krijg cooler niet van cpu
is een socket 370 met een coolermaster blokje maar ik krijg hem er _NIET_ af al een beetje gewringt maar wil de core niet verne--en hoe kan dat ding zo vast zitten en hoe komt ie weer lost
oja zit de core meteen aan de oppervlakte (zoals athlons enz.) is een celeron 433
Nee, er zit nog een ijzer plaatje omheen. Wat je moet doen is met een schroevedraaier één van die clipjes naar beneden dieuwen en dan naar buiten (evt. met nog een schroevedraaier).Op donderdag 16 mei 2002 16:31 schreef T-Mug het volgende:
[..] oja zit de core meteen aan de oppervlakte (zoals athlons enz.) is een celeron 433
Kijk uit dat je geen printbanen doorsnijdt als je uitschiet!!
Verwijderd
geehhe had ik ook, en ik was losgeschoten wel 80 keer, recht in de printplaat AUCH
maar hij deed het nog. Kep gelijk andere cooler gehaald die 10 keer zo goed koelt en makkelijk te monteren is
Als het klipje los is en hij wil nog niet.... gewoon draaien, dan komt ie wel
(at your own risk ofcourse)
da al geprobeert en zo ver gegaan dat ik niet verder durf te gaan ivb coreOp donderdag 16 mei 2002 16:50 schreef Prulleman het volgende:
Als het klipje los is en hij wil nog niet.... gewoon draaien, dan komt ie wel(at your own risk ofcourse)
Verwijderd
die celerons hebben toch een grote heatspreader en dus is de core (redelijk) goed afgeschermd zoniet helemaal afgeschermd?
Mij waren eerst de clipjes om de cooler vast te maken afgebroken 
Kheb het mobo weg kunnen gooien
(en de cpu ook
)
Kheb het mobo weg kunnen gooien
Het is misschien toch de enige manier. Als je lijm (of whatever) -laag het niet eerder begeeft dan je core, heb je sowieso een probleem....
Als je em goed vlak houd met het draaien heb je nog de meeste kans dat je core het overleefd, met schuin trekken sloop je em eerder denk ik.
Als je em goed vlak houd met het draaien heb je nog de meeste kans dat je core het overleefd, met schuin trekken sloop je em eerder denk ik.
Volgens mij was zijn klipje al los.... (of begrijp ik dit plaatje nou helemaal verkeerd...)
Met een föhn tussen de proc. en t koelblok blazen, na een tijdje gaat de pasta wel los zitten en kan je hem eraf trekken! Dat heb k ook gedaan bij een vriend van me!
Misschien een idee?
Misschien een idee?
inderdaad AAD
beter id, gewoon ff een uurtje serious sammen en dan komt ie er ook wel vanaf
Verwijderd
Lol dat heb ik ook eens gehad ik snokte gewoon door en uiteindelijk had ik gewoon mijn proc. mee gesnokt aan mijn cooler(het was maar een oud ding) maar het is gewoon die sticy cool pasta en met een fohn moet het idd lukken.
btw, de proc had het grappje overleefd alleen de pinnetjes waren wat aan de kromme kant.
btw, de proc had het grappje overleefd alleen de pinnetjes waren wat aan de kromme kant.
Dat had ik ook met mijn cooler van mijn GF1 DDR, die zat echt mega vast!!! Je moet hem gewoon even een half uurtje in de vriezer leggen in een anti-statisch zakje. Daarna even wrikken en dan schiet ie met een kabaal er af
al geprobeert met burn7kOp donderdag 16 mei 2002 17:33 schreef Crazy_Casemod het volgende:
beter id, gewoon ff een uurtje serious sammen en dan komt ie er ook wel vanaf
krijg ik dan geen last van condens ?Op donderdag 16 mei 2002 19:44 schreef m-m het volgende:
in een antistatisch zakje ff in de vriezer doen?
Ja, maar ik denk niet dat je mobo in werking is als je hem in de vriezer legt?Op donderdag 16 mei 2002 20:34 schreef T-Mug het volgende:
[..]
krijg ik dan geen last van condens ?
Verwijderd
Kan je hem niet vastklemmen op je mobo en dan loswrikken?
Kan je in ieder geval wel meer kracht zetten.
