[DW] bg-img in layer vastzetten

Pagina: 1
Acties:

• Nostro
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-01-2022
Is het mogelijk om in een layer de BG-image als fixed te zetten? Ik heb het geprobeerd maar mij lukt het niet.
In de body is het wel mogelijk, dat weet ik wel...
Anybody?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Anders post je even wat sourcecodes van de layer in kweste, + CSS... wie weet kunnen we je dan wat verder helpen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Nostro
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<div id="Layer8" style="position:absolute; left:874px; top:115px; width:150px; height:568px; background-color:#FFFFFF; layer-background-color:#FFFFFF; z-index:9; visibility: visible; overflow: auto; background-image: url(navigatie%20rechts.jpg); bgproperties="fixed"; layer-background-image: url(navigatie%20rechts.jpg); border: 1px none #000000"> 
  <div align="center"> 
    <p>&nbsp;</p>
    <p>Barbara Kruger</p>
    <p>Geboren in Newark, New Jersey in 1945. Ze studeerde aan Syracuse Universiteit 
    en Parsons School of Design. Kruger is werkzaam geweest als fotograaf, docent, 
    recencist, curator, en uitgever. Haar werk is verschenen in de VS, Europa, 
    en Japan in gallerieen, kranten, magazines, museums, billboards, TV-programma's, 
    t-shirts, postkaarten en boodschappentassen. Haar belangrijkste werken zijn 
    het park en openlucht amphitheater in North Carolina, het Museum of Art 
    in Raleigh, NC; een treinstation in Strasbourg, Franrijk; en vloermozaiken 
    voor het Fisher College of Business van de Ohio State University in Columbus, 
    Ohio. Ze heeft geschreven voor Artforum, Esquire, The New York Times, and 
    The Village Voice over televisie, film en cultuur. Kruger lives in New York 
    and Los Angeles.</p>
    <p></p>
  </div>
</div>

<font color="0000ff" style="font-size:14px;font-weight:bold;">Sorry, even tussen [ code ] gezet...</font>

Nu heb ik die bgproperties="fixed" erin gezet, maar dat heeft geen effect...

• Nostro
oops, sorry
Ik heb al iets gevonden... Ik had de .css niet aan deze pagina gekoppeld. Nu werkt het wel doordat ik het in de stylesheet de achtergrond vast heb gezet. Nu geld dit voor alle achtergrondafbeeldingen, neem ik aan. Weet iemand of je dat voor bepaalde BG-img kan "uitzetten"?

• Willem
In ieder geval werkt
code:
1
bgproperties="fixed";

niet in CSS omdat dit niet de correcte syntax is.
probeer het zo in je < style > tag:
code:
1
background:fixed;

En een tip: Doe dat doort dingen gewoon in een externe CSS en laad ze met een class="..." ok? Dat is netter en overzichtelijker... Succes!

• Willem
Nostro:
Nu geld dit voor alle achtergrondafbeeldingen, neem ik aan. Weet iemand of je dat voor bepaalde BG-img kan "uitzetten"?
Is dat een vraag of een veronderstelling?

Als de CSS nu alle achtergronden "vastzet", zul je per class moeten gaan werken zoals ik al aangeef in mn vorige post. Dus per layer/table whatever aangeven of de background-image mag scrollen of niet.

• Nostro
Dit is snelle service :)
Bedankt!
Pagina: 1