Toon posts:

19" Server behuizing (4u hoog, 50 cm diep)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In veband met de eisen van mijn provider zoek ik een 19" behuizing: Max 4u en max 50 cm diep.

Dit blijkt echter nog niet eens zo makkelijk, want de standaard kast die mijn leverancies heeft is iets meer dan 62 cm diep.

Wie weet een goed merk 19" kast die ook ergens verkrijgbaar is in de regio rotterdam. Ik heb al bij de pricewatch gekeken, maar daar kwamen voor geschikte 19" kasten geen adressen uit de regio rotterdam uit.

Ik zat zelf te kijken naar deze kast van SVEC: http://www.svec.com/PRODUCTS/fd7130i.htm . Is dit een goede kast, en weet iemand waar ik deze in de regio rotterdam kan kopen.

Suggesties voor andere goede 4u 19" kasten zijn ook welkom.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Toevallig WideXS ??? Dan is elke standaard 4U kast (Target, Procase) geschikt.

Verwijderd

Topicstarter
Idd WideXS

De procase CLM-922A is wellicht geschikt, maar deze heeft maar 1 koeler, wordt dat dan geen probleem? En volgens mij wordt deze ook zonder voeding geleverd of niet?

Mijn dealer bied namelijk deze kast aan: http://www.bonchic.nl/pages/products/full_product.php4?135 . Lijkt ook redelijk standaard, maar toch echt te diep.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 14:47 schreef Mark het volgende:
Toevallig WideXS ??? Dan is elke standaard 4U kast (Target, Procase) geschikt.
Waar kan ik meer info vinden over die Target kasten? Wat is jouw ervaring eigenlijk met WideXS?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

19" hardware hoort tegenwoordig in OH ;)

Move [forum=24] > [forum=6]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:31
Ik heb zelf een kast van Sigmatex in een rack hangen. Hangt niet bij WideXS, maar NXS.
Daar kon ik dacht ik tot 80cm diepte gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.sigmatex.nl/computer/images/19rackmount.jpg
P43X
-4U Reckmount Micro ATX M/B, 300W, 1x3.5 FDD+3X5.25 CD-ROM+2x3.5 interne HDD.
-3x90mm ball-bearing koeling fans -voorpanel met koeling Fan en verwisselbare luchtfilter.
-3xDB25, 3xDB9, 7slot.
- Afmetingen:431x177x500mm
- Ingebouwde amplifire met speakers.
- Aan en Uit schaaklaar
- Stevige staal constructie met handgreep
- CE goedgekeurd
Die is dus 50cm diep..

Ik heb zelf de 2U versie. Bevalt prima,ook goeie koeling.

Sigmatex is wel wat vreemde toko,maar bevalt me eigenlijk wel, en ook niet echt duur. Wel groothandel.

• Mark
Op donderdag 16 mei 2002 15:19 schreef BartRoos het volgende:

[..]

Waar kan ik meer info vinden over die Target kasten? Wat is jouw ervaring eigenlijk met WideXS?
Ik heb er een aantal van deze hangen. Mijn ervaringen met WideXS zijn zeer goed. Serverruimtes zijn na de verbouwing en uitbreiding een heel stuk koeler als bijvoorbeeld de Trueserver ruimte op dit moment. Snelheid is ook zeer goed van hun uplinks. Voor de upgrade van de uplinks had ik regelmatig last van hikjes, maar nu helemaal niet meer.
Wat mij betreft een prima plaats ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor veel mensen dat er toch zeker wel 2 ventilatoren in een computer systeem horen.

Nu valt het mij op dat bijna al die standaard 19" kasten (behalve die van SVEC) maar 1 intake ventilator heeft, en volgens mij ook geen plaats voor een tweede. Krijg je bij zoiets dan geen problemen met oververhitte harddisks en moederborden/processoren?

• Mark
Op donderdag 16 mei 2002 16:25 schreef BartRoos het volgende:
Ik hoor veel mensen dat er toch zeker wel 2 ventilatoren in een computer systeem horen.

Nu valt het mij op dat bijna al die standaard 19" kasten (behalve die van SVEC) maar 1 intake ventilator heeft, en volgens mij ook geen plaats voor een tweede. Krijg je bij zoiets dan geen problemen met oververhitte harddisks en moederborden/processoren?
Die target kast heeft 1 fan in de PSU en een grote fan aan de voorkant. Geen enkel probleem met cooling (al gebruik ik wel uitsluitend Intel processoren).

Verwijderd

Topicstarter
Even een domme vraag: wat is een PSU? Is dat gewoon de voeding?

Verwijderd

ja (Power Supply Unit)
Pagina: 1