Toon posts:

Aanschaf "Duitse" laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen en nu heb ik bij mediamarkt duitsland (www.mediamarkt.de) een tweetal interessante modellen op het oog, namelijk de onderstaande twee:

Fujitsu Siemens
Amilo D 7800

Gericom
Per4mance 2030 DVD-CDRW

Nu rest mij de vraag : hebben duitse laptops (of in duitsland verkochte laptops) een andere toetsenbord layout. Ik dacht namelijk van wel, umlaut bertha s etc. Is dit zo:? Enzo ja, is hier mee te werken:? Andere nadelen van nederlandse laptops t.o.v. "buitenlandse" laptops zijn natuurlijk ook van harte welkom.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Duitse toetsenborden hebben inderdaad een andere Lay-out. De delete en co toetsen heten anders. En inderdaad zitten er hier en daar nog wat verdwaalde ringel-ssen en een paar umlauts.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08 16:20
ja, de layout is anders.

heb zelf ook een laptop met een duitse indeling.

als je echter (redelijk) blind kunt typen, is er goed mee te werken, je kunt nl. de indeling gewoon op nederlands zetten (doh ;) )

Verwijderd

En een duits os meestal

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 13:08

Dennahz

Life feels like hell should.

Op donderdag 16 mei 2002 17:43 schreef Dribbeltje het volgende:
En een duits os meestal
dat valt gewoon te verhelpen door format C: en nl of engelse er op te zetten :)

Twitter

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 16:58 schreef alexandervisser het volgende:
Duitse toetsenborden hebben inderdaad een andere Lay-out. De delete en co toetsen heten anders. En inderdaad zitten er hier en daar nog wat verdwaalde ringel-ssen en een paar umlauts.
Duitse keyboards hebben dacht ik qwertz

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08 16:20
Op donderdag 16 mei 2002 19:25 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Duitse keyboards hebben dacht ik qwertz
mijne niet, gewoon qwerty

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Priet

To boldly do what no one has..

Je kan natuurlijk de indeling op NL (VS International ofzoiets) zetten maar dan ben je er nog niet, die toetsen worden lijkt mij zwaar irritant, of niet?

Is het misschien mogelijk om die stickertjes die op de toetsen zitten eraf te halen en er nieuwe, met een QWERTY indeling, op te plakken?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Pagina: 1