[Camera] Vraag over de specs van de TRV50

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03
Hey,

Ik heb gisteren bij Webvoordelig een Sony TRV50 besteld.
Ik was nu nog even aan het verder zoeken naar de specs (ja dom, ik moet eerst zoeken en dan bestellen! :P).

Er waren toen 2 dingen die mij opvielen:
1. 1.55MPixels
De camera heeft 1.55MPixels, maar er worden er maar 970K effectief gebruikt??

2. 0 Lux
Overal wordt breed uitgesmeerd dat die camera 0 lux gevoeligheid heeft, maar dit blijkt de NightShot-optie te zijn die in z/w en filmt en tot max. 3 meter ver gaat.
Normaal gezien heeft hij 7 Lux nodig.
Dat lijkt me eerlijk gezegd wel redelijk veel, niet!? :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
eerst laten inlichten, dan kopen :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Na overleg weer open

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Fire69
Bedankt jongens! :*

Ik zal misschien mijn vraag dan even verduidelijken:
- Ivm die MPixels: worden die gebruikt voor de steadyshot of zo?
- Ivm Lux, is 7 Lux goed bruikbaar?

Hopelijk blijft hij nu wel open. ;)

• Fire69
Wel open, geen reacties.. :'(

• Fire69
Laatste keer, dan geeft ik het wel op... ;(

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Tijdens het filmen wordt slechts een deel van de pizels gebruikt. Een televisei beelscherm, heeft toch niet zo'n hoge resolutie.

De volledige resolutie van de CCD wordt benut bij het maken een van en foto (wat overginds niet zo goed gaat met een videocamera) en bij ghet digitaal inzoomen.

7 lux is niet veel.

Dat je bjij 0 lux niet kunt filmen is nogal logisch want dan is het pikdonker. Er is geen licht wat kan worden weerkaatst. De camera heeft ingebouwde infraroodledjes die een voor ons onzichtbaar licht geven. De camera ziet dit licht wel. De ledjes schijnen niet verder dan 3 meter.

Doe voortaan gewoon onderzoek VOORDAT je wat koopt. Ik denk dat je deze vraag ook beterin Gadgettalk had kunnen posten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mocht je toch verder dan 3 meter willen filmen in de duisternis kun je ook infrarood lampen of -spots kopen. Conrad heeft deze bijvoorbeeld (tig ledjes in een behuizing). Dan zou je verder kunnen 'kijken' met je camera.
Over die pixels hoef je niet in te zitten, een TV kan maximaal 800*600 (ongeveer) aan, daar zit je dus redelijk in de buurt met die hoeveelheid megapixels.

Verwijderd

wat betreft die steady shot die heb ik uitgezet momenteel
ik meende dat dat het beeldscherpte wel ten goede kwam
voor de rest zeer goede camera is mijn mening

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 14:58 schreef Fire69 het volgende:
Bedankt jongens! :*

Ik zal misschien mijn vraag dan even verduidelijken:
- Ivm die MPixels: worden die gebruikt voor de steadyshot of zo?
- Ivm Lux, is 7 Lux goed bruikbaar?

Hopelijk blijft hij nu wel open. ;)
Die 1,5 Megapixels heeft niets met de CCD te maken, maar met de resolutie wanneer je foto's maakt op het geheugen.
(Kijk maar eens bij digitale fotocamera's, daar wordt dit ook in megapixels aangegeven).

heb zelf ruim een half jaar de TVR-30, bevalt mij prima, ook de fotokwaliteit is goed (ook 1,5 Mpixel).

• Fire69
Op zaterdag 18 mei 2002 15:30 schreef Johnny64 het volgende:
Tijdens het filmen wordt slechts een deel van de pizels gebruikt. Een televisei beelscherm, heeft toch niet zo'n hoge resolutie.

De volledige resolutie van de CCD wordt benut bij het maken een van en foto (wat overginds niet zo goed gaat met een videocamera) en bij ghet digitaal inzoomen.
Een televisie niet, maar voor op computer zou het toch wel handig zijn, of niet?
7 lux is niet veel.
Met schoonbroer zijn Hi8 van 8 jaar oud heeft ook iets van een 7 lux nodig, daarom dacht ik dat dit ondertussen wel al zou verbeterd geweest zijn.
Dat je bjij 0 lux niet kunt filmen is nogal logisch want dan is het pikdonker. Er is geen licht wat kan worden weerkaatst. De camera heeft ingebouwde infraroodledjes die een voor ons onzichtbaar licht geven. De camera ziet dit licht wel. De ledjes schijnen niet verder dan 3 meter.

Doe voortaan gewoon onderzoek VOORDAT je wat koopt. Ik denk dat je deze vraag ook beterin Gadgettalk had kunnen posten.
Ik heb ook onderzoek gedaan VOORDAT ik hem gekocht had, maar dat waren 2 dingen die ik maar ontdekte NADAT ik hem kocht.
Heb jij nog nooit geen feature of gebrek ontdekt nadat je iets gekocht had??
Pagina: 1