Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP C4103A naar een com port om bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb thuis nog een stapeltje van deze dingen liggen (HP C4103A ) weet iemand mischien hoe je hem om kunt bouwen zodat hij op de com port aangesloten kan worden en ik met een afstandsbediening ermee kan gaan spelen

alvast bedankt

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:19

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op donderdag 16 mei 2002 14:59 schreef avengia het volgende:
Hoi

ik heb thuis nog een stapeltje van deze dingen liggen (HP C4103A ) weet iemand mischien hoe je hem om kunt bouwen zodat hij op de com port aangesloten kan worden en ik met een afstandsbediening ermee kan gaan spelen

alvast bedankt
Daar sluit ik me volledig bij aan ja! :)

Ik wil dat ook wel eens weten! :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hoi

alvast bedankt
Als hier een constructieve oplossing uitkomt, kan ik dan misschien zo'n dingetje van je overnemen? Ben bezig met het zelf bouwen van zo'n ontvangertje, maar dè skiet nie op...

Nomen nescio

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:55
Hoi

alvast bedankt
HP C4103A, tja ik heb geen zin om eerst op te zoeken wat dat is. Ik vraag het nu gewoon (sorry beetje lui vandaag)

Maar wat is dat dan?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:19

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op donderdag 16 mei 2002 16:48 schreef LoverBoy het volgende:

[..]

HP C4103A, tja ik heb geen zin om eerst op te zoeken wat dat is. Ik vraag het nu gewoon (sorry beetje lui vandaag)

Maar wat is dat dan?
Dat is een iR poort voor op een HP printer, waarmee je bi-directorineel data kunt versturen, ontworpen voor draadloos te printen...

Wordt nu bijna niet meer gebruikt...

Deze dus!
Afbeeldingslocatie: http://www.expack.nl/images/hpc4103a.jpg

Wel een mooie behuizing vink, ik heb er dus ook eentje liggen en wil die gaan gebruiken voor een afstandsbediening unin met WinLIRC

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:36
Ik kan je vertellen dat dit ding is ontworpen voor FIR (Fast InfraRed). Je Kan hem ombouwen naar IRDA. Kijk daarvoor op deze pagina:

http://www.infrarotport.de/mobo/asus_hp-c4103a.htm

Post het hier even als het je gelukt is. Ik heb toevallig vanmiddag dit ding verkloot met die manual.. nouja hij sal het wel doen maar krijg het niet ingesteld in de bios..

Niemand dus enig idee welke bios instellingen? (HPSIR ASKIR) HALF FULL, en dat yes,no no,yes yes,yes no,no dingetje??

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Ik heb ook z`n C4103A maar daar zit geen din stekker meer aan. Nou zou ik graag willen weten welke kleur bij welke pin hoort.:)

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 13:53
hey.. ik heb zo'n ding als irda in mijn computer.

Maar hij zit gewoon rechtstreeks op mijn mobo.

Ehmm, shit ik weet die site niet meer.

Maar je moet dan 1 draadje binnenin leggen en dan gewoon sommige uitgangen uit die plug naar je mobo.

Ik zoek dat dadelijk, ben nog niet echt wakker. Maar het gaat wel in ieder geval.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 09:56

star-saber

Ryzen

hee dat ding heb ik ook nog liggen in de la :)

• Ralpy
ohh, die site is ondertussen al gevonden, ja ik typ nog niet zo snel nu.

Maar het enige wat je moet doen is
code:
1
2
3
Nunmehr eine kleine Drahtbrücke zwischen Pin 7 des IR-Transceivers
und der Anschlussleitung ganz links (meist rosa) einlöten, Modul 
wieder zusammenschrauben!

bij mij werkt het in ieder geval goed. Ik heb zo'n vrouwtjes din stekkertje gekocht en die achter in zo'n ijzertje van een leeg pci slot gezet.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 09:56

star-saber

Ryzen

en nu in nederlands ?

m'n duits is niet zo goed

• Ralpy
Op zondag 23 juni 2002 12:52 schreef star-saber het volgende:
en nu in nederlands ?

m'n duits is niet zo goed
pinnetje 7 van dat zwart infrarood dingetje en die moet je doorverbinden met een draadje naar de meest linkse aansluiting van de uitgaande draadjes en die is roze.

Verwijderd

beetje vaag. weet je de site nog waar dit stond

• Ralpy
Op zondag 23 juni 2002 14:27 schreef prier het volgende:
beetje vaag. weet je de site nog waar dit stond
ja, dezelfde als hierboven gegeven

http://www.infrarotport.de/mobo/asus_hp-c4103a.htm

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op donderdag 16 mei 2002 15:11 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Daar sluit ik me volledig bij aan ja! :)

Ik wil dat ook wel eens weten! :)
[ot] FF over je sig: Het is niet unregular maar irregular :P

Verwijderd

Ik heb ook z'on ding alleen zit het stekkertje er niet meer aan. Is er ook iemand die weet waar elke kleur draad voor dient.
Pagina: 1