Toon posts:

internet voor kleine studio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even jullie hulp nodig

sinds kort huur ik een studio ruimte in amsterdam. het complex bestaat uit totaal 8 ruimtes waarbij 7 studiootjes zitten. We willen graag een proffesionele internetverbinding hebben. dit zijn kort de eisen:

-totaal 8 aansluitingen
-liefst 8 verschillende e-mail adressen
-ruimte voor webpage +/- 15 mb.. maar misschien ook eigen webserver draaien (dit in verband met promo's die online komen)
-in mijn studiootje upload ruimte om een mp3 server te draaien (+/- 15 kb/sec) dit hoeft de rest niet te weten hehe :+
-rekening houdend met de toekomst zal er ook iets met online radio gebeuren

(hoe werkt dit principe eigenlijk? 1 upload naar een bepaalde server, en die verspreid het over internet?)

bovendien moet alles wel lekker snel lopen.

budget is rond de 200 euro per maand... kan dit voor dit geld, en via welke provider?

bovendien, mag je dan een netwerk opzetten, en wat zou hiervoor het beste zijn?

kom aub met alle info, ook al denk je van.. die gast heeft er nix aan...

Verwijderd

het lijkt me verstandig voor je een bedrijf in handen te nemen die dit voor je kan doen, 200 euro per maand is wel erg krap genomen, zeker alsje ook nog is een webserver wilt plaatsen..

ik denk dat je minimaal het 2 dubbele per maand kwijt bent zoniet meer

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 12:10
Lees de FAQ en geniet...
Bovendien: Ga de verschillende providers af en kijk wat ze je te bieden hebben.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

novaxess amsterdam?

Verwijderd

Topicstarter
faq?
wat zou daar staan dan?

ik heb al gezocht in de search, maar nix gevonden...

ennuh heb je een url van novasess?

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 13:44 schreef vibe_line het volgende:
faq?
wat zou daar staan dan?

ik heb al gezocht in de search, maar nix gevonden...

ennuh heb je een url van novasess?
http://www.novaxess.net/nl/novanet/ misschien?

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07 22:35

MikeWazowski

Look into my eye

Ik kan het misschien verkeerd hebben, maar dit kan toch allemaal met 1 server-PC en 8 client-PCs (als je inderdaad een PC in elke kamer wil hebben), een mx-stream verbinding en een advanced abbo bij een provider?

Bij Planet bijvoorbeeld mag je een eigen server draaien, heb je een snelheid down/up van 1024/256 kbit/s (~100/26 kb/s), 4 mailboxen met elk 5 emailadressen (totaal dus 20 emailadressen) en het kost 'maar' €89 pm (zie http://www.planet.nl/adsl/0,1309,93_1241,00.html).

Moet je alleen de PC kopen en alles installeren :) (de netwerkinstellingen zijn makkelijk te doen met zat voorbeelden op dit en andere forums).

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Cistron ADSL Maxx? 512 kbit upload, min. 2mbit download. Voldoet volgens mij ook voor de rest aan je eisen. Routertje ertussen en je kunt gewoon delen. Office Maxx kost E 129,- per maand.

Verwijderd

eventueel een domeinnaamregistreren waarbij je zelf e-mailadressen kan aanmaken. Heb je het probleem ook van de email opgelost.
Cistron maxx is prima denk ik hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor de reacties allemaal.

als ik alle posts zo doorlees is cistron max op dit moment het meest geschikt rekening houdend met budget, maar nu heb ik nog een paar vraaggies

kan ik zomaar deze verbinding delen over 8 pcs en een webserver..(ik denk dan dat ik voor freesco ga, heb ik thuis ook)..., maar kan de verbinding dit aan?

als ik op 1 pc een hotline servertje draai en deze beperkt tot 15 kb upload, kan er dan nog een webserver naast, en kan iedereen dan nog wel meel verzenden en ontvangen?

is er naast freesco een andere mogelijkheid om de verbinding te delen?

nu merk ik dat cistron in de goedkope genre valt... +/- 150 euro, hierna kom je gelijk in aansluitingen van rond de 400 euro(althans met de links die ik gekregen heb), maar zit er ook iets tussenin?) en dan liefst met hogere upload snelheid...

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 22:37 schreef vibe_line het volgende:
thanx voor de reacties allemaal.

als ik alle posts zo doorlees is cistron max op dit moment het meest geschikt rekening houdend met budget, maar nu heb ik nog een paar vraaggies

kan ik zomaar deze verbinding delen over 8 pcs en een webserver..(ik denk dan dat ik voor freesco ga, heb ik thuis ook)..., maar kan de verbinding dit aan?

als ik op 1 pc een hotline servertje draai en deze beperkt tot 15 kb upload, kan er dan nog een webserver naast, en kan iedereen dan nog wel meel verzenden en ontvangen?

is er naast freesco een andere mogelijkheid om de verbinding te delen?

nu merk ik dat cistron in de goedkope genre valt... +/- 150 euro, hierna kom je gelijk in aansluitingen van rond de 400 euro(althans met de links die ik gekregen heb), maar zit er ook iets tussenin?) en dan liefst met hogere upload snelheid...
als je meerdere pc's in je netwerk hebt moet je een zakelijk abbo nemen, dit kost meestal wel een stukje duurder voor een goede verbinding. Verder moet je opletten dat alles natuurlijk veilig is en je zult wellicht het eea qua hub's/switches moeten aangeschaffen...

naarmate hoe professioneel je het wilt aanpakken zou ik ernstig overwegen een bedrijf in handen te nemen, als het niet zo professioneel hoeft zou je kunnen overwegen het hele zooitje op 1 hub aan te sluiten zonder server

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:07
HUB aansluiten??!?!?

Ik denk dat routertje verstandiger is i.v.m. met je ip adressen. Anders werkt het niet of je krijgt problemen met je provider.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 11:41 schreef jongentje het volgende:
HUB aansluiten??!?!?

Ik denk dat routertje verstandiger is i.v.m. met je ip adressen. Anders werkt het niet of je krijgt problemen met je provider.
als je een zakelijk abbo hebt mag dat wel, router is gelijk weer duurder...

Verwijderd

Topicstarter
en zijn er nog andere providers behalve cistron, die zo een beetje hetzelfde aanbieden??

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op maandag 20 mei 2002 14:22 schreef vibe_line het volgende:
en zijn er nog andere providers behalve cistron, die zo een beetje hetzelfde aanbieden??
www.tweakdsl.nl lijkt mij ook aan je vereisten te voldoen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Pagina: 1