keuze ASP / PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Na de al geposte posts te hebben doorgenomen, had ik toch graag van jullie advies gekregen over de juiste keuze.

Situatieschets:
Ik loop stage bij een internetbedrijfje, dedicated servertje, aantal domeinen die ik beheer, webmail etc.
Mijn opdracht is het automatiseren van het e-mailproces. Dit wil zeggen dat bezoekers op de site komen, en via een formulier allerlei gegevens invullen en wanneer op de submit knop wordt geklikt, moeten de gegevens in een database worden gezet, worden er een aantal emails met gegevens erin naar verschillende adressen gestuurd en zal er (uiteindelijk) een aantal commando's naar de server moeten worden gestuurd, zodat er automatisch een user, webspace en een email worden aangemaakt.
Vervolgens komt er in de aangemaakte domein (dus bv www.onzeserver.nl/~jantje) een index.htm te staan, die voor iedere user net ietsje anders uitziet (door het gebruik van variabelen uit de database)

Nu jullie dit weten, wat zouden jullie me dan aanraden? Van ASP heb ik beetje kennis, van PHP nog niets, maar javascript, c, en perl wel.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[search=asp vs php]
we gaan dit dus echt niet nog een keer doen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.