Je kent het wel na een jaar ziet je toetsenbord, kast en vooral je monitor zo geel uit als een kanarie. Wie weet wat je tegen die verkleuring kan doen behalve met verf?
Je zou het af en toe kunnen schoonmaken..
Minder roken ?
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
hier nergens last van hoor, maar ik rook dan ook niet...
probeer eens van die foam-schuim-schoonmaaktroep oid
probeer eens van die foam-schuim-schoonmaaktroep oid
Niet in de zon laten staan..
Niet roken...
FoamCleaner gebruiken..
Geen zangzaad meer morsen..
Niet roken...
FoamCleaner gebruiken..
Geen zangzaad meer morsen..
Geen Asus videokaartjes kopen
Ik rook niet bij m'n PC's maar hij staat wel in de zon. Ik rook ook maar het is niet alleen slecht voor jezelf maar ook voor je PC'tje
Alleen de 386 van m'n opa is geel, en die is echt geen jaar oudOp donderdag 16 mei 2002 15:53 schreef salpoels het volgende:
Je kent het wel na een jaar ziet je toetsenbord, kast en vooral je monitor zo geel uit als een kanarie.
Verwijderd
moet je eens een electronica-roet reinigings bedrijf bellen die kunnen je zo helpen en krijg je misschien ook nog een busje met spul om het schoon te maken.
en je kan ook gewoon de kap in water met zeep doen en borstelen dan gaat er al een heleboel af. en je toetsenbord moet je eerst alles eraf halen, best veel werk. maar kan vaak gewoon met harde borstel.
gewoon electronica-reiniging bellen, die weten het
veel plezier met schoonmaken.
en je kan ook gewoon de kap in water met zeep doen en borstelen dan gaat er al een heleboel af. en je toetsenbord moet je eerst alles eraf halen, best veel werk. maar kan vaak gewoon met harde borstel.
gewoon electronica-reiniging bellen, die weten het
veel plezier met schoonmaken.
Ik denk dat dat best helpt.... maar bij rokers is alles geel dus daar valt het niet zo op.Op donderdag 16 mei 2002 15:54 schreef Reefer het volgende:
Minder roken ?
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Zandstralen die hap 
Maaruh, als het echt verkleurd is dan krijg je volgens mij met gewoon schoonmaakmiddel de originele kleur niet meer terug. En wat het maakt het nou uit dat die spullen een beetje verkleuren??
Maaruh, als het echt verkleurd is dan krijg je volgens mij met gewoon schoonmaakmiddel de originele kleur niet meer terug. En wat het maakt het nou uit dat die spullen een beetje verkleuren??
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
alleen wel even het glas van je monitor afplakken......Op vrijdag 17 mei 2002 09:21 schreef Ruud2001 het volgende:
Zandstralen die hap
nieuw kopen, hebbie tenminste goed excuses als je nog zat te twijfelen
Verwijderd
volgens mij is kotm dat gele voornamelijk door de zon en door rook
ik heb geen last van beiden dus me pc is nog zo wit als
eeeuh melk?
ik heb geen last van beiden dus me pc is nog zo wit als
Eerst laten zandstralen, daarna 2 dagen in de bleek laten staan, daarna goed opschuren, het best met vlakschuurmachine, en als laatst als hij door het deurtje van de wasmachine past
hem even laten draaien.
Niets is zo als het lijkt.
Ik dacht dat die van mij ook nog schoon was tot ik er een nieuwe naast plaatsde. Toen zag je het verschil pas goed.
Niets is zo als het lijkt.
Ik dacht dat die van mij ook nog schoon was tot ik er een nieuwe naast plaatsde. Toen zag je het verschil pas goed.
Be Stronger Than Your Excuses
Als je een goed gummetje pakt kan je het zo weer naar de orginele kleur gummen, is alleen een POKKEWERK.
Hangt er vanaf hoe oud je PC is..
De verf die vroeger (lees tot 1997-1998) werd gebruikt was erg gevoelig voor zonlicht waardoor 't snel geel kleurde. Tegenwoordig kan het ook nog wel voorkomen, maar het is stukken minder. De beste manier om verkleuring te voorkomen is door je PC niet in direct zonlicht te zetten, en niet te roken.
