Zou dit mogen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:59
Ik heb een kleine vraag, en ik wil niet gebanned worden dus ik ga het eerst vragen :)

Ik wil kijken of mijn zelf inelkaar gebrouwde website veilig is, om dat te testen wou ik mijzelf (en mijn nieuwe server, die hier naast mij staat) gaan hacken.

Ik wou dus een soort van hack request plaatsen, maar dat mag _niet_. dus wou ik het eerst hier vragen.

Zou er een uitzondering kunnen gemaakt worden? of krijg ik dan een probleem?

alvast bedankt,

gezien het feit dat ik alleen tropics kan maken, niet reageren... zou ik misschien in overleg willen treden met een van jullie via mail. aanarjan@hotmail.com is 24h a day beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 08:38
SM > LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vraag het burat :P
daar is zelfs GoT niet voor veilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:38

Arno

PF5A

Op donderdag 16 mei 2002 14:06 schreef Juggernaut het volgende:
vraag het burat :P
daar is zelfs GoT niet voor veilig
:D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Heb je deze al bekeken:
[topic=496336/1/50]

Als je daar allemaal aan gedacht hebt zit je al best goed :)

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:43

mvds

Totally awesome!

Mwah, gezien hier niet de "echte" hackers zitten maar meer scriptkiddies (met uitzonderingen daargelaten) is dit denk ik toch niet de plaats voor jouw request. Als je jouw site/server wilt testen kan je beter de sites gebruiken die speciaal voor dit doel zijn. Die sites voeren aanvallen uit die ongeveer van hetzelfde niveau zullen zijn als de aanvallen die je krijgt van de mensen die aan jouw verzoek gaan voldoen.

Pluspunt hiervan is dat je jouw verzoek hier niet hoeft te plaatsen, dus het kan je ook geen ban/ow opleveren, en je hebt een aanval van een redelijk niveau, terwijl je dat van de mensen hier maar moet gokken.

nofi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 09:59
Op donderdag 16 mei 2002 14:18 schreef obsidian het volgende:
Mwah, gezien hier niet de "echte" hackers zitten maar meer scriptkiddies (met uitzonderingen daargelaten) is dit denk ik toch niet de plaats voor jouw request. Als je jouw site/server wilt testen kan je beter de sites gebruiken die speciaal voor dit doel zijn. Die sites voeren aanvallen uit die ongeveer van hetzelfde niveau zullen zijn als de aanvallen die je krijgt van de mensen die aan jouw verzoek gaan voldoen.

Pluspunt hiervan is dat je jouw verzoek hier niet hoeft te plaatsen, dus het kan je ook geen ban/ow opleveren, en je hebt een aanval van een redelijk niveau, terwijl je dat van de mensen hier maar moet gokken.

nofi.
thx, jou uitleg + idee is inderdaad zo gek nog niet, en het is veilig voor mij want ik kan niet gekicked/gebanned worden.

Enig nadeel: jullie vertrouw ik wel, ik weet dat jullie zullen kijken en de rest heel laten... maar van een onbekende website waar ik dan pas 1 dag lid ben, word ik waarschijnlijk niet alleen getest. als blijkt dat je heel makkelijk binnen komt zullen ze ook alles slopen :s(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 14:38 schreef Icey het volgende:

[..]

thx, jou uitleg + idee is inderdaad zo gek nog niet, en het is veilig voor mij want ik kan niet gekicked/gebanned worden.

Enig nadeel: jullie vertrouw ik wel, ik weet dat jullie zullen kijken en de rest heel laten... maar van een onbekende website waar ik dan pas 1 dag lid ben, word ik waarschijnlijk niet alleen getest. als blijkt dat je heel makkelijk binnen komt zullen ze ook alles slopen :s(
dan zorg je dat je een backup hebt :)

je moet eigenlijk altijd een goede backup hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

ik zou het niet doen
de vorige keer dat er zo'n topic was heb ik um op stel en sprong naar de thrashcan gestuurd ivm een groot beveiligingslek waar vanaf dat moment iedereen gebruik van kon maken.
dus ik zo adviseren het niet op GoT te posten maar het 1 iemand te vragen die je kan vertrouwen/kent

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Zo'n site voert een aanval uit maar die doet verder niks hoor. Het is geen forum waar jij je request moet plaatsen, het is gewoon een volautomatisch script.

redelijk veilig dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op donderdag 16 mei 2002 14:45 schreef obsidian het volgende:
Zo'n site voert een aanval uit maar die doet verder niks hoor. Het is geen forum waar jij je request moet plaatsen, het is gewoon een volautomatisch script.

redelijk veilig dus. :)
Als dat zo is dan test het alleen de webserver software etc.
Dus niet de applicatie en daar zitten nou juist de belangrijke beveiligingsgaten.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 16 mei 2002 14:48 schreef justmental het volgende:

[..]

Als dat zo is dan test het alleen de webserver software etc.
Dus niet de applicatie en daar zitten nou juist de belangrijke beveiligingsgaten.
Tja, in dat geval ben je afhankelijk van het niveau van de hacker. Ik kan me niet voorstellen dat je zomaar een app op je server gooit en door trial en error gaat kijken of ie veilig is. Je zal toch zelf ook wel getest hebben denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op donderdag 16 mei 2002 14:51 schreef obsidian het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat je zomaar een app op je server gooit en door trial en error gaat kijken of ie veilig is. Je zal toch zelf ook wel getest hebben denk ik zo.
Op donderdag 16 mei 2002 13:52 schreef Icey het volgende:
Ik wil kijken of mijn zelf inelkaar gebrouwde website veilig is, om dat te testen wou ik mijzelf (en mijn nieuwe server, die hier naast mij staat) gaan hacken.
:X

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:20

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 16 mei 2002 14:18 schreef obsidian het volgende:

nofi.
Eens met Obsidian :)

Dit kun je beter buiten GoT omdoen :)
Pagina: 1