geen I-net verbinding, wel msn?

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Sinds vanmiddag heb ik een vreemd probleem. Mijn 3 clienst kunnen wel via mijn pc met internet verbinding maken via msn.

Dus ze kunnen wel msnén, maar als je het internet opgaat zegt ie: 'Kan server niet vinden'. normaal heb ik dit nog niet meegemaakt, want msn zegt wel dat er verbinding is :?

Ik heb al naar mijn instellingen gekeken, ik gebruik de standaart windows internet sharing op mijn Xp machine. de peecees kunnen elkaar pingen, ze kunnen tevens elkaar zien.

Mijn thuissituatie (indien van belang):

--> internet --> mijn pc (server)(winXP)-- hub - pc1, pc2, pc3 (alle met win98se)

Iemand een idee? wat zou er fout kunnen zijn?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mischien een foutje in de DNS server instellingen?

Als je naar http://213.239.154.11 gaat, zie je dan wel wat?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
vreemd, ik heb net alle Ip's verwijderd, dacht laat ik dat nog maar een keertje intikken.

Nu staat alles op 'automatisch verkrijgen' en het werkt weer :?, voorheen deed ie het wel met alle Ip's ingesteld.

Gaar, maar in ieder geval wel bedankt voor de moeite allemaal :D

Verwijderd

Probeer het bovenstaande eens, of heb je net zoals ik CHello. Dan komt dit ook VAAK voor. Niets werkt, alleen MSN. :(

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
dan zijn je dns servers weer eens over de zeik, dat heb ik hier ook vaak gehad (chello)

heeft met je poort 80 te maken. alleen msn doet het dan icq en inet zijn er niet meer.