Iemand een idee hoe je bij PureFTPd de passive ports op 20zit IPV een port range(heb nu 30000:31000 maar da zuigt)
Kweet niet of het werkt maar het is te proberen:
pure-ftpd -p 20:20
pure-ftpd -p 20:20
Verwijderd
wel, doe ik ook nml:neuh dat lukt niet, al geprobeerd..
code:
1
| /usr/local/pure-ftp/sbin/pure-ftpd -BEHF /etc/issue.net -a 100 -p 4000:4100 -l ldap:/usr/local/pure-ftp/etc/ldap.conf -l unix |
(idee van geen configfile wordt soms toch wat lastig
Ja fijn, alleen jou ports staan dus van 4000 tm 4001,
ik wil dus gewoon ALLEEN port 20 voor passive data..
Verwijderd
Sorry, had je vraag niet eens goed gelezen.
In de pure-ftpd manual staat dat de range net zo groot moet zijn als het maximaal aantal verbindingen. Een enkele poort zou dan maximaal 1 gebruiker toestaan, beetje weinig. Kan je niet je firewall/router/whatever zo instellen dat ie de pure-ftpd range op een goede manier behandeld, direct doorsturen of zoiets?
In de pure-ftpd manual staat dat de range net zo groot moet zijn als het maximaal aantal verbindingen. Een enkele poort zou dan maximaal 1 gebruiker toestaan, beetje weinig. Kan je niet je firewall/router/whatever zo instellen dat ie de pure-ftpd range op een goede manier behandeld, direct doorsturen of zoiets?
Verwijderd
uit proftpd.conf:
zie ook de uitgebreide (al soms wat chaotische) proftpd configuration directive reference.
code:
1
2
| Port 21 PassivePorts 65000 65040 |
zie ook de uitgebreide (al soms wat chaotische) proftpd configuration directive reference.
Da's natuurlijk onzin he? Snap je het verschil tussen passive en active eigenlijk wel?Op vrijdag 17 mei 2002 00:58 schreef ThinKGEEk het volgende:
Ja fijn, alleen jou ports staan dus van 4000 tm 4001,
Pagina: 1