edit:
ik noem hier regelmatig de naam van Kaj. Dit is incorrect. Veelal wordt verwezen naar de reactie van DigitalFx. Mijn excuses hiervoor
Deze quotes heb ik even aangeleid naar aanleiding van de laatste reactie van Kaj, waarin me wordt verzocht mijn mond te houden. Eveneens wordt mij verzocht om een reactie te geven op de reply van sinterklaas. Ik heb besloten voor mezelf om even chronologisch dit verhaal af te lopen. Eveneens vind ik dat dit een discussie is tussen mij en sinterklaas. Als voor sinterklaas geldt dat hij er verder niet meer over wilt praten dan houd ik er mee op. Positieve of negatieve reacties van anderen cq. derden reageer ik niet op aangezien het erg nutteloos wordt allemaal.
Het begon allemaal naar aanleiding van mijn topic dat gesloten werd waarna ik onfatsoenlijk en vijandig gedrag vertoonde ten aanzien van Sinterklaas. Bij deze had ik mijn excuses aangeboden voor dit gedrag die door sinterklaas niet zijn geaccepteerd. Laat duidelijk zijn dat de excuses niet het gevolg zijn van de druk van derden of een verzoek tot schorsing van mijn OW. Niettemin vind ik echter dat sinterklaas deze excuses had kunnen accepteren. Dit is mijn inziens een kwestie van fatsoen en een poging tot het creeeren van een alsnog fatsoenlijke discussie.
Naar aanleiding van mijn topic een van de volgende berichten
Op donderdag 16 mei 2002 13:39 schreef Merely het volgende:
[..]
In dat geval heb je twee keuzes:
1: je formuleerd vanaf nu je reply's op een nette manier en en houd je aan de FAQ
2: je verzoekt nu om je account te laten blocken
Doe een keuze

Als je ziet heb ik besloten voor keuze 1.
Op donderdag 16 mei 2002 14:22 schreef obsidian het volgende:
Als je het meteen op een normale manier had proberen uit te leggen had je dit gezeik helemaal niet gehad. Ik probeer je nog te helpen.

Wat ik natuurlijk ten zeerste waardeer.
Op donderdag 16 mei 2002 15:01 schreef simenon het volgende:
Ik voel me net Ad Melkert die moet vechten tegen de massa...
ongeacht de uitkomst denkt iedereen gelijk te hebben...
sluit het topic maar en pleur maar in de prullebak...
Maar ik ben het wel nog altijd oneens dat mijn topic was gesloten door sinterklaas...
TOPIC CLOSED
Dit is natuurlijk niet een mooi antwoord. Niettemin toont het aan dat ik dit topic had willen sluiten. Dit getuige een reactie van Kaj.
Op donderdag 16 mei 2002 15:11 schreef Sinterklaas het volgende:
als ik thuisben (zit nu op werk) ga ik een uitgebreide reply voor je tikken, dat kan helaas nu ff niet omdat ik retedruk ben.
Wat ik waardeer. Bij deze dank.
Op donderdag 16 mei 2002 22:27 schreef ItSnows het volgende:
simenon: zouden we nog een reaktie van je mogen krijgen?
Niet reageren op de reaktie van een moderator die door jou als incompetent word gekenmerkt zou ik erg onbeleefd vinden van je

Vooral als deze 100% gelijk heeft. Zoals je hierboven kunt lezen kan hij jouw stellingen allemaal de grond inboren (om een understatement te gebruiken).
Dit vind ik natuurlijk de mooiste aangezien de volgende post zegt dat ik mijn mond maar moet houden. Ongeacht de reactie van Kaj geef ik toch een antwoord
Op vrijdag 17 mei 2002 02:07 schreef DigitalFX het volgende:
Ik denk dat verdere reacties van jou totaal overbodig zijn... je hebt gewoon je aan de bepalingen te voldoen. Ik vond de statement van de Sint goed (nodig voor een admin) dus hoef je niet te gaan strijden en te flamen etc...
Jij komt hier gebruik maken van *gratis* diensten, daar mag je dankbaar voor zijn...
[%
Dim ad, sinterklaas, actie
ad = user met rechten
Sinterklaas = ad
if sinterklaas heeft "een goeie reden" then
actie = "kick ass en roel over het forum heen"
else
actie = "nuttin' just havin' a beer watchin' the game"
end if
Sinterklaas.0pen actie, conn
%]
end of story...!
Als volgt het antwoord op de reply van Sinterklaas
Op donderdag 16 mei 2002 17:26 schreef Sinterklaas het volgende:
Waaruit maak jij op dat ik dat niet weet?
http://www.iiyama.com/support2/faq.html
Daar staan leuke dingen en mijn G550 poept toch echt 1600x1200 uit zijn DVI poortj
[..]
ik twijfel er niet aan dat jouw G550 een resolutie aanstuurt van 1600x1200 uit de DVI poort. Echter volgens de officiele faq van de matrox G550
DVI output
Supports cutting-edge digital flat panels with resolutions up to 1280 x 1024 (main display)
Wat mij voldoende reden geeft tot twijfel. Ook een onderzoek in de tech faq van matrox geeft voldoende analeiding dat er velerlei twijfel is over het deugdelijk werken van de DVI op een resolutie van 1600x1200 en dan praat ik niet van het analoog gedeelte van de DVI aansluiting.
Daar koop ik weinig voor.
[..]
Dit is de reactie die ik krijg op mijn excuses. Helaas niet de mooiste en een beetje fatsoen had ook geen kwaad gekund. Tevens hoef ik geen reactie op dit antwoord van : "Maar jij hebt helemaal geen fatsoen" of "dat is je eigen schuld"
Ik heb reeds aangegeven dat ik me fatsoenlijk zal gedragen en houden aan de regels in de faq.
"Whehehe