Kan je in ieder geval wel meer kracht zetten.
nope, ik had vorige week een celly 600 in me handen zonder Heatspreader, ps die cooler ging er wel snel vanaf. beter gezegt, hij viel er al af toen ik de kast verplaatsteOp donderdag 16 mei 2002 16:58 schreef MaStEr[D] het volgende:
die celerons hebben toch een grote heatspreader en dus is de core (redelijk) goed afgeschermd zoniet helemaal afgeschermd?
haal dan wel je bios batterij eruit,Op donderdag 16 mei 2002 20:44 schreef corpseflayer het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk niet dat je mobo in werking is als je hem in de vriezer legt?condens krijg je maar dat geeft niet aangezien je geen kortsluiting kan krijgen zonder spanning
(bijnaOp donderdag 16 mei 2002 21:08 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
nope, ik had vorige week een celly 600 in me handen zonder Heatspreader, ps die cooler ging er wel snel vanaf. beter gezegt, hij viel er al af toen ik de kast verplaatste
ow oke, nooit opgevallen, ken eigenlijk alleen de celly slot 1 processoren, en da een groot blokkieOp donderdag 16 mei 2002 21:09 schreef Steven het volgende:
[..]
(bijna) Alles onder de 500 heeft er wel één hoor. En ook een aantal 533's (daar zijn 2 types van)
Kan je niet die hendel van je socket omhoog halen en koeler + cpu van je mobo halen ?
Vervolgens klein beetje terpetine tussen cpu en koeler gieten ff wachten en dan voorzichtig loshalen ?
Pas op ! Cores van celly's kunnen ook stuk.
Vervolgens klein beetje terpetine tussen cpu en koeler gieten ff wachten en dan voorzichtig loshalen ?
Pas op ! Cores van celly's kunnen ook stuk.
PICS 
Nee serieus schiet effe pics met een cammetje dan kunnen we kijken en je misschien verder helpen.
Verder heb ik niet zoveel toe te voegen aan datgene wat boven me staat.
Nee serieus schiet effe pics met een cammetje dan kunnen we kijken en je misschien verder helpen.
Verder heb ik niet zoveel toe te voegen aan datgene wat boven me staat.
Proud member of Tacopsclan [CLS]
jongens allemaal bedankt!
in de koelkast wou niet
met verf oplosser durfde ik niet aan (gevaar core)
dus wat heb ik gedaan ?
in de koelkast wou niet
dus wat heb ik gedaan ?
zat groene smurrie tussen! maar ff as3 tussen gesmeert...Met een hamer past alles (wil alles los)
wel goed schoongemaakt daarvoor heOp vrijdag 17 mei 2002 06:59 schreef T-Mug het volgende:
jongens allemaal bedankt!
in de koelkast wou niet
dus wat heb ik gedaan ?
[..]
zat groene smurrie tussen! maar ff as3 tussen gesmeert...
Haal de koeler + cpu er uit, en probeer dan iets duns er tussen te wrikken (aardappelmesje ofzo). Het lijkt er op dat je koelprut goed vast zit aan je koeler.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Lees de draad voor je blaat!Op vrijdag 17 mei 2002 07:25 schreef Microkid het volgende:
Haal de koeler + cpu er uit, en probeer dan iets duns er tussen te wrikken (aardappelmesje ofzo). Het lijkt er op dat je koelprut goed vast zit aan je koeler.
Beeehh!!Op vrijdag 17 mei 2002 15:49 schreef m-m het volgende:
[..]
Lees de draad voor je blaat!
Sorry hoor
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Niets kan af en toe HEEL rust gevend zijn...Op vrijdag 17 mei 2002 20:50 schreef Microkid het volgende:
[..]
Beeehh!!
Sorry hoorBeter iets dan niets dude!!
Verwijderd
om een of andere manier beschouw ik jouw als een soort heilig persoon met zo'n icoon (dat rijmtOp vrijdag 17 mei 2002 20:50 schreef Microkid het volgende:
[..]
Beeehh!!
Sorry hoorBeter iets dan niets dude!!
kun je van mij niet zeggen
<vreselijk off-topic>Op vrijdag 17 mei 2002 21:43 schreef MasterOverdrive het volgende:
[..]
om een of andere manier beschouw ik jouw als een soort heilig persoon met zo'n icoon (dat rijmt)
kun je van mij niet zeggen
icoontje komt van de hoes van de 1e LP van Level 42.... Is niks heilig aan hoor, maar wel bedankt voor de suggestie
</vreselijk off-topic>
Pagina: 1