• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 11:14
Vandaag even voor een digicam (canon S30) wezen kijken en daar viel mij op dat dat Ultra Compact Flash geheugen niet eens zo erg veel duurder is als gewoon. Voor €88 had ik gewoon geheugen, en voor €109 Ultra. Is dit Ultra kaartje de meerprijs van 20 euro waard?

Aan de andere kant kan ik ergens anders voor €70 128MB gewoon CF kopen... is het ook €40 waard? ;)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je hebt het zeker over Sandisk geheugen?

Kijk maar eens naar deze tests:

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Sandisk komt er als langzaamste uit. De ultra kaartjes zijn ook niet echt snel. Darnaast is Sandisk een duur merk. Aan de prijs te zien heb je het over 128 MB? dat is, als je even zoekt voor 65 euro te koop.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik zal in jouw geval gewoon voor capaciteit in plaats van snelheid gaan.

Of je moet heel vaak de burst-functie gebruiken, waarbij je camera gewoon een salvo van foto's maakt. Dan is een extra speed-flashkaartje wel handig.

Maar in de praktijk heb je meer aan extra ruimte dan die seconde snelheidwinst.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 11:14
het was inderdaad Sandisc geheugen, 128MB.

128MB lijkt mij voorlopig wel genoeg, maar nu ik dat testje zo lees ziet dat Ultra spul er opeens niet zo interessant meer uit. ;)

Is Kingston voor €89 misschien een optie, dat Dane-Elec lijkt ook niet zo super te presteren?

Nog een hele domme vraag, CF type 1 is toch gewoon goed voor die S30?

Verwijderd

CF type 1 & 2 Kunnen beide in de Canon S30. Kijk maar op www.letsgodigital.nl.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 22:26

tweakerbee

dus..?

Al dat gedoe over sneller CF is alleen interessant als jouw camera het ondersteund. Dwz, dat de camera niet langzamer is dan de kaart. :)

Of dat voor jouw camera zo is weet ik niet. Ik zou er zelf geen €40 (50%!!) voor over hebben.

You can't have everything. Where would you put it?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:49

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

RiDATA CF cards, zijn zeer snel. *D

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/cfcards.jpg

Whatever.

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Op donderdag 16 mei 2002 23:50 schreef meendering het volgende:
RiDATA CF cards, zijn zeer snel. *D

[afbeelding]
Mag ik vragen hoe duur? Of vergeet ik in de pricewatch te kijken? (Ik weet niet eens waar dat ding zit, kheb 't nog nooit bekeken... :) )

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:49

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op vrijdag 17 mei 2002 00:03 schreef Hatsekie_D het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe duur? Of vergeet ik in de pricewatch te kijken? (Ik weet niet eens waar dat ding zit, kheb 't nog nooit bekeken... :) )
RiDATA 256Mb Compact Flash €133

Whatever.

Pagina: 1