Toon posts:

HELP Problemen met opstarten (Geen beeld en hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen heb ik problemen met het opstarten van mijn computer. Wanneer ik mijn computer aanzet, krijg ik geen beeld meer. Ik heb al geprobeert een andere videokaart te gebruiken, maar dat help niet. De computer loopt ook meteen vast. De harddisken gaan wel draaien maar er gebeurt niets. Uitzetten lukt alleen dan nog met de schakelaar van de voeding. Wanneer ik hem weer aanzetten met de schakelaar van de voeding, gaat alles weer draaien en hangt het systeem weer en krijg ik dus weer geen beeld. Eens in de zoveel keer doet hij het wel goed. (De computer gaat ff draaien en gaat vervolgens uit, waarna ik hem weer met de normale aan- en uitschakkelaar aan kan zetten). Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Specs:
Athlon 850 mHz, Asus A7V, 256 SDram, 2 Maxtor DiamonxMax 45 Plus 20.4GB Asus V7100 Geforce2, Sounblaster 1024, Penguin Miditower ATX 250 watt.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
proc of mobo...de 850 is nog een slot als ik het goed heb..?

die even goed aandrukken zou bijvoorbeeld de oplossing kunnen zijn. je kan het ook bij je geheugen gaan zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn proc al opnieuw er in gezet, maar dat helpt niet.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Staat er niet iets in de bios verkeerd. Iets met power management?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Klinkt als kortsluiting. Zit de ATX-plug op het mamabord goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net in mijn bios gekeken power management staat goed. Mijn computer doet raar sinds enkele dagen zonder dat ik iets heb veranderd in de bios. De stekker van de voeding zat goed.

Verwijderd

Standaardprocedure:

Start op met alleen geheugen, cpu en grafische kaart.

Als dit goed gaat ---> voeg per reboot een nieuw apparaat toe, zodat je ziet bij welk apparaat het fout gaat.
Als dit fout gaat ---> er is iets kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de power management in de BIOS uitgezet en hij start niet gewoon weer op. Th@nx voor de hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik bedoelde:

Ik heb de power management in de BIOS uitgezet en hij start gewoon weer op:). Th@nx voor de hulp.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 12:19 schreef DrLecter het volgende:
Sorry, ik bedoelde:

Ik heb de power management in de BIOS uitgezet en hij start gewoon weer op:). Th@nx voor de hulp.
Dat is mooi :)

En ik heb nog een tip voor je: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ;)
Pagina: 1