Toon posts:

Xp print problemen met server win 95

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu op mijn pc al weer een poosje windows xp, hierdoor kan ik op een of andere manier niet meer printen.

De pinter (hp 670c) is aan gesloten op de server, die draait op het win 95 OS.

Ik kan wel op de server komen via het netwerk maar printen doet ie niet :'(

kan iemand mij helpen????

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
je hebt de printer gedeeld staan en geinstalleerd op jouw windowsXP pctje? >:)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Gedeeld hoeft-ie niet te staan op die XP bak... Geïnstalleerd wel, maar dat doet hij automatisch als je verbinding met de printer maakt (dacht ik).

Op die Windows-95-bak moet hij natuurlijk wel geïnstalleerd en gedeeld staan.

Kun je hem zien in de verkenner ('Netwerkomgeving') op die XP PC?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• schwarzenegger
misschien onduidelijk geschreven maar ik bedoelde inderdaad ook dat ie bij die win95 pc gedeeld moet staan maar dat ie bij die winXP geinstalleerd moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
de printer zit aangesloten op de win 95 bak en daar staat ie gedeeld en geinstalleerde en op de xp pc staat ie ook geinstalleerd.

en nee ik zie de printer niet in netwerk omgeving staan

• schwarzenegger
en tijdens de installatie van die printer kon ie hem zeker ook niet vinden in het netwerk. Heb je als eens geprobeerd om opnieuw te installeren en kijken of ie hem misschien dan wel kan vinden?

Verwijderd

Topicstarter
hij kon em wel gewoon vinden maar elke keer als ik nu iets wil printen van mijn computer dan geeft ie een fout dat de printer niet beschikbaar is

er zitten ook nog 2 andere pc's aan de server en die draaien allmeaal win 98 en die kunnen wel gewoon printen

• schwarzenegger
heb je misschien een verkeerde poort ingesteld staan bij je windowsXP pc? Ik zou hem eens verwijderen op de xp-pc en dan opnieuw installeren.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
of probeer in xp eens iets als
net use lpt2: \\computernaam\printer_share_naam [evt pass]
dan moet je vervolgens die printer installeren, en m zeggen dat ie op lpt2 zit. werkt hier prima

als je wil dat ie elke keer bij het opstarten beschikbaar is moet je van te voren even dit typen:
net use /persistent:yes

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet bij mij bootz hek al een keer geprobeerd maar dan doet ie et helemaal niet.

ik heb em net opnieuw geinstalleerd voor de derde keer :? en hij doet et nog steeds niet :(

• schwarzenegger
en als je hem dan aan die windows xp bak hangt en dan installeert doet ie het dan wel eigenlijk? Zou het soms een driver probleem zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan doet ie et wel. zo zat die vroeger ook . maar mijn pa die wil dat niet hebben en ik ook niet want dan moet elke keer mijn pc aan als iemmand anders moet gaan printen en daar heb ik dus geen zin aan :r. ik denk ook niet dat et een driver probleem is ik denk dat de xp bak op een of andere manier niet goed connectie kan leggen met de 95 bak maar wel met de 98 bakken :?
Pagina: 1