[Win2Kas] Transfer naar server duurt lang...

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:50
Ik heb thuis een Windows 2000 advanced server staan op een PII 400 om te oefenen voor school. Als sinds een hele tijd gebruik ik em o.a. als fileserver voor MP3'jtes en dergelijke. Maar ik zit nog met het volgende:

Als ik vanop de server files haal van de client gaat alles aan een vlotte snelheid, maar als ik het omgekeerde doe, namelijk iets vanop de client naar de server wegschrijven, gaat dit aan een tergend trage snelheid.
Grote files gaan aan een goeie snelheid, maar als ik een aantal kleine files opsla is het aan die trage snelheid.

Mijn firewall (blackice 3 for server) staat zo ingesteld dat mijn client vertrouwd wordt en zou dus van de firewall geen hinder mogen ondervinden.
Er staat ook nog een actieve virus scanner op: F-secure for NT server 5.30 (compatible met 2K server).

Mijn server heeft alle nodige patches en service packs. De client draait Windows XP professional en heeft eveneens alle nodige patches. De firewall van XP staat uit.

Weet iemand hoe ik de snelheid kan opdrijven?

Verwijderd

zet die virus scanner eens uit. Die scant meestal alle bestanden die op de server gezet worden. Bij veel kleine bestanden kan dit inderdaad wat rekenkracht kosten.

• freeco
nope, dat is het niet.
Ik heb em uitgezet en dan voor 20 MB aan kleine files verstuurd. 559 files voor een totaal van 21,8 MB om juist te zijn. Het CPU gebruik bleef rond de 5 procent.
Dit duurde 5 à 6 minuten... :'(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dat windows 2000 server traag is met kleine files had ik in het lab ook al ontdekt (met sniffers en al erbij) maar 5/6 minuten is wel erug lang!

wat voor netwerkaarten heb je in je pc zitten?

A wise man's life is based around fuck you

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

service providers wel in de goede volgorde gezet?
per ongeluk netware aanstaan?

JE kan namelijk bij w2k/xp de service provider voor het netwerk instellen(advance settings van je netwerk als ik het goed heb). ALs deze verkeert staan duur het iedere keer als hij iets op het netwerk zoekt een paar seconde langer dan nodig is.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• freeco
Ik heb Wisecom 100 Mbit kaartjes met de RealTek 8139 chipset (laatste drivers installed).
Wat is dat van die service providers? Ik vind dat niet onmiddellijk terug...
Pagina: 1