Toon posts:

Problemen met asx / asf files opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik probeer een asf bestand lokaal op te slaan zodat ik deze niet server-streamend kan afspelen. Ik heb hiervoor streambox vcr geprobeerd. Dit programma slaat ook inderdaad heel het bestand op de HD op. Maar als ik deze probeer af te spelen (met W Media Player) hoor ik alleen het geluid. Er is geen video. Wel weet WMP mij het video formaat te vertellen (File->Properties). Voor de rest blijft dat bewegende WMP logo (met die roterende vierkantjes enzo) maar door gaan :(.
Als ik de asx streamend afspeel (vanaf de originele page) werkt het beeld wel gewoon. (In dit geval wordt WMP ook gebruikt)

Ik heb ook asfrecorder geprobeerd, helaas kan die niet connecten.

Een voorbeeld van een (kleine) asf die ik wil hebben is :
"mms://195.121.244.186/195.121.7.100/feyenoord/low/20020415feytv2_l.asf" (388 KB)

[Ja het gaat over Feyenoord, je bent gewaarschuwd evt ;)]

Iemand enig idee? Beveiliging? Andere progs? Gaat het niet lukken? :)

mzzlz,
Scid

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Missende losse CODEC soms?
Ik heb soms hetzelfde. Knap l*llig als je er na 450MB downloaden achterkomt. Meestal is het toch een codec die mist.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 09:37 schreef _bas_ het volgende:
Missende losse CODEC soms?
Ik heb soms hetzelfde. Knap l*llig als je er na 450MB downloaden achterkomt. Meestal is het toch een codec die mist.
Nee want:
Als ik de asx streamend afspeel (vanaf de originele page) werkt het beeld wel gewoon. (In dit geval wordt WMP ook gebruikt)
Dus dat lijkt me sterk :/ De geleechte ASF ook nog op andere bakken geprobeerd, maar hetzelfde resultaat: Wel geluid, geen beeld.

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Kan Virtualdub (ASF versie) hem wel openen?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 12:31 schreef s3mt3x het volgende:
Kan Virtualdub (ASF versie) hem wel openen?
Ik heb zojuist VirtualDub 1.3c geprobd (De laatste met ASF support zo lijkt het :/ ). En die geeft de volgende interessant info:

"The ASF file is 396541 bytes long, but was originally 508062 bytes when encoded. It may have been truncated or corrupted. Open file anyway?"

Nu lijkt me het verschil in size (508062-396541) niet de missende video-frames, maar misschien heeft het toch wel iets met beveiliging van de asf files te maken :/ En dan wordt het vervelend.

Verwijderd

Wie weet kan je wat met Asftools (verkrijgbaar op http://www.geocities.com/myasftools/), waarmee je bestanden ook kan repareren..?
Pagina: 1