707500003

Dit is het geheel zoals het er uitziet met het front bevestigd, en zoals beoogd, geen beige toestanden meer zichtbaar. 8-)

Verwijderd

en nog 1 >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mvbalkom/MOD_16.jpg
Pagina: 1