Instellen schrijfsnelheid Nero

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53591

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb een Lite on 24x10x40x brander en ik wil hier audio cd's mee branden. Nu kan ik bij het instellen van de schijfsnelheid (in Nero) alleen maar kiezen tussen 24x 16x en 10x. Als ik op 10x cd's brandt komen er kleine foutjes in, vandaar dat ik ze op b.v. 2 speed zou willen branden. Weet iemand hoe je de lijst van mogelijke schrijfsnelheden in Nero kan uitbreiden??? Ik was inmiddels overgestapt op CDRWin (daar kun je de snelheid wel tot 1speed reduceren), maar dit programma genereerd inmiddels foutmeldingen onder XP en wil geen audio cd's meer branden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

Dommel

Professioneel Software Sloper

Welke nero versie gebruik je :?
Je kunt zien of je de nieuwste versie hebt op http://www.ahead.de. Daar kun je, als je een oficiele versie hebt, een gratis update downloaden. Misschien dat het dan wel mogelijk zal zijn :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2earth
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Waarom zouje je cd's op 2x speed willen branden, alsje een 24speed brander hebt?
Alsje je pc gewoon met rust laat alsie cdtjes brand moetie op 10x echt geen foutjes kunnen maken...

Chello is cool SPECS (in aanbouw..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:26
ik kan met mijn sony 24 speed ook maar omlaag tot de 8 met nero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gisteren nog de nieuwste versie van Nero geinstalleerd, maar de keuzes blijven (voor wat de schrijfsnelheid betreft) beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 13:11 schreef back2earth het volgende:
Waarom zouje je cd's op 2x speed willen branden, alsje een 24speed brander hebt?
Alsje je pc gewoon met rust laat alsie cdtjes brand moetie op 10x echt geen foutjes kunnen maken...
Tijdens het branden doe ik helemaal niets met mijn p.c. maar als ik op 10x brand, vervormd het geluid. Als je de cd dan afspeelt is het net alsof het inputsignaal te sterk was en krijg je dus schel geluid, dit heb ik niet bij lagere snelheid. (b.v. met CDRWin, maar die doet het dus niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21944

[off-topic]
Waarom zou er bij AUDIO opeens foutjes inkomen terwijl datbij software niet gebeurt?

En dat dat niet zo is bij software is duidelijk omdat anders de software niet meer functioneerd.

Lijkt me dus aan jouw bron bestanden liggen
[/off-topic]

Voor de rest kan ik je niet echt helpen, update eens naar nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Dat kan niet goed zijn |:(
Hebje dat ook alsje met CDRwin op hogere snelheid brand?
Kannet anders niet aanje audiofiles liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 13:19 schreef back2earth het volgende:
Nee het ligt niet aan mijn mp3's als ik namelijk met CDRwin brand (op 2 speed) dan krijg ik met dezelfde files een prima audio cd. Het moet dus aan Nero liggen. Is er geen manier om lagere snelheden toe te voegen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

(Het heeft volgens mij op de frontpage gestaan)

Het branden op een lagere snelheid dan de maximale snelheid kan cd van slechte kwaliteit veroorzaken. Dus waarom wil je langzamer?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 13:19 schreef back2earth het volgende:
CDRwin is inmiddels om de een of andere reden verneukt. Hij wil geen audio cd's meer maken. Bij het verplaatsen van de mp3-files naar de te maken audiocd's weigert die al. Opnieuw installeren van CDRWin blijkt niet te helpen. Heeft dit te maken met win XP compatibiliteit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 13:18

s3mt3x

I choose not to know...

Brandsnelheden worden in principe toch geregeld door de firmware van de brander? Maar als je "schel" geluid krijgt bij hoge brandsnelheden zou je misschien je machine es terug kunnen klokken naar z'n originele snelheid.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Nee, de snelheden die je brander ondersteunt liggen aan de brander, en niet aan Nero.

Ik heb zelf ook een 24 speed LG brander (LG GCE-8240B) en ik kan op 8/10/12/24 speed branden (met Nero). Je kan dus gen snelheden toevoegen volgens mij.

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 13:24 schreef Brid het volgende:
(Het heeft volgens mij op de frontpage gestaan)

Het branden op een lagere snelheid dan de maximale snelheid kan cd van slechte kwaliteit veroorzaken. Dus waarom wil je langzamer?
Waarom lukt het dan wel met CDRWin om een foutloze CD te branden op 2 speed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 13:26 schreef s3mt3x het volgende:
Brandsnelheden worden in principe toch geregeld door de firmware van de brander? Maar als je "schel" geluid krijgt bij hoge brandsnelheden zou je misschien je machine es terug kunnen klokken naar z'n originele snelheid.
Ik ben geen pro op het gebied van computers, maar voor wat betreft overklokken, ik heb net een nieuwe p.c aangeschaft (Amd Athlon 1800 xp) en ik heb helemaal niets verandert aan de snelheid. Kan daar dus niet aan liggen toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54152

wat een onzin allemaal 4 speed audio is beter als 24 speed
proobeer maar eens een 24 speed schijf af te speelen op een huis tuin instalatie gaat niet al tijd, op 4 speed lukt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiReCRoW
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:33

FiReCRoW

hmmm beer...

dat ligt niet alleen aan de snelheid waarop de schijfjes worden gebrand .. maar ook aan de kwaliteit van de schijfjes. goede (duurdere) schijfjes kun je makkelijk zonder kwaliteitsverlies branden op 10-speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 15:20
Op donderdag 16 mei 2002 13:23 schreef B.O.B het volgende:

[..]