ik wel en hij niet"-gedrag is dat. Toen vond ik dat topic geen slot waard en nu jou topic wel. Ik heb dat andere topic niet gelezen. Maar het is geen vrijbrief om een topic te openen. Nog mooier was geweest als je dat topic omhoog had geschopt....
[..]
Helaas kon ik dat topic niet omhoog schoppen aangezien het gesloten was. Dit heb je ook zelf gezien. Het is dus geen vrijbrief maar een vraag tot discussie over het waarom.
Wat is dat dan? "DVI-I vs. DVI-D" staat daar, goh ze gaan 2 precies dezelfde dingen tegenover elkaar zetten
Ik heb dit verhaal nog niet gelezen, maar ik heb het stuk even gelezen om eventueel eenr eactie te kunnen geven hierop.
Het verhaal zoals anandtech dat vertelt. Ik quote het even hier ter verduidelijking :
Another benefit, albeit very infrequently utilized, of the DVI specification is the ability to support both analog and digital connections on a single interface. The DVI connector can be seen below:
On the left you'll notice 3 rows of 8 pins each; these 24 pins are the only pins required to transmit the three digital channels and one clock signal. The crosshair arrangement on the right is actually a total of 5 pins that can transmit an analog video signal.
This is where the specification divides itself in two; the DVI-D connector features only the 24-pins necessary for purely digital operation while a DVI-I connector features both the 24 digital pins and the 5 analog pins. Officially there is no such thing as a DVI-A analog connector with only the 5 analog pins although some literature may indicate otherwise. By far, the vast majority of graphics cards with DVI support feature DVI-I connectors.
The idea behind the universal nature of this connector is that it could eventually replace the 15-pin VGA connector we're all used to as it can support both analog and digital monitors.
Bij deze durf ik nog altijd stellig te beweren dat er geen verschillende soorten DVI zijn. De DVI specificaties zijn vastgelegd en eenduidig. Dat staat hier al duidelijk ingeschreven. Het verhaal gaat hier over een universele connector die zowel digitaal als analoog (coor compabiliteit) kan uitsturen en niet over de verschillende soorten DVI.
Waarom is het meteen een strijd? Je kan toch gewoon opheldering vragen over een slotje (op een normale manier).
Als ik telkens strijd moet leveren om mijn sloten te verdedigen zou ik gauw vertrekken hoor, ik wil je graag uitleggen waarom je topic op slot zit als het niet duidelijk is, maar als ik er strijd voor moet leveren gooi ik liever je topic weer open

Bij deze doen we dat toch. Maar blijkbaar zijn er mensen die vinden dat ik mijn mond moet houden. Ik heb zijn naam al genoeg aangehaald boven in het verhaal.
Je zult nu hopelijk begrijpen dat je topic op slot blijft, ik ben nu toch vrij duidelijk geweest dacht ik zo.
Ik heb een verzoek ingediend voor het sluiten van een topic met dezelfde inhoud. Meer niet. Ik heb nooit gevraagd om mijn topic weer te heropenen, maar gevraagd waarom mijn topic werd gesloten. Ik heb eveneens dat andere topic aangehaald om aan te tonen dat zowel de inhoud en het verhaal dezelfde zijn. Blijkbaar is er een verschil van mening hierover. Niettemin zijn jullie, zoals gezegd, vrij om te bepalen wat jullie sluiten en wat niet. Echter vind ik dat dit in een consequente lijn moet gebeuren, maar dat is mijn mening.
Als laatse wil ik nog zeggen dat ik gaarne ook fatsoenlijke reacties hierop terugverwacht. Bij deze alvast dank voor diegenen die de moeite hebben om het verhaal te lezen want het is een lang verhaal