Toon posts:

CRC errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb sinds gisteren een probleem met mn PC wat ik niet zo 1 2 3 op weet te lossen.

Ik heb deze PC (zie sig) sinds februari en draaide vanaf dat moment Windows XP Pro met volle tevredenheid. Maar de laaste paar weken werd het wat instabiel en ik besloot de boel te formatteren en Windows 2000 Pro te installeren.

Maar ik kreeg tijdens de installatie en ook daarna bij het downloaden en installeren van updates, drivers en programma's een heleboel CRC errors. Programma's deden het niet, bestanden konden niet gevonden worden, etc.

Toen heb ik FDISK gedraaid, alle partities weggemikt en Windows XP Pro opnieuw geïnstaleerd. Maar helaas: dezelfde problemen.

Blijkbaar gaat er dus iets mis in mn hardware. Ik dacht eerst dat misschien mn harddrive kapot zou kunnen zijn. Maar ik krijg ook errors bij het lezen van files van CD-ROM.

Wat zou er mis kunnen zijn? Een kapotte IDE-controller? Toch een kapotte harddisk? Of misschien te weinig koeling (behalve mn CPU-fan is er verder geen cooling in de kast en de system-temperatuur is rond de 38 graden (CPU rond de 45))? :?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

kapotte IDE controller of geheugn brak... denk ik

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

www.memtest86.com

handige geheugentest

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 16:21 schreef StratoFarmer het volgende:
www.memtest86.com

handige geheugentest
Hartstikke bedankt! Hij's nu een uurtje of 3 aan het scannen en is rond de 50% ... is dat normaal? Bovendien begint er een lijstje te ontstaan onder het scan-gedeelte waaruit ik volgens mij opmaak dat er wat mis is. Kan ik hieruit ook opmaken om welk reepje het gaat?

Het probleem zit 'em dus iig in mn geheugen... zou dit gekomen kunnen zijn door te weinig cooling of een te lage CAS Latency?

En hoe zou ik dit in de toekomst kunnen voorkomen? (maw, hoe koel je DDR reepjes?) :?

Verwijderd

Te hoge klok :D Oftewel, stop eens met overklokken.

En ja, memtest86 neemt veel tijd, zeker in 'advanced' mode of hoe ze dat ook noemen mogen. Ik heb 'm een keer gedraaid; 3 volledige runs in pak 'm beet 8 uur (K6-III@450 met 128MB).

Verwijderd

Topicstarter
Alle errors zaten volgens mij in het 2e reepje, dus die heb ik er nu uitgehaald. Kheb ook de CAS Latency van 2 naar 2.5 gezet. Hij draaide alweer een poosje op de standaard clock (kheb mn sig niet aangepast).

Ik ben nu nog een keer memtest aan het doen, kben benieuwd...

Verwijderd

Topicstarter
Idd, alleen problemen in het 2e reepje. Kheb nu Windows opnieuw geïnstalleerd met alleen het eerste reepje erin en so far so good.

Morgen maar ff bellen voor garantie.

Thnx! :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

B-) B-) B-) +1 behulpzaam en het goede probleem gevonden B-) B-) B-)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1