Toon posts:

BIOS chip laten flashen; waar ???

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb dus mijn bios verknalt door upgrade met rotte floppy-drive.
Heb de search gebruikt en overal staat dus de truuk met de boot floppy en de autoexec.bat file (geprobeerd) lukt niet.
de eprom moet er dus uit en opnieuw geprogrammeerd worden.
maar WAAR ?????
je loopt de eerste de beste electronicawinkel binnen en laat een nieuwe branden? DUS NIET!
alle electro boertjes geprobeerd in de wijde omgeving (incl. die scanner-winkeltjes)....
NERGENS !!!!

WIE o WIE heeft er een adresje (in de buurt van Rotterdam-Roosendaal-Breda?)

of kan je een Award Bios Flashen op een ECS Mobo? ( AMI BIOS)

Verwijderd

Na even zelf klooten lukt het ook hoor, gewoon via diskette die je ef op een andere PC moet klaar maken, hier in de search staat niet echt veel nuttigs, gebruik google maar, staat veel gedallieerde uitleg, het is me zelf oook gelukt na 2 uur, zweten, het is dus net een precies geoeie disk maken

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 12:20
Op donderdag 16 mei 2002 14:17 schreef lompe_boer het volgende:
heb dus mijn bios verknalt door upgrade met rotte floppy-drive.
Heb de search gebruikt en overal staat dus de truuk met de boot floppy en de autoexec.bat file (geprobeerd) lukt niet.
de eprom moet er dus uit en opnieuw geprogrammeerd worden.
maar WAAR ?????
je loopt de eerste de beste electronicawinkel binnen en laat een nieuwe branden? DUS NIET!
alle electro boertjes geprobeerd in de wijde omgeving (incl. die scanner-winkeltjes)....
NERGENS !!!!

WIE o WIE heeft er een adresje (in de buurt van Rotterdam-Roosendaal-Breda?)

of kan je een Award Bios Flashen op een ECS Mobo? ( AMI BIOS)
Ik heb ditzelfde probleem ook gehad.
Ik heb hem opgestuurd naar gast die voor een tientje (guldens toen nog) je bios flashed met zo'n apparaat.
NIET GAAN HOTFLASHEN, dan kan je beide chips kaduuk maken.
Mail me maar ik heb adres van die persoon nog wel.
Ik had hem dus gewoon eruit gehaalt in piepschuim geprikt met alu-folie erom, en opgestuurdt in een enveloppe.
3 dagen later lag hij weer in de bus :)

Verwijderd

Wat ook nog kan, mits je iemand kent met dezelfde mammaplank, is om te booten met een goede bios, vervolgens als hij eenmaal aanstaat (DOS prompt) de bioschip eruit halen, de slechte erin en dan nogmaals flashen, of je oude bios weer terug flashen.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
volgens mij is dit ook heeeeeeel makkelijk via de search te vinden.... (en titels in caps worden niet gewaardeerd; zie faq)

maar idd; laat iemand het doen of vraag je mobo bouwer om een nieuwe.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Het lijkt me dat je bij elke willekeurige computerzaak je bios opnieuw kunt laten programmeren.

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
Op donderdag 16 mei 2002 14:29 schreef Exodus het volgende:
Wat ook nog kan, mits je iemand kent met dezelfde mammaplank, is om te booten met een goede bios, vervolgens als hij eenmaal aanstaat (DOS prompt) de bioschip eruit halen, de slechte erin en dan nogmaals flashen, of je oude bios weer terug flashen.
is dat niet hotflashen?? kan het mis hebben hoor...

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Op donderdag 16 mei 2002 14:28 schreef EgoH het volgende:

[..]

Ik heb ditzelfde probleem ook gehad.
Ik heb hem opgestuurd naar gast die voor een tientje (guldens toen nog) je bios flashed met zo'n apparaat.
NIET GAAN HOTFLASHEN, dan kan je beide chips kaduuk maken.
Mail me maar ik heb adres van die persoon nog wel.
Ik had hem dus gewoon eruit gehaalt in piepschuim geprikt met alu-folie erom, en opgestuurdt in een enveloppe.
3 dagen later lag hij weer in de bus :)
Het kan aan mij liggen hoor, maar het lijkt me geen goed idee om je chip in aluminiumfolie in te pakken. Aluminium is een goede geleider. Het lijkt me dat je je chip juist wil isoleren (dus helemaal inpakken met piepschuim...).

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 14:46 schreef _knight_ het volgende:
Het lijkt me dat je bij elke willekeurige computerzaak je bios opnieuw kunt laten programmeren.
Dacht ik ook, maar NIET DUS! Heb een aantal in Vlaardingen/Schiedam e.o. geprobeerd, niemand heeft zo'n apparaat.

Deze gast wel:
flashbios.org

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hotflashen gaat fout bij kneuzen die de bios er verkeerd om in flippen. Ik heb dat al meer dan 100 keer gedaan en nog nooit 1 misser.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm topictitels niet in CAPS graag.
Je kan ook ff de ECS importeur bellen..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

titel van minder caps voorzien

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
een bios chip gaat echt niet kapot van hot flashen anders had ik er al heel erg veel opgeblazen dus dit kan in de fabeltjes krant.

als je naar een beetje winkel gaat die hetzelfde mobo in huis hebben dan zullen ze zeker bereid zijn om je met je bios te helpen.

als je hem opstuurd doe dat in een stukje piepschuim waaromheen je een aluminium folie heb gewikkeld en druk hier de chip door het folie met zn poten,hierna kan je hem in een envelop doen voor evt verzending.

Verwijderd

Topicstarter
ja soory hoor van die Caps maar het zit me dus echt hoog...
ben al een dag aan het zoeken.
Wil wel hotflashen maar ik heb een soltek drv5 (die het dus niet meer doet) en een ECS K7s5a.
Lijkt me dus niet verstandig om een award bios te flashen in een ECS (AMI bios).
De truk met de bootfloppy werkt niet want zelfs de floppy drive (deze keer een goeie) knippert niet meer.
Ik zoek dus een adres die mijn Eprom kan flashen....
...iemand een tel. nr? (of adres?)

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 15:36 schreef DV het volgende:

[..]

Dacht ik ook, maar NIET DUS! Heb een aantal in Vlaardingen/Schiedam e.o. geprobeerd, niemand heeft zo'n apparaat.

Deze gast wel:
flashbios.org
Lijkt me dat ze in een computerzaak even een ander mobo pakken en dat ding hotflashen.

Verwijderd

Ik heb een EEPROM programmer en wil jouw bios chip wel flashen. Stuur maar een mailtje als je interesse hebt.

Verwijderd

Beste Malbje,

Ik heb mijn BIOS verziekt. Zou je hem voor me kunnen flashen.

Ik heb een ATREND ATC-6120 moederbord met een AWARD BIOS

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik denk dat e-mail meer soelaas zal hebben ;)

Laat oude }:O }:O }:O toch lekker in de sloot zitten..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.