Als het er eenmaal in is getrokken (vooral het plastic) krijg je het er niet zo makkelijk meer uit.. weet niet of voorgenoemde methodes werken (bleken
) .. maar wassen werkt zeker niet. Ikzelf heb eens zoutzuur geprobeerd op een oud 5,25" klepje... maar zelfs daarmee ging het niet weg
De verf die vroeger (lees tot 1997-1998) werd gebruikt was erg gevoelig voor zonlicht waardoor 't snel geel kleurde. Tegenwoordig kan het ook nog wel voorkomen, maar het is stukken minder. De beste manier om verkleuring te voorkomen is door je PC niet in direct zonlicht te zetten, en niet te roken.
Als het er eenmaal in is getrokken (vooral het plastic) krijg je het er niet zo makkelijk meer uit.. weet niet of voorgenoemde methodes werken (bleken
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Bleken werkt erg goed, Laatst mijn toetensbord nog uitelkaar gehaald en in een water/chloor oplossing gelecht. Hij ziet er nou weer uit als nieuw.
PS. wel goed opletten dat je er geen ijzeren voorwerpen in legt want van chloor gaat het allemaal vrij snel roesten.
PS. wel goed opletten dat je er geen ijzeren voorwerpen in legt want van chloor gaat het allemaal vrij snel roesten.
Heb je je TB in water gelegtOp zaterdag 18 mei 2002 11:34 schreef Tweak-Freak het volgende:
Bleken werkt erg goed, Laatst mijn toetensbord nog uitelkaar gehaald en in een water/chloor oplossing gelecht. Hij ziet er nou weer uit als nieuw.
Of bedoel je de toetsen
Lijkt me niet zo gezond om het TB in water te leggen, want daar zo toch wel wat elektronica in..
gewoon water met wat thinner ofzo erop spuiten en erafvegen moet ik NU ook ff doen
ik had in het begin een Compaq monitor (
) met boxen. De boxen verkleurden, maar de kap van de monior niet
Dus denk dat het inderdaad met die verf en/of plastic te maken heeft zoals -scul- al zei. Mijn latere monitor stond op dezelfde plaats met dezelfde zon en had daar geen last van
/dev/null
Ik heb een cd-brander die bij levering al geel was. Men houdt er bij Lite-on er zeker rekening mee dat je spul verkleurt maar bij mij staat het rot op een witte kast.
Je kan natuurlijk ook alle onderdelen een kleurtje geven. Dan heb je geen last meer van vergeling maar bv vergroening
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Bij mij is het andersom.. Een superwitte CD-ROM speler in een kast die (licht) verkleurd is, om de een of andere reden verkleurt ie niet mee..Op zondag 19 mei 2002 15:40 schreef Ebbie het volgende:
Ik heb een cd-brander die bij levering al geel was. Men houdt er bij Lite-on er zeker rekening mee dat je spul verkleurt maar bij mij staat het rot op een witte kast.
#
Niet zeuren, geel = goed. 
Serieus: volgens mij kun je er niet veel aan doen behalve dan de boel afgedekt houden als je het niet gebruikt.
Serieus: volgens mij kun je er niet veel aan doen behalve dan de boel afgedekt houden als je het niet gebruikt.
Time is never wasted when you're wasted all the time.
een brakke kast gekocht, ik heb nog een p113 van 5 jaar oud, de kast is nog wit.heeft in de zon gestaan.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Verwijderd
Geel laten, blowhole boren en pics posten in OCM..
Serieus; dat foamspul werkt erg goed bij mij, je moet er de tijd voor nemen maar je kan het een heel stuk witter krijgen.
Serieus; dat foamspul werkt erg goed bij mij, je moet er de tijd voor nemen maar je kan het een heel stuk witter krijgen.
Ik heb even een flame uit het topic verwijderd, de post die daar betrekking op had is nu ook weg. Sta dus niet raar te kijken als je post weg is (2 post's in totaal weg)
Pagina: 1