Stop chasing the dream, you're already living it
Hm.. ik heb nog nooit een netwerkkaart zo slecht zien presteren in W2K/XP. Je zou snelheden van 10 mbyte/s moeten halen ongeveer.
Probeer eerst maar eens de nieuwste Realtek drivers.
Anders is misschien je harde schijf zwaar gefragmenteerd.
Probeer eerst maar eens de nieuwste Realtek drivers.
Anders is misschien je harde schijf zwaar gefragmenteerd.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
en staat schijfcaching wel aan bij de Harde schijven 
en verder: staan er helemaal geen programma's meer open, virusscanner
en verder: staan er helemaal geen programma's meer open, virusscanner
Ik heb de nieuwste drivers, maar dat maakt niks uit.
Verder staat schijfcahing aan op beide pc's en geen virusscanner o.i.d.
Verder staat schijfcahing aan op beide pc's en geen virusscanner o.i.d.
Verwijderd
DMA aan, via 4-1 voor de win2k bak, geen zwaar storende apparaten vlak naast de bekabeling?
DMA heb ik ook aan, en die via 4-1 drivers kan ik niet gebruiken. Ik heb een asus P5A, volgens mij heeft die een ali-chipset.
Hmz, ik heb ook twee Realtek 8139 kaartjes, daar zat ook een crossed cable tussen, en dat ging perfect. Het rare is dat 15 van de 20 meter loopt de kabel langs twee coax kabels (radio en tv). Nu zit er btw. een router tussen.
Iedereen zegt altijd dat coax zoveel storing in je netwerk oplevert, maar ik merk er nix van, ik haal 8,5 mb/s.
Iedereen zegt altijd dat coax zoveel storing in je netwerk oplevert, maar ik merk er nix van, ik haal 8,5 mb/s.
is een bekent probleem.....
misschien de oplossing
zet de netwerk kaartjes eens op half duplex 100 en kijk wat hij dat doet
zet het anders op auto
en misschien heb je een virus scanner een gaare dan blijk baar
zet die ff uit (en dan niet disable autoprotect maar hele maal dus ff in de config alles uit zetten)
hoop dat dit een beetje helpt (in check google search is wel wat te vinden)
misschien de oplossing
zet de netwerk kaartjes eens op half duplex 100 en kijk wat hij dat doet
zet het anders op auto
en misschien heb je een virus scanner een gaare dan blijk baar
zet die ff uit (en dan niet disable autoprotect maar hele maal dus ff in de config alles uit zetten)
hoop dat dit een beetje helpt (in check google search is wel wat te vinden)
Ik gebruik zelf Windows 2000 "Offline files" functionaliteit en merk dat elke file die ik van m'n laptop naar m'n server copieer (ook W2000) automatisch in de offline file cache van m'n laptop terecht komt.
Het zou een verklaring voor het trage copieren kunnen zijn, waar ik ook last van heb...
M'n laptop schijf loopt dan ook nog eens snel vol...
Op W2000 kun je bij de share properties instellen welke support voor offline files gebruikt moet worden. op de server heb ik voor de bewuste share "Manual Caching for documents" is ingesteld, maar toch worden alle files automatisch gecached
, wat kopieren erg traag maakt!
Het zou een verklaring voor het trage copieren kunnen zijn, waar ik ook last van heb...
M'n laptop schijf loopt dan ook nog eens snel vol...
Op W2000 kun je bij de share properties instellen welke support voor offline files gebruikt moet worden. op de server heb ik voor de bewuste share "Manual Caching for documents" is ingesteld, maar toch worden alle files automatisch gecached
"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."
ah, iemand met hetzelfde probleem als mij (ik had net iets eerde gepost
)...
Ik heb ook 2 Realtek kaartjes, maar het probleem is enkel in 1 richting: van client naar server, en dan ook nog enkel als het over kleine bestandjes gaat.
Als je de oplossing gevonden hebt, post het es he.
Ik heb ook 2 Realtek kaartjes, maar het probleem is enkel in 1 richting: van client naar server, en dan ook nog enkel als het over kleine bestandjes gaat.
Als je de oplossing gevonden hebt, post het es he.
Ik heb het zelf een keer gehad met al het het verkeer dat over een bepaalde NIC gerout werd. Bleek dat die netwerkkaart een beetje los in zijn PCI-slot zat. Ff aanduwen en WEL vastzetten met een schroef hielp enorm.
Netwerkkaart zit goed vast met schroef.
Dat cachen heb ik ook op manual staan.
Als ik de netwerkkaart op auto-modus zet gaat het nog steeds even traag.
En als ik em op half-duplex zet, dan geeft die netwerkkaart in de xp machine aan dat ie wel op 100mbps staat, maar op die win2k geeft ie aan dat het netwerk maar 10mbps is.
Het gaat nog steeds erg sloom, iemand een idee???
En als ik em op half-duplex zet, dan geeft die netwerkkaart in de xp machine aan dat ie wel op 100mbps staat, maar op die win2k geeft ie aan dat het netwerk maar 10mbps is.
lijkt me dan meer op een rotte netwerk kaart, zodra ik mijn realtek op half duplex zet, doet ie het gewoon goed... (en geeft ie ook gewoon 100mbps aan)Op vrijdag 17 mei 2002 00:04 schreef Qosmic het volgende:
Netwerkkaart zit goed vast met schroef.
mochten dit AMD machines zijn kan je eens proberen de nieuwste via 4in1 te installen, dit wil wel eens de preformace behoorlijk opkrikken.
ik heb wel eens zitten stoeien met MTU instellingen enzo en gemerkt dat wanneer er verschillen zijn tussen de twee compies netwerk verkeer vertraagt. waarschijnlijk bv. door te kleine buffer of retransmits.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Netwerkkaart is niet rot, want als ik ze omwissel dan doet ie het wel gewoon goed.
1 pc is amd, dat is degene met win2000 prof. erop, dat is een AMDK6-400 maar daar kan ik volgens mij geen 4-1 drivers op zetten omdat mn moederbord, een P5A gebruik maakt van een ali chipset, of zit ik ernaast? De machine met xp prof erop is een intel PII 400.
Waar kan ik MTU instellingen vinden en wat moet ik precies veranderen dan?
1 pc is amd, dat is degene met win2000 prof. erop, dat is een AMDK6-400 maar daar kan ik volgens mij geen 4-1 drivers op zetten omdat mn moederbord, een P5A gebruik maakt van een ali chipset, of zit ik ernaast? De machine met xp prof erop is een intel PII 400.
Waar kan ik MTU instellingen vinden en wat moet ik precies veranderen dan?
[search=MTU] 
mtu change windows@www.google.com
en anders is dit misschien ook wel handy
dit dus :P
nou, dat viel toch wel mee
NOFI (Lekker weer trouwens buiten
)
edit: misschien is dit nog wel een handig topic voor je: [topic=497764/1/50]
mtu change windows@www.google.com
en anders is dit misschien ook wel handy
nou, dat viel toch wel mee