Toon posts:

[oc] extreem vette radiator.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zat een beetje te surfen en ik kwam deze tegen radiator tegen :9~ en ik dacht die moet ik gewoon even delen.
http://www.normanroth.de/gallerien/computer/cs2001d/Seiten/cuplex.htm (hij staat op het onderste plaatje)

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:00
ja dat is 1 hele lange radiator.

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

DJH

Ha, dat is een kachelradiotor van een auto die achter je dashboard zit. :)

Tenminste, daar lijkt het heel veel op

Verwijderd

Topicstarter
nee een kachelradiator is niet zo lang en dun die zijn meestal bijna vierkant (maar als je weet van welk merk en type auto die zou zijn ga ik hem vandaag nog halen op de sloop)

Verwijderd

effectief koeloppervlak zal niet veel meer zijn dan een rechthoekige radiateur.

deze is trouwens ook nog moeilijker weg te werken in je kast

Verwijderd

Topicstarter
nou ik vind hem zoals die duitsers zouden zeggen "gans geil".

Verwijderd

geilheid is 1 ding
goed werken is wat anders...

Verwijderd

Nou, deze heeft anders toch wel wat voordelen. De vinnetje staan dicht op elkaar, lekker veel oppervlak. Volgens mij is het een radiator uit een heteluchtmes zoals geinstalleerd in supermarkten e.d.

• misstickjoint
  • Laatst online: 08-02 10:55
hey dat setje ga ik ook halen binnenkort.. dus ook met die radiator :)
en dan lekker inbouwen in mijn nieuwe aan teschaffen kastje. :9~

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
waar verkopen ze deze radiators dan?

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
en welk blokje is dat? :?

T.net gallery | V&A ads

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
maar die aansluitingen van de slangen,....
snel koppelingetjes....is dat niet een beetje riskant?
die gebruiken wij op het werk ook voor de luchtleidingen,maar zijn (lang)niet altijd lucht dicht.
zouden ze dan wel waterdicht blijven??

Verwijderd

Topicstarter
het waterblokje is van cuplex daar loopt op dit moment een inkoop actie (aqua-compuer.de) voor. maar het radiatortje heb ik daar niet gevonden.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.normanroth.de/gallerien/webpics/fullsize.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.normanroth.de/gallerien/computer/cs2001d/Bilder/apvorn_04.jpg

Alsof het niks is :)

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 17:09 schreef OliverBB het volgende:
maar die aansluitingen van de slangen,....
Moet je aandraaien ook dacht ik. Anyway is het 'plug and cool' princiep van aqua-computer.de (ook inkoopactie momenteel hier op dit forum --> tip!)

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 18:28 schreef FuTaL het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.normanroth.de/gallerien/computer/cs2001d/Bilder/apvorn_04.jpg
Daar hebben ooit blijkbaar twee flinke fans opgezeten, je ziet nog twee cirkels ervan als je even goed kijkt.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Die bovenste rad hebik laatst nog gezien in een autor toenk een rad zocht. toch amar 1 uit een kadet genomen

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Zo'n radiator gebruik ik ook. Hij zat als ik het me goed herinner in een Ford Scorpio. (Of was het nou een Ford Sierra?)

Afmeting: 135mm x 311mm x 42mm.
Het gedeelte met de vinnen is 135mm x 270mm x 42mm.

radiator heeft zeven dunne paralelle buizen. Die buizen en de vinnen van de radiator zijn van aluminium. Het bovengedeelte, waar je de slangen op aansluit, is van een thermo-hardende plastic.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat de zijkant de voorkant was |:( ,deze is iets te groot voor mijn pc, dan maar ff verder zoeken of toch maar m'n 205 kachelradiator dr in zetten.

Verwijderd

w000000000000000000t een paars koelblok :+

Verwijderd

Super stoer ! Ik heb ook zo`n grote RAD, en precies dezelfde EHEIM pomp... Nu nog koelblok en slangen... En waarschijnlijk ook een reservoir.

