Toon posts:

Abit BD7 boot- problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit moederbord vandaag binnengekregen, op het eerste gezicht niets mis mee. Windows erop (wel enkele vage dingen meegemaakt, zoals het opeens niet meer zien van de CD- rom speler), en op een gegeven moment floppy deed het niet goed, dus ik eruit gehaald. Opnieuw opgestart, geeft Windows ineens een 5,25 inch floppy als a aan, terwijl er helemaal (ook in bios niet) niets op hangt.
Ik denk: ff proberen met jumpertje bios te clearen, en nou start hij helemaal niet meer op. Hij geeft alleen een piepje (lang), en POST- code A7 (die natuurlijk weer niet in het boekje staat).
Wat is er mis?

Het gaat dus om een Abit BD7-RAID, Northwood 1.6a boxed (nieuw), 256 MB Twinmos DDR (nieuw).

Verwijderd

welke voeding heb je? kan te weinig zijn voor dat nieuwe mainbord...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Zoek hier: http://forum.oc-forums.com/vb/forumdisplay.php?s=ffa2d9dd0d78db432ed894b126d72972&forumid=50
eens naar cold boot, schijnt wel vaker voor te komen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Jah, over dat coldbooten heb ik wel het een en ander lgelezen, maar dat is bij mij niet het geval: hij boot namelijk helemaal NIET meer, hij piept alleen.........

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een lange piep betekent meestal dat het geheugen er niet goed in zit.. Het is een DDR plankje he? Bij DDR reepjes is het meestal zo dat je er best wel meer kracht voor nodig hebt om ze goed aan te drukken, dan je zou verwachten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok even een update,

Ik heb hem inmiddels weer aan de praat, maar de vage problemen zijn de wereld nog niet uit:
wanneer ik in bios kijk en ik selecteer PC health status, loopt hij nadat ik pak m beet 15 sec in dat menu zit, vast...... dan doet ie dus echt heeelemaaal niks meer.....

Mijn voeding is trouwens een Enermax 350 W. In mijn bios staat de 12V nadat ik de comp aanzet in de bios op 11,8 de 5V op 5,13

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
die kleine voltage verschillen maken volgens mij nix uit.
Ik heb een BD7 non raid , maar de ramslots zijn brak (ram werd steeds niet herkend, vage beeps en error codes etc.), ga vandeweek ff omruilen voor een nieuwe.
Misschien eens ff proberen minimaal te booten en dan kijken of het wel werkt , en zo langzaam weer opbouwen.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Haal je moederbord er eens helemaal uit..en monteer hem opnieuw in de kast..misschien dat er ergens kortsluiting wordt gemaakt (die metalen busjes onder je mobo)
Had ik nl. ook met mijn Abit KT7..
Pagina: 1