[EL]+[CM]CCFL's aansluiten hoe precies?

Pagina: 1
Acties:

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
tja ik heb op de search gezocht en vond daar een onderwerp over namelijk: [topic=392533/1/25]
en daar zijn de fotos weg. dus dan kan ik beginnen met gokken, ik weet het, ik ben een n00b op gebied van electronics, maar toch liever even vragen voordat ik alles om zeep help.

ik heb dus die vierkant ccfl's van barfs inkoop actie. en daar zit al een invertor op.

ik krijg morgen een digi cam, dan kan ik de pics posten (mocht het probleem dat ik nu ga trachtten uit te leggen niet duidelijk is)

die invertor heeft op dat printplaatje CN1, CN2 en CN3 staan, wat ik had begrepen is dat die plugjes van de ccfl in CN2 en CN3 moesten, maar dan heb ik dat iets bruinere plugje (CN1) met een bruin rood kabeltje eraan, die einigd ook weet op een plugje, wat doe ik daar dan mee?

en moet ik (als het me ooit gelukt is) die hele invertor aftapen?

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
IK heb net me ccfltje aangesloten ( nog geen 5 min geleden :) ) Ik snap alleen niets van je verhaal. Ik heb ook geen flouw id wat CN1 enzo is. Ik denk dat het al een stuk duidelijk word als je er een plaatje van hebt.

• Utopist
luister, als je goed op het printplaatje van de invertor (heet dat ding geloof ik) kijkt staat bij elke van doe kleine slotjes een soort van code, ( CN1 ) tenminste bij is dat. en het is ook terug te lezen bij dit artikel (een na laatste post)[topic=453304/27/25]

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat jij een ander ccfl heb dan mij. Ik heb die van mij niet gekocht met een inkoop actie.

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Je moet 'm gewoon aansluiten zoals BarF uitlegt op dat papiertje. Dat draadje wat dan van de invertor naar de voeding van je pc moet, kan je aansluiten met een 3-polige stekker voor een fan. Zo heb ik 't tenminste gedaan: errug handig. Maar lees dat blaadje gewoon goed, en gebruk anders gewoon een kroonsteentje om 'm te verbinden.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat is best simpel.

Je pakt een molex:

daar gaan 4 draadjes in, in deze volgorde: rood,zwart,zwart,geel.

Het rode draadje dat van dat printplaatje van je CCFL komt duw je tegenover de gele in je molex.

Het zwarte draadje doe je tegenover een van de zwarte. :)

T.net gallery | V&A ads

• Utopist
kijk dat had ik nodig :) :) (ik had namelijk niet de handleiding gekregen want ik heb ze overgekocht van iemand anders)

thanx!

• Utopist
ow volgens mij is dit gebeurt, maar was dat fout.

die invertor heeft het niet overleefd. het moest toch andersom zijn ofzoiets.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:58

BaRF

bijna kerst

kijk, als je weet in welke draad het verkocht werd, namelijk die van mij, LEES DIE DRAAD DAN OOK!!! Daar staat nl duidelijk in dat BRUIN PLUS IS, EN ROOD MIN! Zie de betreffende draad ook voor de oplossing van je nu-kapotte- inverter.

btw, had rik de handleiding die er oorspronkelijk bij zat niet geleverd dan? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Utopist
nope :(

kan ik nieuwe invertors bestellen (bij de regenboog hadden ze hem niet gelezen :( )

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:58

BaRF

bijna kerst

Op vrijdag 17 mei 2002 15:17 schreef -Utopist- het volgende:
nope :(

kan ik nieuwe invertors bestellen (bij de regenboog hadden ze hem niet gelezen :( )
die nope slaat op het niet meeleveren? En wat bedoel je met de regenboog? :?

die handleiding heb ik nl zelf geschreven hoor :) is gewoon ff een simpel briefje dat ik bij de ccfls heb gedaan. In de vierkante ccfl thread staat precies hoe en wat hoor, moet je die stuk of 30 paginas maar ff doorlezen.
Je kunt nl dat zwarte gevalletje vervangen of bypassen (het laatste op eigen risico). Weet wel wat je doet! Ultieme n00bs zullen het wat moeilijker vinden! Losse zijn zo 123 niet makkelijk te bestellen, en ik weet niet of elke inverter het zelfde is! (ik denk het wel?) in het ergste geval wil ik hem wel voor niks voor je repareren, als jij de porto kosten betaald.

hier is een quoteje uit de 'handleiding':
Let even op: De inverters produceren een behoorlijk hoog voltage (dat voor flinke brandwonden kan zorgen, trust me) en daarom raad ik aan om er een doosje of iets dergelijks om te doen.

Hoe aan te sluiten: Als je het invertertje bekijkt zitten standaard de twee stekkertjes vast. Het witte stekkertje moet je loshalen, hier zet je de spanning op. LET OP: ROOD is MIN, BRUIN is PLUS! 12 Volt ofcourse! Als je hem verkeerd aansluit, is je inverter stuk!!! (Dan is ie nog wél te redden, mail me dan maar even wat je dan moet doen) De twee stekkertjes van de ccfl moet je in de twee witten stekker contactjes pluggen, volgorde maakt niet uit.

Als je de clipjes aan de zijkant loshaalt, kun je het hele geval uit elkaar halen. Standaard zitten er twee difuus filters op, en ik adviseer er 1 uit te halen (en dan te vervangen door een kleurenfilter) want anders is het licht wat zwakker!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Utopist
nope sloeg idd op nee, die was hij per ongeluk vergeten.

de regenboog is de lokale electronica business (http://www.regenboog.net/) en ook de tweakshop, ik dacht dat hun me wel konden helpen, alas.

maar zeg maar hoe ik mijn 2 invertors kan fixxen dan, neem ik die beschrijving wel mee naar hun toe. (als je wilt... :) )
Pagina: 1