Nee het ligt niet aan mijn mp3's als ik namelijk met CDRwin brand (op 2 speed) dan krijg ik met dezelfde files een prima audio cd. Het moet dus aan Nero liggen. Is er geen manier om lagere snelheden toe te voegen????
Probeer eens een audiocd te kopieren met Nero. Als dat wel goed gaat, kan het liggen aan een brakke MP3-decompressie.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Op donderdag 16 mei 2002 13:26 schreef B.O.B het volgende:

[..]

CDRwin is inmiddels om de een of andere reden verneukt. Hij wil geen audio cd's meer maken. Bij het verplaatsen van de mp3-files naar de te maken audiocd's weigert die al. Opnieuw installeren van CDRWin blijkt niet te helpen. Heeft dit te maken met win XP compatibiliteit??
CDRwin isniet echt een up-to-date brandprogramma, die daarom best weleens problemen kan hebben met XP..

Hebje eigenlijk al is geprobeert om op de max. snelheid van 24x te branden met nero??
Zoja, gaf dat ook kleine foutjes??

Anders moetje eens kijken of je niet beter een ander brandprogramma kunt gebruiken, zoals bv. Mp3 CD Maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54152

zal wel ik heb hier philips dat zijn toch goed schijven.
maar daar gaat het ook niet mee op 12 speed op 4 speed gaat het wel goed.op mijn eigen cd speelers in huis gaat dat wel goed op 12 speed maar die van de buurman moet ik terug naar 4 speed die heeft een sony 1 jaar oud koste toen 1500 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48507

Op donderdag 16 mei 2002 13:03 schreef B.O.B het volgende:
Ik zit met een probleem. Ik heb een Lite on 24x10x40x brander en ik wil hier audio cd's mee branden. Nu kan ik bij het instellen van de schijfsnelheid (in Nero) alleen maar kiezen tussen 24x 16x en 10x. ...
Bij die Lite On heb je waarschijnlijk Nero 5. [nog iets] bijgekregen.
Als je nou een zou kijken bij de bijgeleverde Toolkit van nero zit daar Nero Drivespeed bij. Hier mee kun je zelf snelheden voor je cd instellen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Probeer is nieuwe drivers voor je brander.
Als dat niet helpt:
Nieuwe firmware downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
Probeer eens te bakken door een audio cd via je scrijver in te lezen en pas daarna te schrijven. Misschien heb je een gare cd-rom speler. Branders kunnen doorgaans cd's beter lezen dan standaard cd-rom spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 22:51
easy cd creator gebruiken voor audio cd's.
nero voor data..

dat doe ik altijd.. werkt perfekt, nooit probs..

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 14:05 schreef nolabel het volgende:

[..]

Bij die Lite On heb je waarschijnlijk Nero 5. [nog iets] bijgekregen.
Als je nou een zou kijken bij de bijgeleverde Toolkit van nero zit daar Nero Drivespeed bij. Hier mee kun je zelf snelheden voor je cd instellen }:O
Ik heb inderdaad zo'n meegeleverde toolkit en daar kan ik de drivespeed inderdaad instellen, maar deze instellingen zijn volgens mij voor het aanpassen van de leessnelheid. Dit heeft dan toch niets te maken met de schrijfsnelheid?? ALs ik namelijk de leessnelheid instel op 2x dan kan ik nog steeds maar op 10x branden en niet lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 13:53 schreef Coffeemonster het volgende:

[..]

Probeer eens een audiocd te kopieren met Nero. Als dat wel goed gaat, kan het liggen aan een brakke MP3-decompressie.
En wat zou je daar eventueel aan kunnen doen om dit te verhelpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48507

hmmm... zou kunnen daar heb ik niet op gelet. |:(
Maar ik heb zelf ook een Lite on ..../40x en uit eigen ervaring gaan audio cd's over het algemeen goed met "imation" cd's. Met cd's van "tdk" kreeg ik op 24x ook fouten.
Dus mischien ligt het aan je merk cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 15:20
Op donderdag 16 mei 2002 14:17 schreef B.O.B het volgende:

[..]

En wat zou je daar eventueel aan kunnen doen om dit te verhelpen???
Mocht blijken dat Nero de MP3-tjes brak decomprimeert, dan kan je de MP3-tjes omzetten naar .wav-files met een ander decompressie-programma, waarna je die wav-files brandt naar een audio-cd.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Check ook es of 'track at once' wel aangevinkt staat.. (zoiets was het volgens mij).. Wat bij mij ook helpt is om de 2 secs stilte die nero er standaard tussen ramt, op 0 te zetten.

Probeer het es zal ik zo zeggen.. Ik heb trouwens met mijn Liteon brandertje goeie ervaring met de cheap meuk Platinum cd's.. (qua audio EN data)... Figures... cheap meuk cd brander in combo met cheap meuk cd's... 8-)... die zijn perfect op elkaar afgestemd ;)

Anyway.. verander es wat settings en brand een cd'tje... komt vanzelf een goeie setting uit... brandsnelheden veranderen helpt niet zo heel veel meer tegenwoordig!

SysSpec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Oh trouwens... ik brand nooit in 1 x mp3's... ik zet ze altijd om naar wavjes mbv winamp om ze vervolgens met audiograbber te normalizen (geluid van de verschillende mp3's op dezelfde hoogte brengen)... Het branden van Wav's ipv Mp3's heeft ook nog eens als voorbeeld dat je cpu minder belast wordt.

SysSpec

Pagina: 1