En dat gaat Viper3.5 ook watercoolen :) Eindelijk

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik ben vandaag na wat speurwerk 3!!! rad. tegengekomen, 2 daarvan mag ik denk gebruiken, de ene is van een volvo katterug, van de verwarming, de ander is TE groot (+/-50x50xcm) dus dan heb ik 2 kasten nodig, 1 voor de comp. en 1 voor de rad. dus neem ik lekker die kleine van ongeveer 15x15 groot(normale maat denk ik zo)

Verwijderd

deze radiator is speciaal gemaakt voor computerkoeling en is compleet aluminium. Koeloppervlak is zeer groot en je kan je processor ook passief koelen hiermee.

www.aqua-computer.de daar verkopen ze hem, 50 euroz

• DJH
  • Laatst online: 20-10-2025

DJH

Ik heb laatst mijn kachelradiotor van mn sierra vervongen, en die was zo te zien precies hetzelfde. 23 euro bij de sloop. :)

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 09:44

Bluppy2

Hip!

Afbeeldingslocatie: http://www.normanroth.de/gallerien/computer/cs2001d/Bilder/platine.jpg

en dat is dus een slecht blokje... Waarom? Het is bewezen dat het beter is als je het koude water recht boven je processor core naar binnen laat komen... Hier warmt het water al op voordat het op de plek is waar het daadwerkelijk moet koelen...
Ik zou toch zelf maar een blokje maken :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 11:43

CBA

een vat, een vat, een vat !

Niet mis, maar ik denk dat je je case al speciaal moet modden om em er in te krijgen.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op vrijdag 17 mei 2002 09:40 schreef bluppy2 het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.normanroth.de/gallerien/computer/cs2001d/Bilder/platine.jpg

en dat is dus een slecht blokje... Waarom? Het is bewezen dat het beter is als je het koude water recht boven je processor core naar binnen laat komen... Hier warmt het water al op voordat het op de plek is waar het daadwerkelijk moet koelen...
Ik zou toch zelf maar een blokje maken :)
ja, maar nu koelt het eerst het beetje warme gedeelte af, en daardoor word het water ies warmer, en daarna komt het dus bij de core, deze is og een stuk warmer, en dan koelt het die alsnog weer, omdat het water toch nog kouder is

Verwijderd

blijkbaar niet :) lees maar eens reviews over dit blokje.... schijnt zelfs beter te zijn dan een DD maze2

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:58
het is heel erg overdreven dat het veel uit zou maken of het water in het midden binnenkomt of niet. Lees deze http://www.procooling.com/reviews/html/waterblock_roundup_part1-1_2_0.shtml roundup maar eens en let op het leufkens blok.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ander vraagje: Hoeveel warmte het water tijdens EEN passage van het waterblok op. Zal dit een halve graad zijn? 1 graad?

Waarschijnlijk haalt hij een halve graad nog niet eens. (zonder radiator duurt het al vrij lang voor het water naar 40 graden gaat). De core zit halverwege de stroom, dus theoretisch (meetkundig) kan je ervan uitgaan dat het eventueel een kwart graad zou schelen.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb effe gekeken naar die radiator di ik heb, is ongeveer net zo groot als 3-4 cd rom bay's, en is , jawel: ongeveer 10cm dik, zou er dan nog genoeg airflow zijn, vast toch wel? komt denk een papst 120 mm 220 volt fan voor, met 5 of met 3 bladen, ik heb er 2 namelijk, schrok wel effe van de dikte :0

• LooP
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
Op donderdag 16 mei 2002 17:07 schreef pjr het volgende:
waar verkopen ze deze radiators dan?
Dit is een verwarmingselement voor een convectorput (zo'n bak die je meestal voor een schuifpui in de vloer ziet liggen en deze kun je wel kopen bij een cv bedrijf ze zijn niet zo duur ik betaalde voor 1 van 2 mtr ongeveer 100 piek 6 jaar geleden (put moet je niet nemen want die gaat niet in je kast :)
Pagina: 1