java + mysql + proxy

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik moet een applet schrijven in java, die verbinding maakt met een mysql database. Op zich gaat dat goed, tenminste als ik vrije verbinding heb met de mysql database.

Op het moment dat ik alleen poort 80 heb naar het intertnet, probeer ik het programma te laten werken via HTTPort werkt dat niet meer, HTTPort levert de fout: "mysql: 0103 Invalid connection id".

Weet iemand waar het misgaat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
DBCommunicatie() {
      try {
        Class.forName("org.gjt.mm.mysql.Driver").newInstance();

conn = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://localhost/databasetable?user=naam&password=geheim");
      } catch(Exception e) {
        System.out.println("SQLException: " + e.getMessage());
        System.exit(1);    
      }
    }

Programma geeft:
SQLException: Communication link failure: java.io.IOException

• shadax
  • Niet online
oops, verkeerd gepost, kan iemand hem moven?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > PW

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
De connection url voor port 80 (http) wordt als volgt:
code:
1
jdbc:mysql://localhost:80/databasetable?user=naam&password=geheim

Maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel had uitgevonden. Geef eens een stackTrace of andere foutmelding.. hier kan ik niks mee

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Een applet die kan alleen connectie maken met de server waar hij vandaan komt. Kijk daar dus even goed mee uit. Ik weet niet of dat de oorzaak is van dit probleem.

• shadax
  • Niet online
Het is een applicatie, die gewoon werkt als ik genoeg poorten open heb staan. In prinipce moet een applet dat ook wel kunnen, alleen dan moet je hem niet draaien in een browser.

Dat van die poort zo wist ik niet, maar het is voor mij niet echt een optie om de mysql poort op 80 te zetten op de server, omdat er dan wat sites plat liggen. stackTrace kan ik nu ff niet aankomen, omdat nu net voor mij het weekend is aan gebroken.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 13:44 schreef shadax het volgende:
Ik moet een applet schrijven in java, die verbinding maakt met een mysql database. Op zich gaat dat goed, tenminste als ik vrije verbinding heb met de mysql database.

Op het moment dat ik alleen poort 80 heb naar het intertnet, probeer ik het programma te laten werken via HTTPort werkt dat niet meer, HTTPort levert de fout: "mysql: 0103 Invalid connection id".

Weet iemand waar het misgaat?
code:
1
2
conn = DriverManager.getConnection
("jdbc:mysql://localhost/databasetable?user=naam&password=geheim");

Programma geeft:
SQLException: Communication link failure: java.io.IOException
Ik zou een applet nooit rechtstreeks met een database verbinding laten maken. Ten eerste betekent dat dat je database-server dan connecties naar buiten moet toestaan en ten tweede staat je password van de database in je code. Het enige wat een kwaadwillend persoon dan hoeft te doen is een java-decompiler te downloaden (jad ofzo) en hij heeft je login en password.

Nu weet ik alleen niet in hoeverre je je code kan scramblen, dacht dat j-builder van borland daar wel aardig in is, maar zeker kan ik het niet zeggen.

edit:

quoten verneukt de layout nog meer |:(
Pagina: 1