Notebook heeft een non-mobile CPU?

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Ik heb net mijn "geweldige" notebook opengeschroefd (Packard Hell Quicksilver o.i.d.), en tot mijn stomme verbazing zit er gewoon een socket op het mobo, waar een normal-size Pentium III cpu in zit... Zou dit betekenen dat het een "normale" (lees: desktop) cpu is? Het enige wat er op staat is "1000/256/100/1.75V" en onderaan "PENTIUM III SL5QV"

Hij lijkt iig wel ONWIJS heet te worden (dvd'tje afspelen en het ding word een toaster :()

Verwijderd

Het verschil tussen een desktop en een mobile pIII is dat de mobile versie veel meer (lees:uberhaubt) voorzieningen heeft om zowel de powerconsumtie als de warmte te beperken en de accu langer mee te laten gaan... Intel heeft met de nieuwe p4 mobile ook heeeeel veeeel powervoorzieningen enzovoort...
Zoals ik het nu lees ben je redelijk genaa*d met de aanschaf, of het moet een goedkoop aldi ding zijn geweest...

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Op donderdag 16 mei 2002 17:15 schreef Jurik het volgende:
Het verschil tussen een desktop en een mobile pIII is dat de mobile versie veel meer (lees:uberhaubt) voorzieningen heeft om zowel de powerconsumtie als de warmte te beperken en de accu langer mee te laten gaan... Intel heeft met de nieuwe p4 mobile ook heeeeel veeeel powervoorzieningen enzovoort...
Zoals ik het nu lees ben je redelijk genaa*d met de aanschaf, of het moet een goedkoop aldi ding zijn geweest...
Tis een goedkoop ding, net geen Aldi... Het Intel Speedstep applet doet het ook al niet, dus daarom dacht ik al dat er wat mis was. Mobo is dacht ik een SiS7000 ofzo. Ik vond het ook al erg weinig dat ie maar twee uur deed met een accu... :'(

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Leuke nick btw topicstarter ;)

Maar in goedkope laptops worden vaak desktop cpou's gebruikt. Daarmee is je accu snel leeg en wordt het een lekker knieënverwarmingetje. Let er op dat er Mobile bij staat bij aanschaf :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL