Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
hoe bedoel je?
het gaat om het drukken van die jpg's! Dan is RGB niet echt handig he...
het gaat om het drukken van die jpg's! Dan is RGB niet echt handig he...
Verwijderd
ja en het heet...... image magick wij gebruiken het voor onze beeldbank en dan via de exec functie in PHP aanspreken, echt heel relaxed, je kan er ook mee roteren en het ondersteund 68 beeld formaten !!!!! oh ja het mooiste, het is gratizzOp donderdag 16 mei 2002 15:08 schreef TeeDee het volgende:
Hoi,
weet iemand een progje voor het volgende probleem:
een gebruiker upload een RGB jpg naar een server. Nu is het de bedoeling dat die JPG automatisch omgezet wordt van RGB naar CMYK.
Ik wil dit niet in photoshop doen, want dit progje moet op de server geinstalleerd worden. En dan vind ik photoshop toch net wat te veel.
Leuk, veel succes met het drukken van (72 dpi?) JPG's.
Waarom kan "de gebruiker" geen CMYK TIFFjes uploaden dan?
just wondering..
/edit
Houd er rekening mee he, dat JPG gecomprimeerd is, en dus heel schraal gedrukt word.
Waarom kan "de gebruiker" geen CMYK TIFFjes uploaden dan?
just wondering..
/edit
Houd er rekening mee he, dat JPG gecomprimeerd is, en dus heel schraal gedrukt word.
Verwijderd
dat zegt hij toch helemaal nergensOp donderdag 16 mei 2002 15:16 schreef willem169 het volgende:
Leuk, veel succes met het drukken van (72 dpi?) JPG's.
Daarom heb ik ook zeg maar vragend het "72 dpi" tussen haakjes met een vraagteken gepost. Zo van: "Zijn het 72dpi images?"...Shadow3333:
dat zegt hij toch helemaal nergens
Ben eht wel met ome willem eens. Als de klant al niet weet dat of hoe die CMYK moet uploaden, dan zal die ook wel niet weten dat ie niet z'n JPG compressie op 40% moet zetten of meer dan 72 DPI moet aanleveren 
Oftewel wat maakt het uit? Lelijk wordt het toch wel...
Oftewel wat maakt het uit? Lelijk wordt het toch wel...
hehe...
het gaat om een applicatie-tje. Het moet super gebruiksvriendelijk zijn.
Verder wordt er aangegeven wat het beste resultaat geeft. Is het minder is het het probleem van de uploader.
Maar ik ga imagemagick eens proberen..
thanks all
het gaat om een applicatie-tje. Het moet super gebruiksvriendelijk zijn.
Verder wordt er aangegeven wat het beste resultaat geeft. Is het minder is het het probleem van de uploader.
Nou, dat zal ik je vertellen. Er wordt nu gebruik gemaakt van een uploadcomponent voor asp. Dit component ondersteund geen cmyk. Vandaar. Maar misschien dat het nu helemaal opgelost is met imagemagick. Als het asp ondersteund.Waarom kan "de gebruiker" geen CMYK TIFFjes uploaden dan?
Maar ik ga imagemagick eens proberen..
thanks all
En als je het in de pdf-vorm giet.. of moeten het persee jpg's zijn. Ik zou iets zoeken wat er voor zorgt dat de klant kant gewoon CMYK-JPG's upload. Werkt prima en wanneer je dat handig doet kun je een bestand van een rond de MB op A4 formaat gebruiken zonder dat je het ziet.
Conversie is kwaliteitsverlies en zeker als je met bagger proggies (in dit geval valt zelfs Photoshop daar onder) van RGB naar CMYK gaat.
Conversie is kwaliteitsverlies en zeker als je met bagger proggies (in dit geval valt zelfs Photoshop daar onder) van RGB naar CMYK gaat.
offtopic:
hee willem169, beetje vriendelijk weer...ok?
ik merk dat je in meer topics meteen een beetje afkrakend reageert... ben je niet zo vrolijk de laatste dagen of ben je eigenlijk altijd zo?
ik merk dat je in meer topics meteen een beetje afkrakend reageert... ben je niet zo vrolijk de laatste dagen of ben je eigenlijk altijd zo?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
PDF is helaas geen optie. Het moet in VIPP komen. Dat ondersteunt alleen maar TIF en JPG. Als iemand een upload component (voor w2k) weet die TIF CMYK output heeft... let me know!Op donderdag 16 mei 2002 17:14 schreef OzBoz het volgende:
En als je het in de pdf-vorm giet.. of moeten het persee jpg's zijn. Ik zou iets zoeken wat er voor zorgt dat de klant kant gewoon CMYK-JPG's upload. Werkt prima en wanneer je dat handig doet kun je een bestand van een rond de MB op A4 formaat gebruiken zonder dat je het ziet.
O nu snap ik waaraan je refereerde in dit topicDark Blue:
Misschien moet ik meer blije smilies gaan gebruiken ofzo.
Ben helemaal op niemand niet boos hoor
Ja dat werkt.. mensen denken bij mij ook altijd dat ik het grappig bedoelOp vrijdag 17 mei 2002 00:19 schreef willem169 het volgende:
[..]
O nu snap ik waaraan je refereerde in dit topic
Misschien moet ik meer blije smilies gaan gebruiken ofzo.
Ben helemaal op niemand niet boos hoor
Pagina: 1